Lördag

Hej min kära blogg ännu idag igen! Vaknade och hade sovit som en stock ömsom vissa timmar och sen vaknade jag i några timmar, hade djävulskt ont i kroppen och den värker men man får ta nya tag igen i alla fall, finns dom som har det mycket värre än jag och måste äta en massa onödiga mediciner och på köpet blir ännu tokigare än vad jag är hihi...
Kaffet var klart och luktade härligt!
Jag vaknar i alla fall ,med ett leende på mina läppar varje morgon och ser att jag har ett underbart liv idag och det betyder allt för mig.....
Förut för några år sen så vaknade jag (varje morgon) ""och då skojar jag verkligen inte"" med ångest inför varje dag som nalkades i mitt liv och ville inte ens kliva upp ur sängen, jag bara låg där och bara stirrade rakt in i  väggen och tog mig inte för nånting alls, ville ingenting.....
Jag kunde vakna på morgonen efter att inte har fått sova alls och bara stirra i väggen och känna olusten i min kropp som bara kröp i mig mer och mer och jag orkade absolut ingenting då, och jag levde som i en dvala varje dag som gick, gjorde precis samma saker varje dag som gick och hade liksom ingen livsglädje alls..
Den var totalt borta, jag ville inte ens leva då, såg ingen mening med mitt liv alls....
Jag såg inget vackert eller fint i mitt liv alls utan jag såg bara en massa ondhet....
Jag var som en robot!
Mina barn tog avstånd ifrån mig och jag träffade inte vissa av mina barnbarn, jag var livrädd varje kväll då jag skulle lägga mig och.jag låste alltid dörren för jag hade en hemsk rädsla i min kropp varje dag,  att nåt skulle hända mig, jag vågade inte gå ut på kvällarna för att jag var livrädd att bli utsatt för nånting sjukt......
Jag levde i nåt som jag inte visste vad jag hade hamnat i?
Hela mitt liv förlades i spillror ett tag...
Men sen när jag flyttade själv för 2 år sen till en egen lägenhet kom vändningen och så började ett helt annat liv för mig, jag såg det som jag inte har sett förut, jag kom ut ur stora bubblan förstås......
JAG Började skolan och fick en utbildning och började jobba vilket innebar mycket nya underbara vänner och mycket nya saker i mitt liv...
Det hände mycket nu....
Jag fick en stor umgängeskrets runt omkring mig och så fina vänner som jag inte fattat att jag hade haft, att dom bara ville mig väl men jag förstod inte det då!
Jag började leva igen och det är svårt att förstå om man inte levt ut sig alls på många år av ingenting att livet kan vara så underbart igen....
Jag flyttade till ett eget hus och kom närmare mina fina barn, jag klev upp varje morgon och log och mådde jätte bra, jag skrattade och hade kul igen, jag gick ut med vänner och roade mig utan att behöva vara orolig för en massa frågor och påståenden?
Jag fick kontakt med mina fina ungdoms- vänner igen som jag har idag, som har undvikit mig pga nån annan vilket dom inte gör idag.....
Idag äter jag inga mediciner för att trycka ner mina känslor mer i min kropp längre utan jag lever ut dom, men jag har världens finaste barn som jag har kontakt med idag och världens mysigaste barnbarn och en man som älskar mig för den som jag är...Och för VAD jag är!
Vissa barn och barnbarn har jag inte kontakt med idag men jag lever för det som jag har idag, jag saknar dom oerhört mycket och har förstått idag att jag var dum,  en idiot helt enkelt som litade på fel person, jag levde ju i en stor lögn som jag trodde var sann, men det jag har förlorat är förlorat och idag kan jag tänka att jag inte ska hänga upp mig på saker som jag ändå inte kommer att kunna förändra längre och som jag själv har sabbat i mitt liv och att jag har förstått att jag gjort mycket fel för man kan inte skylla på det man lever i även om man alltid,alltid påverkas av det.....
Idag ser jag saker på ett helt annat sätt än jag såg det då, jag vaknar varje morgon och är glad för det jag har idag, jag har en sån enorm livsglädje bara av att ha fått träffa den rätta i mitt liv......
Jag ser ljuset i mitt liv, jag ser inte mörker längre......
Jag är glad för såna små-saker som jag aldrig har sett förut, jag lever och kan kliva ur sängen och ha det bra, jag kan gå som jag vill, komma hem när jag vill och åka vart jag vill UTAN att behöva förklara varför och när och hur?
Jag önskar att alla skulle få ett sånt här härligt liv, med kärlek och omtanke runt omkring sig, det är alla människor värda.....
Alla ska få bli älskade och alla ska få älska, det är en sån underbar känsla. men om man inte vetat hur det  känts förut och får det sen så småningom så är man mer mån om den sen....
Det är en gudomlig känsla att få bli älskad av nån som älskar en......
Jag har idag allt man kan önska sig fast jag har såklart en saknad av vissa människor i mitt liv, men jag får leva med det!
Jag har världens finaste döttrar och min son Charlie som livar upp mitt liv till max varje dag....
Jag har underbara barnbarn och en man som har allt i mitt liv!
Han har verkligen ALLT en man kan ha.....
Och lite till hihi!
Visste inte ens att man kunde få det så här bra, men man måste hitta den rätta för att inse det också, dom växer inte på träden, tro mig?
Om man som jag är lite äldre till åren och får en sån här fin chans att älska nån som har precis allt så tar man ju chansen..
Skulle inte ni ha gjort det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0