Onsdag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt nuvarande liv! Vaknade i morse och lika ont än, hoppas att det går över snart, vill inte äta nå medicin, är ju helt emot det men ibland kanske man måste som sagt...
Omeprazol mot magen"" igen"" då ,så mycket stress antar jag med jobb och allt runt omkring, men det är nog så här livet ska vara antar jag....
Uppgångar och även nedgångar, man gör det inte bättre än man vill ha det själv tror jag...
Det gäller att stå på sig....
Jag ska ju inte klaga kanske som har det bättre än många, många andra, jag behöver åtminstone inte äta en massa tabletter och bli konstig av, utan jag kan leva lite mer naturligt...
Jag behöver inte bevisa att jag är ""nån annan"" än mig själv idag...
Jag är jag helt enkelt...
Men alla väljer ju själva som sagt...
Igår hade jag en fruktansvärd smärta, sjukhuset nästa igen då men det var det gamla vanliga som tur var....
Jag har ju i alla fall tur att jag har nån bredvid min sida som älskar mig, inte alla som har det tyvärr!
Och som jag älskar också förstås!
Många älskar på låtsas...
Många funderingar om livet och hur det ska se ut har man ju ibland, man faller in i konstiga förhållanden och inte ens fattar det innan det är försent....
Man lever länge och väl i nåt som man kanske inte mår bra i!
Man gifter sig och skiljer sig kanske eller så lever man kvar i en slentrian för att man tror att det ska vara så eller att det är bra...
Tills man träffar den ""rätta"" som verkligen älskar en, där står jag nu tack och lov....
Jag trodde aldrig att man kunde ha såna känslor i min ålder?
Jag trodde aldrig att man kunde få må så här bra!
Men nu vet jag....
Min man är en ""riktig"" man kan jag lova....
Idag har jag ingen ångest, den är helt borta men då lever jag i ett lyckligt förhållande också och det tror jag är A och O för att kunna må bra.....
Inga mediciner som förstör ens kropp, inga konstiga tankar om hur eller när?
Mina gamla vänner har dykt upp ""igen"" och jag har aldrig känt sån gemenskap med dom som jag gör idag, men jag har väl varit blockerad av nåt? Eller nån säger mina vänner...
Dom har sett det jag aldrig såg.....
Poppa var hit igår och hon sa såhär: Nu är du gamla Ulla igen som du var när du var tillsammans med Micke, den där glada roliga Ulla igen, välkommen tillbaka efter alla år?
Tänk vad olika förhållanden kan göra med en?
Eller så har jag bara liksom ""varit"" i det på nåt vis och accepterat det...
Jag skulle aldrig vilja leva så igen nu när jag har hittat den rätta vägen och den rätta i mitt liv som jag får somna och vakna bredvid och få kärlek och ge det jag har i kärlek tillbaka.....
Jag saknar vissa människor i mitt liv fortfarande men det är dom som trodde och tror på fel person, men så är det, det är smällar man får ta tyvärr....
Om jag hade lyssnat för många år sen ""på alla"" som visste så hade livet sett helt annorlunda ut....
Men man ska lära sig av misstag och det har jag gjort kan jag lova...
Men ibland är man ung och dum och man passar inte ihop med alla, så är det, svårt att komma ifrån en trygg familj och leva med en som kommer ifrån en trasig familj...
Idag har jag och min man exakt samma uppväxt så vi förstår varandra.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0