fredag igen

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Har inte skrivit här på några dagar nu igen, har inte mått så bra av och till nu igen!
Men jag tar nya tag som vanligt och ser framåt såklart.....
I onsdags var jag till min vän Anita en sväng och hälsade på, jag tog med mig lite leverstuvning som jag hade lagat, så hon gick och små- åt och log och mådde bara bra, hihi....
Hon tyckte det var jätte gott, jag handlade lite på hemvägen och sen hem och vänta på Älsklingen som skulle sluta jobbet......
Igår var jag till tandläkaren ""igen"" för min Triggiminus-nerv har börjat krångla igen då...
Inga hål och inga konstigheter alls men antagligen så tuggar jag snett eftersom jag har ont men inge fel finns...
Inflammation i Triggiminus-nerven antagligen men det syns inte på röntgen plåtarna tyvärr....
Men det löser sig nog till slut.....
Jag har ju världens bästaste Älskling som ställer upp jämt och stöttar till 110 % så jag behöver ju aldrig vara nå orolig....
Sen gick jag ner till min bästa vän och även granne Rita en sväng och fikade, tog med mig lite hembakade bullar som jag hade bakat, hon tycker att dom är så goda, så vi skrattade och pratade ""om allt"" och ingenting.....
Hon sa att hon är så glad för min skull idag och för att jag äntligen har träffat en sån underbar man som gör mig så fruktansvärt glad och hon sa att jag ser strålande ut idag och jag verkligen utstrålar allt som är fint, och det har hon ju rätt i faktiskt..
Jag riktigt utstrålar ju glädje och många säger att jag utstrålar både glädje och lycka nu....
Det är sant.....
Hon tycker att jag är inte längre i nån instängd bubbla och nertryckt och bara gör samma saker varje dag utan gör annorlunda saker ""olika dagar""
Precis som alla andra mina vänner säger att jag har förändrats jätte mycket på en kort tid bara....
Att jag har blivit ""just jag"" igen och inte behöver vara nån annan som nån annan vill att jag ska vara...
Utan ""bara jag"" helt enkelt.....
Att jag gör roliga saker nu och att jag och min karl kan göra nåt tillsammans också....
Men så har jag ju hittat ""min man nu äntligen""
Han är ju Den som jag vill vara med, den som jag känner mig trygg med och den som jag älskar mer och mer för varje dag som går och som jag verkligen får kärlek tillbaka av, på ett sånt underbart sätt, som jag aldrig hade varken kunna känna eller kunnat förstå ...
Hon sa saker som jag inte skulle ha trott förut men som jag har insett idag.....
Blev kvar där en bra stund och jag gick hem sen igen och kollade på tv, fixade lite mat och åt.....
La mig i soffan och bara tog det lugnt....
Har nog stressat lite för mycket på sista tiden för jag blev dålig igår kväll igen, illamående och ont i magen, inre stress pga operationen som aldrig blir av tror jag, som jag bara väntar och väntar på men inget brev kommer....
Hoppas att det gör de snart, för jag vill bara må bra nu, men om jag inte hade haft min älskling, som jag har idag hade det aldrig gått, han är så lugn och go och en sån förstående person, han betyder så himla mycket för mig, han finns alltid där och han stöttar hela tiden och ligger liksom alltid steget före mig på nåt vis....
Han är det finaste som finns, det finaste och bästa som han hänt mig och hans ögon får mig riktigt att smälta som is på Antarktis och att han gör mig så himla glad, han har världens finaste ögon....
Mina vänner tycker att han ser bra ut mot, och dom kommer bra överens med han och dom tycker att han är det finaste som jag har haft, det är kul att höra......
Nu har dotter Charlie kommit hem ifrån skolan, hon har börjat med sitt körkort nu också, kul att hon också får ett snart. så hon kan ta sig nånstans på egen hand....
Nu ska ja snart ta fram kött för i morgon kommer hela minunderbara familj och mina  svärsöner och mina barnbarn på middag hit...
Vi ska bjuda på middag i morgon....
Det ska bli kul att träffas allihopa och få äta middag tillsammans......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0