Torsdag

Hej min kära blogg ännu en dag fast det är mulet väder idag ute! Vaknade och kaffet var klart (såklart) hihi.....
Klev upp och åt frukost och så ringde lilla älsklings-tjejen Wilma och ville komma HIT, SÅ mysig liten tjej, älskar verkligen mina barnbarn och dom betyder så himla mycket för mig.....
Har nog fått världens bästa dotter och svärson tror jag....
Saknar förstås en dotter och en humoristisk rolig svärson som fanns i mitt liv för några år sen men som inte tyvärr finns här längre, men ibland sitter ja och tänker på han för mig själv och ler för han var så fin och go...
Jag är i alla fall glad att jag har lite glada minnen från han...
Många gånger man har fått sig ett gott skratt med han....
Fast en människa tog ifrån mig mitt liv på ett elakt och fult sätt, men allt har sin mening i alla fall......
Och alla får det dom förtjänar till slut....
Idag är jag lite bättre men har fortfarande ont, men det kommer nog gå över tids nog.....
Jag ka ju stå på mina ben än och jag har mina nära och kära, jag tänker på ett helt annat sätt idag än ör några år sen....
Idag tänker jag på vad jag har och på vad jag miste, är mer mån om det jag har och är glad jämt, för om man är positiv så år man positivt tillbaka, så är det bara...
Man ska inte vara elak mot andra eller utnyttja andra eller stjäla och göra dumma saker, då har man snart inga vänner kvar, men vissa förstår inte sånt tyvärr...
Pengar är bara en liten skit på våran jord men kärlek till någon är så mycket större, det betyder så mycket mer, Pengar har jag så jag klarar mig så det går ingen nöd på mig, först nu jag kan köpa det jag vill ha (om jag nu vill ha det då förstås)
Det går i alla fall runt och det blir lite över så det är ju bra...
Det lägger jag på min dotter och hjälper henne...
Charlie ska ju börja ta körkort nu och jag antar att det blir jag som får hjälpa henne då jag är en förälder som bryr sig, men jag finns här, alltid.....
Ansvar ja, för vissa och INTE för vissa tydligen....
Jag är så himla glad att hon har sin låtsas pappa som gör allt för henne.....
Jag har nog träffat den mest kärleksfulla man som man kan träffa...
Alla mina vänner säger att jag gjort ett friskt upp-byte, och det är jag så glad för...
Dom tycker jätte mycket om han och kommer kanon bra överens med han och tycker att han är en mycket trevlig man....
Mycket trevligare än nån jag haft förut förutom Micke då, men de var ju ett tag sen....
Ja livet ska levas och vi lever här idag och nu och inte igår eller i morgon utan vi ska ta reda på livet och på dom som vi älskar och vara rädda om, för i morgon kanske nån av oss inte finns längre....
Vara rädda om varandra är A och O och jag har lärt mig massor på bara lite över 1 år, bara av att bli bortvald, så som sagt allt har tydligen en mening, idag mår jag mycket bättre, är mycket gladare och ser saker på ett helt annat sätt än jag gjorde förut, jag var väl blockerad antar jag, men idag är jag mer öppen för alla förslag och jag har ett fullgott liv med dom som jag älskar och det räcker för mig.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0