Torsdag

Hej min kära blogg! Vaknade i morse vid nio-tiden, skönt att få sova lite när man har värk så här!
En värk som känns ända ner i tårna och som kan få en att bli tokig....
Igår hann jag inte skriva, jag jobbade på trots min värk som störde mig nå enormt, utan värktabletter förstås, jag är väl en hård kvinna antar jag som inte behöver stoppa i mig en massa medicin för att ""tro"" att man ska bli frisk, men man blir snarare sämre i kroppen av alla dessa ""fantastiska mediciner"" som dom säger att dom finns...  
Men som ändå inte hjälper eller bara hjälper för stunden men som trots allt förstör våra kroppar med ännu mer gifter bara, och gör en ännu mera sjuk än man var ifrån början..........
Men man kan ju inte begära att alla ska förstå det?
Kroppen är inte gjord för såna starka mediciner.....
Sen åkte jag en vända till Borlänge, fick äntligen reda på vad det var för fel, det var Triggiminus-nerven som jag befarade att det var som var inflammerad och skadad efter ingreppet som dom gjorde....
Naturligtvis!
Men det gick ju inte att se på alla röntgenplåtarna förstås....
Jag skulle inte ens unna min värsta fiende denna värk som jag har och har haft....
Skit drygt ,men nu hoppas jag att det ska ge med sig snart....
Allt har som sagt en mening tror jag i livet i alla fall....
Mycket vila och att vara stilla ska tydligen hjälpa, men jag vara stilla, haha det var kul....
Att ha så här ont får en lätt att inte vilja leva kan jag lova, tror att det är lugnare att få dö faktiskt i såna fall....
Men jag kämpar vidare som jag har gjort och får antagligen göra ett tag till i mitt liv skulle jag tro....
Det är ju inte ""bara"" att lämna allt och försvinna precis.......
Man får väl se framåt och inte haka upp sig på skit-saker, det finns dom som har det så himla mycket värre än jag i alla fall så jag ska inte klaga alls....
Jag ser framåt sakta men säkert...
Har jag inte haft min älskling så hade det varit svårt, han är så förstående och hjälpsam och hjälper till hela tiden, så han är mitt stora hjärta, som kommer finnas med mig alltid....
Livet är full av kärlek och omtanke för mig idag, nåt som jag absolut inte har varit nå bortskämd med i livet förut...
Ett liv fyllt av det som man vill ha, ""ärlighet framförallt"" som bygger mycket på ett bra förhållande där man kan lita på varandra har jag idag utan att behöva gå och vara misstänksam om allting jämt, och kärlek till nån som älskar mig, för den jag är.....
Och som jag själv älskar jätte mycket.....
Igår var det precis 23 år sen jag fick mitt femte barn, en liten söt tjej, klockan 10.50 på förmiddagen, och fort gick det som bara tog 20 minuter då jag väl kom upp till förlossningen, en välskapt liten tjej som jag hade längtat efter och som jag älskade......
Grattis till dig får jag säga, eftersom jag inte har kontakt med dig idag, utan det blev nå krux på tråden där då jag lyssnade på fel person, men jag får skylla mig själv i alla fall, så är det bara , jag hade kunnat välja men gjorde tyvärr fel val  den gången och det är något jag får leva med idag, men jag kan tänka på dig och önska dig en trevlig dag i alla fall,men man kan säga grattis ändå och jag hoppas att din dag blev kanon bra....
Sitter och små-ler för mig själv, tänker på alla underbara stunder trots allt som varit och som får mig att le och att vara glad inför det jag har haft en gång i tiden, men som lever kvar i min tanke och jag känner att jag kan vara glad då....
Den tiden var mysig den.....
Men idag lever jag för det jag har och är rädd om det i alla fall så nåt har jag i alla fall lärt mig (trots allt)
Jag skulle aldrig såra (de mina) utan jag tar vara på all tid som finns nu....
Vissa saker kommer aldrig tillbaka och då får man minnas det som gjorde en glad och som man mådde bra av, och som var bra då.....
Inte haka upp sig på sånt som var dåligt.....
Idag fyller min svärmor år och i morgon fyller min svärfar år, så det ska nog bli nåt fint till dom i morgon när jag slutar jobbet och åka ner och fira dom lite, det är dom mer än värda.....
Finns dom som man har gett saker som inte ens är värt ett litet riskorn....
Men dom här är helt underbara och värda allt som finns.....
Är så glad att jag har dom.....
Märks att jag och hjärtat har levt samma liv, med samma trygga uppväxter med föräldrar som brytt sig, varit ihop hela livet och aldrig bråkat och inte druckit eller slagits utan bara levt med varann och varit glada....
Nu ska jag ta det lugnt innan dagen börjar på allvar igen, bara 2 dagar kvar sen ska jag njuta av ledighet....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0