1:a Oktober 2013

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade som vanligt i morse vid halv 5 av  att jag fick en puss av älsklingen såklart, härligt!
Kärlek kallas det!
Somnade om igen i min varma stora säng fast ensam (trist nog), jag hade hellre somnat om på älsklingens arm ännu en gång igen i alla fall.....
Igår när dotter kom hem ifrån skolan så hade hon köpt ett x-box 360, så hon var så glad och nöjd så, men när man får in extra pengar sådär så ska det vara så....
Hennes andra spel är ju på vift för det var nån vuxen människa som snodde det och aldrig lämnade tillbaka det..
Det vet ju både jag och dom flesta som läser min blogg vem det var hahahaha......
Dagisnivå!
Men det är väl inte värre eller är inte fattigare än att man kan köpa ett nytt då, så får väl dom som är så fattiga sälja andras saker, så är kanske alla nöjda då!
Eller åtminstone en!
Är så glad idag att jag har träffat en sån underbar man som har haft en lika uppväxt som jag i trygghet utan  missbruk och med 2 underbara föräldrar som alltid brytt sig och framförallt hållit ihop hela livet (tills döden skilde dom åt)
Det är så det ska vara....
Idag vaknade jag vid kvart över 9 igen då och klev upp och satte på mitt kaffe, och åt frukost, som alltid på mornarna.....
Dottern hade åkt till skolan, som hon trivs jätte bra i nu.....
Hon håller på att läsa till körkortet nu, så det blir kul när hon får det. allt tack vare mamma hahahahaha.....
Är så himla glad att hon trivs hos mig och har det så bra.....
Hon säger ju själv att här får hon mat i alla fall och mycket mer, såklart att hon ska ha....
Hon bor ju inte hemma så många år till så det blir nog bra.....
Så ringde min andra dotter och pratade lite......
Härligt med barn och barnbarn....
Idag ska jag bara vara hemma och njuta av den lediga dagen, laga mat tills mina hjärtan kommer hem och ha  det allmänt bra bara...
Det är livet det....
Igår satt jag upp rena gardiner uppe i hallen och de  blev jätte mysigt....
I helgen blir det mycket umgänge och åka till Rättvik på marknad, hälsa på mina underbara svärföräldrar i husvagnen, som också är där då.....
Det är helt underbart att ha fått en så underbar man och svärmor, men det sägs ju att med tiden så blir allt bättre....
Och med tiden lär man sig ju vilka som är bra och vilka som är dåliga, vilka som ljuger och vilka som talar sanning?
Ibland går man som i en dvala och inte riktigt förstår, vad man lever i för nåt, eller med vem? Man litar på fel människor i livet helt enkelt och man lyssnar framföralt inte ens på sina barn, varför skulle mina barn ljuga? Och vem fick lida för det (jo, jag naturligtvis) och det är väl inte mer än rätt tycker jag....
Man måste ibland gå igenom vissa saker med vissa människor men (alltid kommer det solsken efter regnet)
Det var värt att vänta på kan jag lova för så bra som jag har det idag hade jag aldrig nånsin trott att man kan ha det....
Det jag har vunnit tillbaka idag är mycket mer värt än allt annat i mitt liv....
Mina fina barn,  mina goa barnbarn och min underbara man och mina helt fantastiska svärföräldrar....
Alla vill väl leva i trygghet?
Alla vill väl leva i trohet? Och alla vill väl att den man delar sitt liv med inte har flera andra bredvid?
Jag har fått så många nya och även gamla vänner i mitt liv bara av att ta bort (en enda person i mitt liv)
Det kallar jag för lycka.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0