Ny vecka

Hej min kära blogg ännu en underbar dag av mitt liv! Vaknade tidigt i morse och åt frukost och drack mitt kaffe och började hänga upp allt nytt som jag har köpt till den nytapetserade hallen, den blev så kanon fin så jag blev kanon nöjd, jag har allt en sån duktig karl att tapetsera jag turligt nog! , Det sa både min dotter Therese och Bella och min bästa vän Sanna idag när hon kom hit..
Hon tycker att vi har så fint hemma här och det har vi ju också.....
Ja, som sagt min bästa vän Sanna ringde i morse och kom hit och fikade, hon tycker att jag har blivit så himla glad och alltid är uppåt, det riktigt strålar om mig säger hon och hon tycker att jag är en helt annan människa idag, hon är inte ensam att säga så för alla säger så, alla kan ju inte ha fel hihi..
Vi fikade av mitt hembakade fikabröd som hon älskar hihi...
Pratade om barn och allt mellan himmel och jord och hon tyckte att hallen blev kanon snygg, som jag också tycker då då hihi..
Sen åkte jag ner till Smedjebacken och hälsade på Ullis och Mats en sväng (det var ett tag sen) och fikade där och träffade Mats dotter och Isaac och lilla glada Lilly.....
Sen en vända hem och vände och hängde upp lite saker igen, hihi, och sen hem till min dotter Therese en sväng och träffade mina fina barnbarn, det är i alla fall livets efterrätt det i alla fall, alltid glada när jag kommer, jag köpte med adventskalendrar åt dom och dom blev så nöjda och glada hihi...
Dagen har varit precis så bra som den ska vara varje dag när man frodas och mår bra.....
Älsklingen jobbar och då får jag min älskade egen tid att umgås med mina fina vänner och min underbara familj...
Så nu ikväll har jag umgåtts med Charlie lite också och har samtidigt gått och kikat ut i hallen och varit helt salig över att jag har en sån fantastisk och duktig karl på att tapetsera oh herre jisus vilken karl man har fått...
Bra på allting....
Han har  inga dåliga sidor alls....
Jag är så glad att jag har träffat han och jag trodde aldrig att man kunde ha det så här bra?
jag visste inte att man kunde känna så här vid min ålder, men det känns mycket bättre än när man var ung...
Det här är kärlek på hög nivå...
På lördag ska vi tapetsera köket, vet redan vilken tapet vi ska ha där, kommer bli så fint, vänta och se.....
Hemmet blir bara finare och finare för varje dag som går och helt i min härliga smak....
I morgon är det sista dagen innan jag ska in till Falun nu då, usch har tänkt på det hela dagen, och vill ju inte men snart är det över i alla fall.....
Älsklingen har stöttat till 150 % så det känns jätte bra..
Sen blir det vila i några dagar och bara ta det lugnt....
Snart är det jul igen, gud vad fort tiden går  när man har kul, hihi.....
Ska julpynta och göra fint med allt vad det innebär inför julen och älsklingen har lovat mig en gran med ljus i på tomten också (YES), det har jag alltid velat ha förut  varje år i många, många år och nu har jag träffat han som verkligen fixar det hihi....
Underbara människa.......
Jag skulle kunna ta ner månen åt han om jag kunde så underbar är han.....
Han är det bästa som har hänt mig och har kunnat hända mig i mitt liv, han är så go mot mina barnbarn också fast han inte alls har några egna barn.....
Livet har dock inte bara varit en trist gång den dagen man somnar in trots allt...
Allt här i livet är till för att levas här och nu och att upptäcka livets alla goda sidor....
Det är inte alltid utseendet som räknas om nu ändå inte hjärnan sitter på den plats där den ska sitta utan det är det goda hjärtat en man kan ge en, precis som ""min man""...
Om man är godhjärtat så blir ,man automatiskt fin i alla fall, och är man dum så blir man ju ful ändå fast man kanske ändå ser bra ut..
Jag tar hellre en godhjärtad och rar man än en som tror att han är nåt mer än vad han är!
I morgon måste jag in en sväng till stan och handla lite eftersom jag inte vet om jag kan gå sen på onsdag eller hur ont jag kommer att ha när jag vaknar igen....
Bästa att ha allting hemma så slipper man stressa sen..
Sen kan jag bara njuta av dagarna och ta det extra lugnt...
Plötsligt händer det (och nu har det gjort det lite på sista tiden igen ) Hihi...
Underbart....
Jag tror att det finns en för alla och envar, det gäller bara att hitta den där lilla stigen på den krokiga vägen som leder en  fram till slut och då står ens stora kärlek bara där mitt framför en, och man kan bara ta för sig av allt vad det innebär....
Ibland ser man inte skogen för alla träden?
Alla får en chans i livet (ta den)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0