Lördag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade väldigt tidigt i morse alert för igår sa Älsklingen att vi skulle ta en heldag idag och åka till Borlänge och gå på Ikea......
Jag har inte skrivit  här på några dagar nu igen då jag har varit lite upptagen på dagarna som vanligt med familj och vänner.....
I Torsdags så var jag hemma här och plockade lite och tog det lugnt, jag lagade lite mat tills Älsklingen kom hem ifrån jobbet så vi åt tillsammans allihopa....
Sen gick vi ut och gick en sväng och ner och fikade till svärmor och svärfar, fick lite glada skratt som vanligt dom är helt underbara svärföräldrar......
Kan inte hitta nån som är bättre...
Flickorna har haft lov hela veckan så dom har typ inte gjort nånting hahahaha...
Spelat tv-spel i alla fall...Och latat sig hihi...
Jag vill inte att dom är ute på kvällarna nu eftersom det finns människor som har flippat ur totalt sägs det....
Igår var jag och healade mig och det var så skönt för det var stopp i min livmoder men det har ju sina skäl just nu, sen handlade jag lite och åkte hem men jag åkte in till stan igen fast  med älsklingen på kvällen och tände ljus på mammas och pappas grav, det var så fint när alla ljus lyste upp hela den stora kyrkogården.... 
Är jätte stolt över att jag har gjort graven så fin igen....Med granris och Ljung som gör att den ser fin ut igen, klart att mina föräldrar ska ha en fin grav....
Nu kan jag gå dit utan att skämmas i alla fall...Att den inte är nå fin längre.....
I somras var enda gången på 10 år sen min älskade mamma dog som jag inte orkade göra i ordning graven och nu var det nån som hade satt en jätte fin  ljuslykta till på graven igår när jag var dit så jag satt aldrig på min för det räcker med dom 2 fina som nån annan har satt dit...
Det är jätte fint där nu, jag vet att förut har Jennie varit dit mycket och satt ljus men vet inte hur hon gör idag,,,,,,
Jag har ju lika lite kontakt med henne idag om jag alltid har haft så jag vet inte men är jätte tacksam att hon har tänkt på graven förut för det är jätte fint gjort.......
Igår ringde Älsklingen och sa att vi skulle åka till Borlänge idag så jag fick nåt annat att tänka på än bara operationen, så i morse åkte vi och tog en heldag tillsammans och bara shoppade lite och hade så himla mysigt, han köpte en gjutjärns- gryta åt mig en jätte stor eftersom jag har slutat att laga mat i teflon pannor då det varken är så bra eller nå nyttigt...
Jag handlade lite nytt påslakan och sånt till sängen och ny hatthylla då vi ska tapetsera hallen i morgon, en ny takplafond blev det ochkså till hallen (i vit förstås)
Så åt vi ute och bara njöt av dagen...
Igår var Charlie ut med William , Jessica och Elias på hallowen så dom kom ut på lite kul, är så glad att hon kan umgås med dom att och att hon har sina fina systrar att vara med, jag blev att skratta igår när hon kom hem, för jag hade sagt åt henne att hon kunde Fråga Lars om han ville övningsköra med henne då jag absolut inte vågar...
Hon hade frågat han och han hade varit så snäll och sagt att det kunde han väl,, han är så snäll så nu blev hon jätte glad för det..
Jag kan tänka mig han bredvid henne och köra med henne..
Han kommer lägga armarna i kors och småle och låta henne köra och vara helt lugn, för han är inte rädd för nånting. jag är jätte tacksam att han vill göra det då ja inte vågar....
Saknar hans humor faktiskt!
Ja, i morgon är det sista dagen på lovet då för barnen så på Måndag börjar allvaret igen då för dom...
Men snart är det jullov i alla fall, då har Älsklingen tagit semester och jag ska också  vara ledig i nästan hela 3 veckor, då vi ska bara umgås och mysa på dagar och kvällar och åka på mellandagsrea och shoppa lite, gäller att spara så man har hihi..
Nu har jag bäddat rent med det nya jag köpte idag så nu kan vi sova tätt intill varandra i natta och sova gott...
Idag när jag kom hem så fick vi sorgebesked, en har lämnat oss idag och flugit upp till Änglarna...
Livet är bra orättvist ibland men man måste våga gå vidare och var glad för det som man har, man ska vara rädda om varandra för det kommer en tid då vi inte finns och kan vara mer eller förlåta, då är de försent...
Vet hur det känns att mista nån nära som man älskar, det är fruktansvärt men jag vet ändå att vi kommer träffas igen (om ett tag)
Nu ska jag dricka mitt te och äta salta kex med Philadelfia ost på och njuta med mitt hjärta resten av denna underbara kväll..
Ta vara på varandra och var rädda om varandra...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0