Söndag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade av att Älsklingen väckte mig vid 9 då vi skulle börja att tapetsera lilla hallen, det kommer att bli så himla snyggt...
Klev upp och åt frukost och fixade lite så ringde lilla mommos älskling Wilma och talade om att hon hade skrivit ett brev till sin biologiska morfar och att hon skulle ge han ett foto från dagis på sig, (hon var så fin på kortet)
Jag sa vad kul och vad glad han kommer bli!
Hon svarade ja och var så glad och lycklig....
Hon är så himla go den tjejen och så himla naturlig på nåt sätt, sen frågade hon om dom fick komma och fika och dom gjorde det så det blev lite glass och kaffe här då...
Sen berättade hon att hon hade lagt brevet och kortet i morfars låda, (lilla tjejen då) myspys....
Jag hoppas att han tar åt sig och bryr sig om denna underbara lilla tjej som är så go och rar, hans första barnbarn...
Barn kommer ihåg om man inte själv som förälder säger att mor och farföräldrar inte finns förstås....
Det väljer man själv men jag tycker att barn också har en rätt att ha sina mor och farföräldrar i vilket fall som helst...
Jag har ju fler barnbarn men jag har gjort så himla många misstag i mitt liv som jag ångrar och som jag skulle vilja ha ogjorda som tyvärr inte går att få ogjorda idag men jag får stå för dom misstagen helt själv idag och istället vara jätte glad ändå för den fina familj jag ändå har kvar vid mig...
Dom barnbarn som finns i alla fall i mitt liv idag och som jag ägnar mycket tid åt.....
En sak vet jag i alla fall, att vi gjorde 2 jätte fina barn tillsammans som är helt fantastiska i alla fall som har vuxit upp till 2 vuxna helt egna individer  och även om det inte fanns kärlek ifrån din sida så visste jag inget just då, men barnen är i alla fall världens finaste....
Det gjorde vi i alla fall bra!
Om jag kunde gå tillbaka i tiden så skulle jag kanske ha tänkt lite mer då än vad jag gjorde då men jag levde i nåt som jag verkligen trodde på och ändå inte visste då, men jag kan inte bara skylla på det, jag har även gjort fel, många fel, så ta vara på barn och barnbarn medans man kan för det är värt det..
Vi fick i alla fall en klok dotter som vill ha kontakt med sin pappa trots allt han gjorde, det kallar jag för fina barn, Inte alla barn som verkligen kämpar för sin pappa eller sin mamma på det sättet i alla fall, som våran dotter gör och har gjort länge utan att får nån respons, så ingen kan komma och säga att barnen vi gjorde inte var smarta eller är så himla ömma och goa....
För dom är så ömma och fina....
Man ska aldrig vara för stolt för att kunna förlåta......
Sen är saknaden stor också av dom barn jag inte har kontakt med idag också men livet blir inte alltid som man har tänkt sig eller vill, men som sagt då får man vara glad åt dom som man har och leva livet med dom, för dom gör mig så himla glada....
Inte alla barn som är som våra barn är?
man vet aldrig vad som händer i morgon eller nästa dag, folk dör som flugor både gamla och unga idag, usch vad hemskt så ta vara på tiden tillsammans som ni har en dag så finns vi inte mer och då är det försent att kunna förlåta mer....
Nu tapetserar min älskling i hellen och det blir så himla fint.....
Sen är det bara golv som ska läggas in och sen är hallen äntligen klar.....
Hemmet blir så fint och nytt, sen är det köket som ska tapetseras..... helst innan jul i alla fall.....
Nu är det bara några dagar kvar innan jag ska sövas, opereras och jag har verkligen panik, men det kommer säkert att gå bra, sen är det vila som gäller och hoppas att det läker som det ska och att allt blir bra....
Jag har världens bästaste bredvid mig också som stöttar och så man behöver aldrig vara nå orolig heller...
Snart är det i alla fall klart, min livmoder har använts till att mina barn har växt i den en gång i tiden och det är jag så glad för.....
Så den behövs verkligen inte nå mer nu....
Skönt det, nu gäller det bara att leva livet i lugn och ro och ta vara på allt det fina som jag idag har, den dagen Jag går bort är det säkert meningen vad som ska lösas eller inte, allt har en mening och jag tror att dom man inte ska träffa ska man antagligen inte heller göra det!
jag tror att vi föds och vi dör, sen kommer vi tillbaka igen som en helt ny människa för att lära oss det vi inte redan har lärt oss....
Idag är jag glad att jag fick chansen att träffa världens snällaste och raraste man som är så öm och go, ingen som bråkar och bara gnäller utan bara lugn och ro.....
Även om halva livet ramlade förbi men nu lever jag verkligen livet igen......
Sen om alla inte är med och delar mitt liv med mig så gör dom det som älskar mig och det är det bästa som finns....
Lev här och nu och inte sen eller då?
Var lycklig med den du vill leva med och den som gör dig lycklig och inte bara har en massa bråk omkring sig....
Det mår du bäst av.....
Alla har en rättighet att få vara med den som man älskar, och bli älskad av nån....
Om man inte blir det, släpp det då!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0