Lördag

Hej igen idag min kära blogg! Vaknade men hade inte sovit så värst mycket i natt, hade ont i hela kroppen, vet inte vad det är men det är väl fibron som spökar antar jag i detta konstiga väderomslag som vi har nu.....
Ena dagen varmt och andra dagen är det kallt!
I onsdags bjöd älsklingen på China och gud vad gott det var, helt underbart att gå ut och äta så där med sin älskade....
Igår var jag in till stan och hälsade på Anita en sväng och fikade och träffade Janne och Carin där, vi skrattade och tokade oss som vanligt, livet är allt för härligt med sina underbara vänner..
Anita sa just till Carin igår att jag har blivit en sån mycket gladare och bättre människa, nu alltså mer öppen och inte alls så  där sluten som jag har varit i många år, hon sa att alltid när man träffade mig förut så såg hon hur jag tänkte innan jag talade hahahaha..
Idag är jag mycket gladare och mysigare tycker hon, men jag mår ju bra idag, jag är helt säker på att mår man bra i det man har och lever i så är man ju gladare och mår mycket bättre eller hur?
Precis som det ska vara i ett liv!
Är så glad att jag har det jag har idag, mycket vunnit tillbaka som jag inte haft förut, och livet känns och är framförallt mycket lättare idag än vad det har varit....
Jag hakar inte upp mig på små skit saker idag, jag är alltid glad fast jag har min värk, men jag lever med den bästaste som man kan ha och som kan finnas också....
Han gör mitt liv till fullo på nåt sätt och jag ser saker jag aldrig sett eller som jag aldrig har upplevt förut i mitt liv!
Idag ska jag ha mina underbara barnbarn och Wilma ska sova här igen , det blir mys det.....
Hon var hit i förrgår och påminde Mommo om att hon skulle vara här på Lördag, sån klipsk liten dam det där....
Är så himla glad att jag har dom små liven i mitt liv!
Annars har det varit fulla huset här på morgonen av trevliga vänner och vi har druckit lite kaffe och snackat lite......
Skrattat som vanligt....
Är så himla härligt med vänner..
Tänk om alla kunde uppskatta bara det där lilla livet som faktiskt gör en glad istället för en massa saker och pengar som ändå inte gör en lycklig?
Tänker så hemskt mycket på alla dom som inte har mat idag igen, nere i Filippinerna stackare, och vi bara planerar för Julen och ska kasta bort en massa pengar på saker som vi egentligen ändå inte behöver....
Det finns faktiskt dom som sitter i Jul alldeles ensamma och inte har nån, som inte ens har råd att köpa julmat till sina barn, usch vad hemskt...
En promenad ska det bli också idag fast det blåser, för ingen har väl dött av lite luft i alla fall hahahaha...
Kvällen blir full av en massa gott och godis och mys med Wilma, lite barnfilm brukar det bli också när hon är här.....
Det blir nog bra.....
Helgen är det härligaste som finns när man får umgås med familj och vänner.....
Det är livet det...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0