Ny vecka!

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade vid 2 i natt och gick upp och stängde av tv-n på dotterns rum då hon hade somnat ifrån den! Men karln var på toa så jag trodde att klockan hade ringt så han skulle upp, hahahahaha...
Somnade i alla fall om till slut, helt koko i huvet och vaknade när karln klev upp igen, somnade om (igen) för tredje gången och klockan ringde 9 då jag skulle skjutsa Charlie in till stan till skolan, men det blev inställt så vi tog oss en Mamma / dotter dag idag och åkte runt och kollade lite och shoppade lite, det var så skönt att bara vara vi 2 en dag, sen åkte vi ner till Anita och fikade och träffade Janne där också...
Kul med vänner som förgyller ens vardag, tänk att så himla lite kan göra så himla mycket i ens liv?
Tänk att man kan uppskatta så lite här i livet bara av att få leva med en underbar man och vänner...
Sen ringde Therese och jag hämtade upp henne för hon skulle jobba idag, hon följde med hem en sväng och åt lite här och hon tyckte att köket blev så himla fint..
Det är klart nu, igår var det klart och jag la ut bilder på fejjan igår, fy fan vad duktig min karl är att tapetsera och jag är inte den första som säger det, jag är så glad att det blev så fint..
Alla säger att det blev kanon och det blev det ju också...
Jag går omkring och små-ler och bara myser i huset och kollar hur fint allting blir...
Mina svärföräldrar var hit igår kväll och tittade dom också och dom tyckte att allt blir så fint här..
Vi skojade och sa att så mycket som blivit renoverat på bara ett halvår har inte hänt på 10 år  här hahaha...
Dom sa att det ska till en kvinna för att det ska hända nåt?
Men dom är så himla glada att det blir så fint och dom är världens underbaraste svärföräldrar som man kan ha...
Tänk om alla hade så underbara och fina svärföräldrar som jag har?
Igår var Älsklingen ner och firade sin pappa på fars dag, och jag åkte till min kära pappas grav och tände ett ljus för min älskade pappa...
Och vet ni vad?
Det var första gången som jag INTE mådde dåligt av att gå dit och se det året på gravstenen då han dog, jag har verkligen kommit på att det är ju inte mitt fel att jag blev så sviken, utan ansvaret  får dom bära som gjorde det mot mig!
Det känns så skönt att jag äntligen har insett att jag gjorde allt för min pappa när han var sjuk och det var det viktigaste just då, och jag fick ju stöd av min bästa kill-kompis Robban då, det var nån mening med det då antar jag!
Idag kan jag se allt som en mening och hade jag inte fått det jag har idag kanske jag ALDRIG hade insett sanningen i alla fall...
Älsklingen var och hämtade en bil till idag hahaha, han är rolig han!
Sen fick vi hem granen igår och idag var Älsklingen iväg och köpte slingan som ska sitta i den, det kommer bli så himla fint på gården med granen och med min fina tomte som jag en gång i tiden för länge sen fick av min mamma i julklapp, och alla lysen på gården, jag börjar faktiskt älska julen igen, och det har jag inte gjort sen min mamma  dog...
Men jag är helt säker på att det är för att jag lever med mycket glädje runt omkring mig i mitt liv idag.....
Om man lever i lycka och har allt bra omkring sig så blir ju allt bra men om man hela tiden lever i nåt som inte är bra så blir det ju naturligtvis inte bra heller?
Idag är jag glad när julen kommer, jag julpyntar och gör fint, och jag kan umgås med min underbara familj och mina svärföräldrar och vi äter tillsammans och har det bra, och hon gör så himla god julmat också....
I morgon ska jag och Charlie till psykologen och prata för nu snart är det ju dags för hennes operation som hon ska göra, och hon är så taggad inför detta nu, och jag och hennes styvpappa stöttar henne till 150 %...
Veckan har börjat bra och den kommer att sluta bra precis som alla veckor i mitt liv, men veckorna går alldeles för fort kan jag tycka!
Men snart får vi ta igen det då vi är lediga i hela 3 veckor tillsammans, det ska bli så himla skönt....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0