Lördag

Hej min kära blogg ännu en dag! Vaknade vid 5 i morse för älsklingen skulle jobba lite extra idag men jag fick somna om igen ett tag till!
Vaknade vd 9 och klev upp, drack mitt goa kaffe och åt frukost och tog det allmänt lugnt...
Igår kväll jobbade jag ett pass igen, härligt att få vara tillbaka igen och alla var så himla glada att jag var tillbaka, snacka om att man blir glad åt såna arbetskamrater..
Jag hade ett fullspäckat schema men har man underbara att jobba med så blir det lite lättare...
Skönt att vara (back in the game again)
Slutade halv 10 och det var ganska lugnt i alla fall, idag har jag varit ledig så jag har bara tagit det lugnt, plockat fram lite adventsljusstakar och stjärnor och sånt som ska vara uppe i morgon...
I morgon är älsklingen också ledig så då får vi vakna tillsammans och äta frukost, det är härligt det!
Vakna på en skön varm arm hos den som man älskar är så härligt...
Idag har jag bakat en blåbärspaj också, den var kanon god, gjord på creme fraiche, mumma....
Pan var hit och fikade och Lollo, han är så rolig och vi skrattar jämt....
Igår när jag jobbade tog älsklingen min bil och åkte in till stan och tvättade den, helt underbar man som jag har, han gör såna saker som jag blir chockad över...
Han ligger alltid steget före..
Han tyckte att när jag jobbade kunde han göra det hihi...
Ja, i morgon är det då 1:a Advent och snart är det Jul igen!
Tänker på alla dom stackars människor som sitter  helt själva över hela jul och inte har nån att dela den dagen med eller ens nån att äta julmat med, sen finns det dom som istället överröser de sina med en massa dyra och många paket och kredit på kredit som man får betala av hela året sen för att göra nån glad med en massa saker (materielle saker)...
Och äter så dom håller på att spy, vad har man för nytta av en massa paket som kostar pengar om man inte har nån?
Usch vad världen är orättvis...
Jag tycker inte om julen alls sen min mamma gick bort, men jag har turen att kunna fira den med mina underbara svärföräldrar och ha en fin gemenskap, men alla har inte det ..
Tänk på det alla ni!
Det finns dom som inte ens har ett hem att fira jul i utan får sova ute för att dom inte har nånstans att bo, dom skulle göra allt för lite värme än en massa paket!
Det finns dom som inte ens har en varm jacka att ta på sig trots att dom sover i trapp-uppgångar m.m. och vi har ju värme och mat i alla fall...
Nej, usch för storhelger som gör endel mer ensamma än dom är i vanliga fall!
jag har bestämt att vi vuxna inte ska köpa en massa dyra julklappar, för det är onödiga pengar bara....
Nu kommer snart älsklingen hem så vi ska mysa ner oss i soffan och kolla på tv, ha det skönt och bara få ""vara"" en hel kväll tillsammans...
Funderar på att gå på julskyltningen i morgon men jag vet inte än?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0