Onsdag

Hej min kära blogg idag igen.....Vaknade i morse och hade fortfarande ont i munnen, orkar inte ha det så här nu nå mer?
Vill bara att smärtan försvinner nu, jag kan inte knappt röra mig utan att jag ligger i soffan och bara tar det lugnt..
Jag är inte den som kan ta det lugnt i vanliga fall..!
Dom har lagt i antibiotika så det ska läka lite nu för tydligen så läker det inte som det ska göra av sig självt....
Igår kunde jag inte skriva utan jag jobbade trots smärtor och va iväg och blev pinad. men det hjäpte inte då....
Igår skulle min älskade mamma har fyllt 89 år om hon hade fått varit med oss ett tag till men tyvärr så tog en hjärtinfarkt hennes liv den 4.e juli 2002....
Vet att hon är med mig nu i alla fall men jag  vill ju höra henne och känna henne ändå...........
Minns dagen som igår då min dotter ringde och skrek att mormor hade dött, den dagen fanns jag inte där, utan jag var borta FÖRSTA gången i mitt liv som jag åkte bort med nån som ändå inte  brydde sig i mig alls men jag var där (långt borta) i alla fall pga en massa tjat att jag skulle följa med, och även min mamma tjatade att jag skulle åka med......
Hur kunde hon släppa iväg mig med nån som inte alls var viktigare än henne?
Men hade jag vetat det jag vet idag så hade jag aldrig åkt utan stannat hemma med min mamma som var sjuk då....
Min dotter Isabelle hade varit till graven igår och tänt ljus, jag är så glad att jag har henne som tänker på min mamma trots att hon är död....
Hon berättade att min son och hans fru hade varit dit och fixat också, tänk att jag har såna fina barn som bryr sig ändå..
Är så glad att jag har dom som bryr sig...
Man ska hålla ihop men det är inte riktigt så i mitt liv, fast jag är ändå glad för det jag har kvar men jag saknar mina barn så mycket och fattar inte att jag har vaknat tidigare och sett, även om jag också varit en dålig mamma i många avseenden...
Men idag är det som det är, och jag har tid med att ta igen som jag aldrig kommer att få men då har jag dom jag har och gläds åt det...
Sen har jag ju mitt hjärta också som är det bästa som har hänt mig, han kommer så bra överens med mina barn och barnbarn och det är så härligt att se dom tillsammans...
Varför hade inte jag kunnat få träffat denna så underbara människa för många år sen?
Ja, nu har jag han och han är (bara min )i alla fall som tur är...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0