Torsdag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade vid 9  i morse och hade sovit som en stock och gud vad det var skönt...
Somnade på älsklingens arm igår och sovit där hela natten i en trygg och härlig famn...
Min dotter Isabelle ringde så hon och Thilde kom förbi och så tittade även min andra dotter Therese också förbi.....
Hon ville kolla till mig hur jag mådde sen igår hihi..
Dom är så himla gulliga mina kära barn....
Jag mår ju prima, fast jag har lite ont i kroppen förstås och är så himla hes så jag kan inte prata efter narkosen igår, men vad fan det går väl över? Hihi..
Är det inte värre än så.....
Så vi satt alla vi och även Charlie också och pratade om allt och hade det jätte mysigt...
Skönt att mina tjejer kommer så himla bra överens med varandra och det är så himla skönt att dom kan komma hem hit och vi kan sitta och prata allihopa om precis allt möjligt..
Jag ska nog skatta mig himla glad och lycklig som har fått så fina döttrar som jag har fått, för jag bara älskar dom så himla mycket, för dom är guld värda...
Och mycket, mycket mer än så....
Ja fick en blomma av Bella sen igår, ja hon är så himla mysig, det hade hon absolut inte behövt ge mig...
Jag är så glad idag för allt det fina nån där uppe helt enkelt har gett mig som jag idag har och som jag har upptäckt betyder så himla mycket mer än vad nåt annat gjort förut i mitt liv!
Livet har liksom förändrats radikalt om man kan säga så?
Jag har sett saker som jag inte ens har upptäckt förut, små fina saker som funnits men som jag inte har kunnat se pga blockering av en massa annat i mitt liv (hur dum kan man va och bli egentligen)en av mina bästa vänner sa en sak som jag absolut inte har tänkt alls på, hon är en klok vän hon!
Livet som jag lever idag och som jag har fått på senare tid går inte att jämföra med nåt annat  som jag har haft förut i mitt liv!
Jag har världens finaste barn som bryr sig, hela tiden och jag har världens mysigaste man som en kvinna kan ha vid min sida (och som en kvinna behöver och vill ha vid sin sida för att må bra) och  som alltid stöttar och ställer upp, inte sen eller sen utan nu när jag behöver det..
Nu när jag finns här och nu och idag och inte i morgon eller kanske nästa år?
Det är det som är så himla viktigt när man lever med nån som man älskar och som älskar en tillbaka!
Man måste ge och ta till varandra...
Jag har inte ens kunnat föreställa mig att man kan ha det så här bra som jag har det idag, sån kärlekslycka och omtanke med kärlek på hög nivå?
Det är kärlek och omtanke som är viktigast i livet, inte bråk och tjafs och pengar och saker utan just bara bry sig om varandra och vara raka och ärliga mot varandra!
Då kommer man långt och man mår framförallt bra med det...
Det ger en sånt som man mår bra av.....
Ingen avundsjuka från nån och ingen som bråkar med en....
Utan bara glädje och glada skratt förlänger livet mycket mer..
Idag tvättade min man min bil så nu är den ren, han hatar att jag åker i skitiga bilar (han klarar inte av det) och det är väl bra att han vill att allt ska vara rent, sen tvättade han sin bil och sen fyrhjulingen, sen satte han i min värmedyna i min bil som han köpte till mig igår och varmt och skönt blev det i alla fall..
Han vill inte att jag ska frysa om rumpan hahaha...
Han gör saker som är så självklara på nåt sätt (helt på egen hand) utan att man ska behöva peka eller visa vart allt finns eller hur det nu ska sitta!
Han bara gör det helt enkel.t......
Han är så att säga helt självgående!
Jag behöver inte vara nån mamma hela tiden åt han...
Han fattar att finns det inte mjölk i kylskåpet så köper väl man det eller?
Han fattar att är det grusigt på golven så dammsuger man väl eller?
Om det är obäddat så bäddar man väl?
Det måste väl vara en självklarhet eller?
Livet har så mycket fint att ge om man bara öppnar sina ögon och tittar, det finns alltid en för alla, men när man träffar den rätta kan man aldrig veta i förväg, för man bara tror och tror hela tiden, men jag har träffat den som ger mig det jag behöver idag, kärlek och omtanke och ett förtroende och säger alltid sanningen för lögnen sårar mer än sanningen...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0