6:e Oktober 2013

Hej min kära blogg ännu en dag i livet! Vaknade redan vid tjugo i 8 i morse men jag var inte ens trött och lilla Wilma  sov fortfarande.....
Men hon vaknade strax därefter och då ville hon gå upp, lilla tjejen, så vi gjorde det, fixade lite frukost och drack lite kaffe och hon sprang mellan vårat och Charlies rum.....
Sen kom min kära dotter och svärson hit och hälsade på, vi fikade lite och åt kokos-bollar och lilla Thilde var lika glad som alla andra dagar förstås...
Hon busade och härjade......
Sen åkte vi in till stan en sväng och handlade lite och sen hem och lagade lite mat (Tacos) blev det idag så nu är vi propp-mätta så nu ska jag bara njuta av denna dagen som är kvar.....
Wilma ringde redan i fredags kväll och ville sova hos mormor och morfar men vi skulle upp redan vid 6 igår morse för att åka iväg till Rättviks marknad så de gick inte så då fick hon komma hit igår och sova istället.....
Det gick lika bra det också......
Vi handlade lite Älg-korv och Ren korv på marknaden igår och så strosade vi omkring lite överallt för det är ju så stort där.....
Sen när vi var klara så fortsatte vi våran runda ner till Borlänge och shoppade lite också, var in på nya Jula och Claes Ohlsson och handlade lite smått och gott där också....
Ett nytt toa-lock i svart blev det också och det blev så himla snyggt!
Laddade upp med lite dricka som var billigt på Ö o B också så det finns...
Sen vidare iväg till Kupolen och jag och Charlie köpte en varsin vinterjacka så nu är det fixat också...
Älsklingen köpte ett par varma stövlar när man ska ut och åka fyrhjuling....
Dagen var mycket bra och vi hade en heldag tillsammans med Charlie och Marina och det var kul, för tjejerna vill nästan aldrig följa med nånstans nuförtiden längre....
Inte alltid hela familjen är iväg på nånting så där?
Men det regnade lite men luvan sattes väl på huvet och sen var det bara att fortsätta så gick  det bra det också, hihi......
Vad spelar regn för roll när solen alltid skiner i hjärtat?
I morgon ska jag ha lilla Thilde en sväng eftersom båda jobbar samma tid...
Sen ska jag in till jobbet en sväng och prata med dom om det nya också hihi....
Älsklingen har fixat min bil idag, eller han har bytt bromsar på den för han tycker inte att jag ska åka för länge på dom, här händer det grejer minsann?
På en gång, han är så duktig och snäll jämt.....
Jag behöver inte ens fråga utan han gör det ofta utan att jag ens har vetat om det, det kallar jag en redig ker.......
Det är som mina vänner säger, (vart har du hittat en sån snäll och underbar karl?)
Ja, du? Inte växer då såna karlar på träna i alla fall, det kan jag lova, som är både snälla och rara och omtänksamma, och som alltid finns där när dom behövs!
Dom får man allt leta efter om man (nu mot alla odds nån gång skulle kunna hitta nån sån karl över huvudtaget).....
Idag blåser det lite ute men hösten är precis så vacker som jag vill att den ska vara!
Löven är så där fint gula och orange och lyser upp i skogen så fint....
Tänk att varje höst nuförtiden så njuter jag av den istället, för att jag riktigt tycker om mörkret,( ja faktiskt för en gångs skull ) så gör jag det och bara att få tända levande ljus och få krypa ner i soffan med Älsklingen varje, varje kväll, bara att få ha nån bredvid sig varje natt och vakna bredvid nå som älskar en är värt så himla mycket....
Tänk att bara få vara nära den man älskar och veta att en sån himla bra karl är ""bara"" min?
Att man får känna att man är älskad......
Att inte ""alltid"" få känna den där oron som gnager och gnager i en och äter upp en bit för bit för varje dag som går och sen visar det sig till slut i alla fall att känslan var sann?
Utan att man kan leva helt enkelt fullt ut i livet och att få vara glad, och veta att han tillhör ""bara, bara "" mig och ingen annan som delar han med mig....
Vilken underbara känsla!
Förut har jag ofta fått höst-depressioner och inte ville göra nånting utan bara satt i dvala och gjorde det som jag  absolut var tvungen och måste ha gjort och struntat i att vara ute och få frisk luft som är så viktigt för hälsan och att bara få njuta av det livet som är så himla fullt av glädje, jag har inte sett det, inte förstått att det har funnits förut....
Förut har jag varit rädd för mörkret men det är helt borta nu.....
Till min glädje förstås.....
Men det är ju för att jag lever  ett liv i en sund och fin relation med en trygghet och jag får den lugn och ro som jag vill ha och behöver, för att jag ska må bra och jag behöver inte vara rädd längre?
Jag behöver inte vara rädd på nätterna och ligga vaken mer natt efter natt längre, för den jag älskar har ett lugnt liv och ett tryggt liv.....
Och mina vänner tycker om han med....
Han är snäll mot alla och då får man snällt tillbaka, då har man ingen som vill göra en nå ont....
Molnen har  äntligen vidgat sig helt på den stora härliga himmelen ovanför mig och den har äntligen öppnat sig för mig!
Den är bara blå.....
Dom har gett mig det liv som jag alltid velat ha, dom väckte mig i tid, så jag hinner njuta av livet lite extra nu....
Finns inga hinder, finns inga negativa saker mer i mitt liv, allt är borta som med vinden, den blåste bara bort.....
Livet ska levas här och nu....
Men Nu längtar jag till nästa helg då jag ska ut med bästaste brudarna igen, härligt ska det bli...
Vi ska ha så kul.....
Älskar att gå ut med dom, många härliga skratt blir det...
Nu emellan att jag skriver så rensar jag ur min garderob ""igen"" ja, vet ni!  Jag köper alldeles för mycket nya kläder hela tiden?
Men det är kul med nytt och roligt att man kan unna sig och att aldrig behöva tänka på "" att jag inte har råd"" för det har jag hihi....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0