Tisdag 2013-11-05

Hej min kära blogg ännu en dag igen! Vaknade och var skit trött i morse och hade haft mardrömmar, kall svettig och allt vad det innebär men vad fan, jag måste ju i alla fall göra det här för mitt eget bästa och vad fan allt har ju en mening i livet i alla fall....¨
Hur det än går!
Vaknar man inte mer så är de väl nån mening med det också då, då kanske man får se nåt fint i alla fall...
Eller nåt annorlunda!
Kom bara ihåg Therese vad jag sa igår om hur jag vill ha det den dagen då den kommer....
Du vet ju varför puss...
Ja, ja nu ska vi inte haka upp oss på det utan jag har ju hela denna långa dagen att njuta av i alla fall om det blir så hihi...
De som sker kommer ju ske i alla fall och har som sagt alltid en mening i vilket fall som helst...
Men det säger väl sig självt i alla fall om dom ska in där i mig och gräva och karva i det som en gång givit mig så många fina och söta liv....
Det är ju alltid jobbigt med sånt som ger en liv och växer  i en och blir nåt som man inte trodde kunde vara sant!
Men som tur är har jag ju världens bästa som finns bredvid mig som vandrar på den hela långa vägen fram bredvid mig....
Och jag har världens bästa och finaste döttrar en mamma kan ha som stöttar mig och bryr sig, är så himla glad att jag har dom, och det är nåt jag har insett för varje dag som gått dom senaste 2 åren...
Jag är så himla otroligt glad att jag har dom i mitt liv så fina dom är och som funnits där vid min sida och stöttat mig och  fått mig så glad och gett mig så många glada och sköna skratt nu när jag har behövt det och mina underbara barnbarn som livar upp mitt liv jämt och man blir så himla glad när man träffar dom, det är verkligen livets efterrätt det..
Tack för att ni finns mina barn och mina barnbarn, jag är så himla tacksam att jag har fött fram så underbart fina barn som er och att ni är så kloka som ni är....
Kärleksfulla och alltid glada med livet...
Jag lovar att jag ska ge så mycket tillbaka den dagen ni behöver min hjälp också och om det skulle dyka upp nåt svårt så finns jag där och stöttar och även ger det jag kan, jag lovar!
Idag har jag varit in till stan och hämtat upp Anita och handlat det sista som fattas så man kan ta det lugnt och bara vila sen, om jag inte kan gå eller skulle ha ont på nåt annat sätt...
Sen fikade vi hemma hos henne och jag träffade Janne och vi gap-skrattade som vanligt åt allt tok hahahaha...
Så träffade jag min första mans syster uppe vid Coop, vi har inte setts på jätte länge och det var så skoj, hon var en av mina bästa vänner i skolan också..
Hon och jag har haft många glada skratt i ungdomens tider hihi....
Om jag klarar det här nu i morgon så har jag bestämt mig för att gå vidare och bry mig ännu, ännu mer om det som jag har i mitt liv, det som jag älskar och de som framförallt ger mig en jätte stor glädje i mitt liv och som Sanna sa till mig igår, skit i det som inte ger nåt, lev här och nu!
Ge det som ger positivitet istället....Det man mår bra av..
Hon är en klok vän hon....
Idag har jag så mycket mer än vad jag nånsin har haft på så många år i alla fall och man kan inte lägga ner energi och tid på sånt som ändå inte kommer att ge en nåt!
So go for it som en av mina bästaste bröder sa, lev nu och inte sen, vänta inte på nåt som ändå aldrig kommer att komma!
Jag har ju ett helt underbart liv med dom som jag älskar och som också älskar mig också......
Allt har gått så mycket framåt bara av en liten petitess i mitt liv, åren bara ramlar iväg och jag vaknar och ler varje dag nu idag...
Jag har hunnit flytta 3 gånger på bara ett enda år och själv också till ett eget hus också, bra gjort och fått ekonomin att gå runt och ändå få pengar över att spara, det är väl bra gjort?
Köpt 2 bilar och en fyrhjuling en åkbar gräsklippare och Name it Liksom!
På bara 2 år....
Och byggt upp ett helt eget nytt hem till råga på allt som är mycket finare än det varit nån gång i mitt liv, ja vad ska man säga (jag är helnöjd med mitt liv idag)
Det ska jag väl vara också som jag har fått kämpa och allt har gått så himla bra.....
Gett Charlie en massa extra pengar till kläder och sånt som hon behöver också...
Det viktigaste är i alla fall att hon mår bra och att hon har det som hon verkligen behöver, såsom mat (som är det allra viktigaste) att se till att det finns alltid och sen kläder och sen även nöjen.....
Vi unnar oss väldigt mycket och vi har framförallt råd med det, för det beror på hur man tänker och prioriterar ju?
Jag ska nog skatta mig så himla lycklig att jag fick en sån här underbar chans som jag nu fick i mitt liv?
Det är inte alla som har sån tur som jag vill jag lova!
Det finns dom som träffar elaka genomljugna människor som aldrig kan bättra sig!
Då får dom inte det lätt!
Igår såg jag min gamla svärson (har ingen kontakt med han idag så därför skrev jag gamla) på Shell, lika fräsch som vanligt....
Kul att se han i alla fall....
Sen har jag träffat en ny vän, en helt fantastisk sån, jag har haft mycket tur på kort tid jag...
Nej nu ska jag snart sova ska ju upp 5 i morgon bitti.....
Kom ihåg att jag älskar många i mitt liv och tack för att ni finns
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0