4:e Oktober 2013

Hej min kära blogg igen idag! Vaknade tidigt som vanligt i morse då älsklingen skulle åka iväg till jobbet och inte klarar sig en enda hel dag utan en morgonpuss, hahahaha......
Han är allt för go och rar han....
Han är det bästa som har hänt mig i kärlek!
Han är det bästa jag har haft och som jag har i mitt liv....
Idag är det då äntligen fredag igen, veckan är slut och har gått jätte fort och nu får man äntligen tid med den man älskar hela långa helgen med bara en massa mys.....
Få krypa ner tätt intill varandra på kvällarna under det varma täcket och bara kolla på tv eller en bra film, äta nåt himla gött och kramas och mysa, det är livet det!
Få somna på en varm arm och vakna på den på morgonen.......
Åka lite fyrhjuling också och få umgås och vara tillsammans med våra underbara vänner, höra så många skratt och få skratta mycket själv, det ger livet en extra knuff framåt....
Man bli så glad...
Det har ju varit lite tidiga mornar varje dag för han nu och jag har då fått fortsätta att sova vidare några timmar extra varje dag och det har varit så himla skönt då jag har varit så trött i kroppen ett tag nu......
Men jag har också fått njuta av dagarna i ända och bara haft det kanon bra.......
Jag har gått omkring och bara myst i huset och haft ett stort leende på mina läppar och fixat lite här och där i hemmet och gjort det lite mysigt och tänt lite ljus och lagat god mat som jag alltid gör....Jag riktigt njuter av mina underbara dagar.....
Han säger att han är bortskämd hihi.....
Jag förstår inte vad han menar hihi...
Igår sa han till mig när vi låg i soffan och mös lite: Så här bra har jag aldrig nånsin haft det? Jag kan inte ha det bättre? Det finns alltid det som ska finnas och alltid överflöd med mat, det hinner aldrig ta slut innan det är påfyllt?
Precis så som Charlie säger.. Det är kul att höra att dom mår bra.....
Att dom får riktigt god mat och näringsrik med vitaminer i som gör att dom mår bra.....
Det är så det ska vara...
Jag proppar i dom riktig hemlagad mat varje dag, vitaminer som behövs och som dom mår bra av....
Inget Mac Donalds mat här inte och ingen dålig mat med E- produkter i här inte.....
Alltid riktig hemlagad sås, och ingen kartong- sås....
Alltid, alltid riktig hemlagad mat gjord på bra råvaror...
Idag var jag in till stan en sväng och handlade lite  gott bröd och lite gött inför helgen, vi äter alltid nå gött på helgerna tillsammans....
Vi smaskar och äter utav bara den vi hihi...Det blir en hel del gött på kvällarna här....
Vi är matglada människor och vi unnar oss väldigt mycket gott i magen....
Så Som det ska vara....
Jag gör ofta goda Räk-mackor och varma mackor när han slutar jobbet sent....Han kanske trots allt är LITE bortskämd ändå, hihi......
Men det är han mer än värd....
Igår kom han hem med ett ljus till mig där det står (Jag älskar dig bara mer och mer för varje dag som går)
Han är inte som andra karlar , Eller i alla fall inte som dom flesta av dom, i så fall har jag aldrig förut hittat nån av dom få som finns förrän nu, för dom är få dom männen kan jag lova och han är så romantisk.....
Vissa dagar kommer han med överraskningar helt plötsligt och han tar ut mig på hemliga turer som jag inte skulle kunna drömma om att en man gör?
Han säger att vi ska åka en sväng och sen får man världens chock alltså!
Är inte van med sånt i mitt liv förut.....
Han bjöd ut mig på restaurang på China utan att jag visste om det, (bara sådär).....
Det blev jag inte ens en enda gång på 20 år då jag var gift hahahahaha......
Det konstiga är att man säger ju att efter 2 år så svalnar ju förälskelsen och det blir en vardag igen, men inte här inte, det har snart gått 2 år nu och jag älskar denna människa bara mer och mer för varje dag som går....
Helt fantastiskt.....
Han är unik!
Vi har inte bråkat en enda gång!
Men det är nog bara för att både han och jag gör så mycket saker på egen hand med våra respektive vänner, han går ut och festar med sina vänner och jag med mina, sen gör vi också saker tillsammans, så vi hinner nog aldrig tröttna på varandra...
Varken han eller jag är svartsjuka av oss, och det är nåt som verkligen kan förstöra ett förhållande om nåt kan?
Vi är trogna mot varandra och det är A och O i ett förhållande....
Vem vill ha nån som är med alla andra?
Jag kan sitta och bara njuta av min egen- tid som jag behöver när han gör nåt helt annat....
Var förbi idag  en sväng vid bästaste Anita också och drack kaffe och hennes dotter Cathrin var där med lill tjejen så vi pratade och skrattade om allt möjligt, härligt, härligt.....
Sen åkte jag hem och lagade lite mat tills Älsklingen och Charlie kom hem från jobbet respektive skolan, idag blev det potatis, äggsås och ugnsbakad fisk, det var så djävla gott.....
Nu är Älsklingen iväg och kör en Volvo till skroten som vi inte hade plats för, sen blir det att åka fyrhjuling en sväng, det är så kul...
Igår hade jag tur igen hihi, måste faktiskt få le lite grann ibland åt det, för det är alltid bra med lite extra att få göra av med ibland (eller vad sa jag? Ibland hihi).....Det kan ju diskuteras!
Helt sjukt alltså att det kan vara så?
Tur i både kärlek och mycket annat är det inte många som har.....
Men det tycker jag att jag är värd efter allt ändå?
Så det blev lite extra som vanligt igen inför denna kommande helg......
Nästa helg ska jag bjuda mina barn och deras respektive familjer på middag här hemma och det ska bli kul att träffas och få umgås och få äta allihopa tillsammans....
Det är det som är livet, vänner och familj och bara att få njuta av tiden tillsammans...
Tänk att man som människa kan tänka om ibland i livet?
Bara av att ändra på dåliga och bra människor?
Att man kan se skogen komma fram bakom alla dom täta träden, efter ett tag, eller efter ett långt tag och som man aldrig har sett dom förut?
Man kan se härligheten i allt som man aldrig har sett förut?
Att man kan se härligheten i  både kärlek och gemenskap mellan familj och vänner, och att man kan ha så roligt tillsammans och uppskatta det lilla man har....
Som faktiskt är jätte stort för mig!
Få leva i ett lugn med en trygg relation ,ingen oro alls  och ingen negativitet alls....
Ingen nervositet när man kliver upp på morgonen utan man kan vakna och le och få kliva upp i  ett lugn, som infinner sig.....
Sätta sig i lugn och ro och äta frukost och dricka kaffe ock bara njuta av hela morgonen...
Förut har jag liksom bara gått som i en dvala, i en bubbla på huvet på nåt sätt i perioder och mått dåligt och haft ångest ofta,ofta i mitt liv, många gånger funderat  ofta över (om livet verkligen skulle BARA vara så här) DÅ )......Varför?
Då vaknade jag varje morgon( alltid på samma sätt) jämt men inte såg nån mening i livet många gånger än bara det gamla invanda på nåt sätt!
Jag drog mig för att kliva ur sängen för det fanns liksom ingen riktig glädje i mitt liv....
Det vara alltid, alltid samma sak varje dag, varje vecka och inget kul som hände! År efter år efter år, och tiden flöt så sakta, så sakta år efter år, men inget annorlunda infann sig!
Det var precis som om allt skulle vara lika varje dag....
Jag var städerska, kokerska och älskarinna,allt på samma gång....
Idag är det inte så, jag har sett att det kan vara annorlunda, att man inte behöver må dåligt alls utan att man kan må bra (Varje Dag) till och med.....
Idag tänker jag att jag har världens bästa liv, som många andra också har men jag har ändå fått det helt gratis, ett uppbrott som bara hade gett mig allt det dåliga i livet som byttes mot allt det jag alltid hade velat ha, (kärlek) det bara ramlade ner framför mina ögon för mig så det måste ha varit en mening med det i alla fall, och att jag inte ens gjorde ett val, jag behövde inte ens göra det själv, för jag hade inget val, det kallar jag lycka eller? 
Vägen bara öppnade sig och jag stod där med helt nya chanser i mitt liv till det mycket bättre, skolan som jag har fixat helt själv och jobbet och alla underbara människor som jag har fått på köpet i mitt liv....
Jag är så stolt över mig själv idag.....
Jag har vunnit den högsta vinsten nånsin som man kan vinna på ett lotteri idag och det är just ( min fina familj, min Älskling och mina underbara vänner)
Jag kan sitta och tänka på mina barn, le  lite för mig själv och titta på dom och SE hur underbart fina dom små individerna är och har blivit.... Och tänka att (detta är faktiskt mina fina barn) som jag har gjort av mycket stor kärlek och som jag har fått föda fram av också mycket stor kärlek!
Smärtan var värd det mer än nånsin....
Alla människor gör inte sina barn av kärlek? Tyvärr!
Vissa bara leker med kärleken och att skaffa barn!
Men jag kommer aldrig att förneka att mina barn INTE är gjorda av kärlek för det är dom! Med stor sannolikhet!
Dom har kommit fram ur mitt sköte och jag har kämpat ut dom själv, med smärta och mycket stor glädje...
Ibland är det synd att man inte kan få barn med den som man helst skulle vilja ha det med men ibland blir det tyvärr försent, men idag skulle jag ha världens bästa papa till mitt barn om det gick vägen<<! Han är världens bästa morfar till mina barnbarn...
Och jag är så glad att både jag, barnen och barnbarnen har han, för han är guld värd, han är den som finns där för dom, hela tiden, och dom har ju bara han, och det gör mig glad...
Tänk om alla barnbarn hade en sån underbara morfar som ändå inte är deras riktiga men som ändå bryr sig som en riktig, och dom har bara han så det är bra....
Han skämmer bort dom och dom små liven får jätte mycket av han , och han tänker på dom jämt om han hittar nåt fint...
Ja ni ser, Bara av att få ett bra umgänge och människor som ALLTID är glada runt omkring en, kan göra att man faktiskt mår bra.....
Man ser inte alltid det som är det bästa att se här i livet utan man tar ett steg i taget som man kanske inte ska göra för fort ibland men man  kanske gör det just då men idag har jag förstått skillnaden!
Man måste lära sig av sina misstag, och lyssnar man inte på sina barn får man kanske skylla sig själv, men man gör många val i sitt liv, ibland bra val och ibland mycket dåliga tyvärr, men huvudsaken är att man till slut hittar sitt rätta jag i sig själv, när allt går upp i sin dager och att man inser och den där bubblan som man har varit instängd i till bristningsgränsen, men sen äntligen öppnar sig och man har hittat rätt i livet och att man kan bli lycklig och kan förstå sina misstag, det har jag gjort kan jag lova>!
Jag älskar mina barn, dom har växt upp till egna vuxna individer, dom har egna fina barn och en egen fin familj, dom klarar sig och dom har det bra.....
Mina barn är nog det största som har hänt mig i mitt liv, lite synd bara att jag skulle slösa så lång tid och så mycket energi i den där bubblan innan jag förstod vad dom (mina barn) menade bara!
Jag är glad att dom har mig också (alltid) och den jag lever med som dom också tycker om och tycker att jag har äntligen har gjort ett bra val faktiskt...
När både barn ,barnbarn och vänner tycker att man gjort ett bra val måste man väl ändå ha gjort det?...
Jag har aldrig förut hört mina vänner säga så mycket bra saker och tyckt så bra om min nuvarande man nån gång, så då måste jag väl ändå har gjort det rätta valet i livet nu?....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0