Torsdag

Hej min kära blogg idag igen i mitt underbara liv! Vaknade som vanligt av att älsklingen åkte till jobbet men jag fick somna om igen (hihi)...
Vaknade sen igen och gick upp i lugn och ro och satt på mitt kaffe och bara njöt av min morgon som jag alltid gör varje dag..
Går och tänker på hur bra man kan ha det här i livet"
Dagar och veckor går fort nu och åren bara rinner iväg (fattar inte ens vart dom tar vägen längre)
Men man har väl alltid något kul att göra i livet idag antar jag så tiden hinner inte riktigt med hihi...
Snart är det Jul igen (fast jag tyckte nyss att det var det då hahahaha)
Jag tänker på alla stackars gamla och inte bara gamla utan även unga, sjuka också som får sitta ensamma på julafton och inte har nån att umgås eller fira just jul med, det är hemskt hur vissa människor får ha det?
Jag vet för 2 år sen då satt jag själv också och det är många minnen som kommer upp en sån där storhelg men i sista minuten så ringde 2 jätte fina vänner till mig och kom och firade kul med mig så vi åt gott och hade det bra hela dagen, jag hade väl tur antar jag som har så fina vänner som jag nu har!
Men för att återgå till dom som är ensamma nu då igen, man ska inte tänka för mycket på att bara köpa en massa saker och dyra julklappar i livet för det gör en absolut inte ett skvatt lyckligare ändå, det är bara en stor ursäkt att man inte mår bra på nåt eller många andra sätt"
Tänk på alla som inte har nån slant alls att lägga på sina barn och sin familj utan får vara utan medans andra spenderar stora grova summor på saker som man ändå inte blir lyckligare av i alla fall...
Jag har själv varit så och tänkt många gånger (jag skulle vijlja ha det och det) men vad hjälper de mig när jag ändå inte mådde bra i det jag hade runt mig och i det som jag levde i just då?
Det hjälpte ju inte mig då har jag förstått det idag för det var inte det som saknades i mitt liv utan nåt helt annat...
Som jag ändå aldrig kunde få!
Idag Har jag tänkt om mycket sen jag blev själv för 2 år sen och jag uppskattar så små saker i mitt liv nuförtiden, jag köper inte en massa saker som jag ändå inte har nån nytta av och som inte heller gör mig ett dugg lycklig, (för saker gör en inte alls lycklig, då är det nåt annat som fattas har jag märkt...
När jag flyttade själv för 2 år sen kunde jag vara jätte ledsen, jag kände mig jätte ensam varje dag och varje vecka förutom då min dotter kom till mig, jag levde ju för dom veckorna....
Jag kände mig fruktansvärt ensam...
Jag hade inte ens ett köksbord att kunna äta vid efter många år så ägde jag inget fast jag hade allt (ett helt hem) den dagen jag släppte in helt fel människa i mitt liv som till slut stal hela mitt liv...
Jag hade inte ens en säng till min dotter så jag tog mina pengar som jag hade och köpte till henne för att hon skulle få sitt i alla fall--
Sen när jag började skolan och upptäckte att jag hade jätte mysiga månniskor i mitt liv igen och mycket mysigare än vad jag hade haft, så blev jag glad igen..
Jag började leva ett liv (mitt liv) som jag aldrig hade upptäckt det förut, jag började skratta och jag levde och var glad igen och gjorde roliga saker, jag satt inte bara hemma och väntade på att nåt skulle hända (som ändå aldrig skulle hända)
Jag började leva ut med mina vänner och jag hade skoj för en gångs skull i mitt liv som jag inte hade haft på många , många år...
Jag hade glädje i mitt liv nu och ingen sorg längre, jag hade bara glada och trevliga vänner i närheten av mig varje dag och inte sura och griniga...
Jag hade ett liv fyllt av närhet och omtanke som jag inte hade sett på år och dagar...
Jag levde helt enkelt igen...
Jag fick praktik och ett jobb efter det och jag började bygga upp mitt hem igen till mycket vackrare än vad jag hade innan, och det blev så fint och mina vänner berömde mig för hur fint jag hade fått det, och idag vet jag vad som är mitt, och jag har ett jätte fint hem idag som är mitt helt enkelt...
Min kära dotter tog kontakt med mig igen och vi umgicks jätte mycket och ännu ett till ljus föll på plats i mitt liv!
Ingen var lyckligare än jag nu!
JAG TRÄFFADE min stora kärlek som jag inte trodde fanns (Men den gjorde ju det).....
Det lönar sig att leta ibland!
Där man minst anar!
Jag levde ännu mera nu och skrattade ännu mera och fick nåt fint i mitt lv som jag aldrig hade trott på papper ens att det kunnat finnas..
Livet kan förändras fort om man bara tar tag i det....
JAG Hade inte längre nån negativitet i mitt liv, inget bråk. inga svek eller otrohet mer utan jag hade bara fått kärlek,  (bara sådär dök den upp) och jag gav kärlek och en omtanke och massa tid med den som jag älskade, och det betyder så himla mycket att få tid istället för pengar och saker med dom som står en nära och som man älskar i livet...
Den 12-12-2012 förlovade vi oss och var jätte lyckliga för en dag som bara var våran (som aldrig kommer att finnas mer) och vi blev en......Tillsammans.....
Idag kliver jag upp varje morgon (fast jag har min värk i min kropp) pch ändå ler jag då jag tänker på det jag har idag, på det jag har vunnit av allt på bara 2 år?
Jag har vunnit högsta vinsten på bara en kort tid och först då insåg jag vad livet var värt och är värt...
Det är mycket mer värt att leva i harmoni och lugn och ro och kunna få och kunna ge kärlek till dom man älskar än att leva i nåt som ändå inte vill eller ens kan existera...
Nåt som bara visar sig varit (inget) till slut......
Idag brukar jag tänka på alla ensamma människor som bara inte har nån, (jag har ju jätte fina barn (världens finaste) och barnbarn och mina vänner, och min stora kärlek som beyder enormt mycket för mig idag...
Han har allt som jag inte trodde en karl kunde ha, vart hittar man såna?
Ja, ni  jag lyckades i alla fall hitta en perfekt man, som ger kärlek, är ödmjuk,  alltid snäll och rar och aldrig elak eller använder fula ord utan bara är helt enkelt snäll...
Han ger mig sån lycka i mitt liv att jag skulle inte vilja mista denna man för alla pengar i världen, han "tänker" med hjärnan och det säger väl allt att en karl tänker!
Finns såna?
Jag trodde inte såna män existerade innan jag mötte han, men idag vet jag att det finns ett tunt urval av dom  och jag lyckades hitta en av dom.....
Igår bjöd han ut mig och Charlie på China så vi åt tre små rätter och det är så himla gott....
Så många gånger som han har bjudit ut mig på denna korta tid vi har varit tillsammans har jag aldrig blivit på alla år, en av dom har inte ens en enda gång bjudit ut mig hahahaha....
Det säger väl allt!
Men gott var det i alla fall, och han gör saker med mig som jag inte trodde existerade i livet, han tar ut mig på saker jag inte har en aning om ibland...
Man kan inte ha det bättre än jag har det idag, en man som älskar mig för att (jag är jag)  helt enkelt och mina fina barn och barnbarn och mina enastående svärföräldrar som jag aldrig nån gång haft förut...
Jag tror att man får leta efter så underbara svärföräldrar, jag vet vad jag pratar om, det finns många skitiga sådana, som bara vill förstöra hela tiden...
Men att få allt bra bara sådär på en gång är väl ändå lycka i alla fall--
Idag lever för det underbara som jag har och jag mår bra av det, det som inte går att rätta till är det väl så med antar jag, inget att göra åt, men jag är i alla fall glad för det som jag har idag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0