Söndag

God morgon min härliga blogg ännu en underbar dag i mitt liv! Solen skiner även idag utanför mitt fönster, och altl är på väg åt rätt håll....
Vaknade vid 8 helt lagom tycker jag att kliva upp då och få och äta frukost med den man älskar och att få sitta och bara prata och mysa med varandra.....
Tittade ut på min fina V 70 som jag då köpte igår, hihi....Dock inte helt ny men kontant betald och bara min  och en sån som jag ville ha hihi....
Det blev så att jag köpte den när jag hade kollat på den....
Hade ju lagt undan en del och haft tur i spel så nu kom chansen...Då tog jag den....
Har alltid velat ha en sån och en vit dessutom också så nu har jag helt själv köpt en sån också och fick ett jätte kanon pris på den, och full-utrustad med klimatanläggning, farthållare och nyss bytt kamrem och elspeglar och elhissar, kanon ren och fin inuti och välvårdad,  fullservad med service-bok, fina fälgar till sommaren och nu har jag varit iväg och hämta en vinge som bara ska klämmas dit sen nice.........Och tona dom rutorna som inte redan är tonade.....
Det här blir kanon bra ska ni se....
Så nu får jag väl sälja min fina 945 -a som jag älskar så mycket och som startar i alla väder, fast jag vill inte det. för jag älskar ju verkligen den bilen....
Men jag ska ha den kvar ett tag till för nu ska ju Charlie börja ta körkort och övningsköra  och hon ska övningsköra i nån bil så det får nog bli 945- an som det ser ut nu då, hon tycker om den bilen så det blir nog bra och sen får vi se om jag säljer den något senare i år....
Det visar sig, men kan lika gärna ha den kvar då den inte kostar nåt mer än försäkring där den står i alla fall.....
Är så himla glad för att jag har åstadkommit så mycket som jag har gjort, på bara ett enda litet fjuttigt år av mitt liv som jag absolut inte gjort förut på många år och jag är så djävla stolt över mig själv....
Jag har fått jobb, börjat skolan och fått en utbildning, köpt två bilar fina dessutom, köpt jätte mycket nya kläder, flyttat till ett eget hus, byggt upp och köpt ett helt nytt hem i den stil jag själv vill ha, på bara lite över ett år (helt fantastiskt faktiskt.....Vad man kan förändra om man bara vill.....
Bara man tar tag i sitt liv som sagt och tar nya tag till det liv man vill leva och vill ha....
Man får vad man ger heter det ju (karma) och jag har lärt mig så mycket på bara sista året att inte vara dum, att älska alla som älskar en tillbaka, även ge kärlek till dom som mår dåligt och faktiskt är dumma och egentligen inte förtjänar min kärlek men ändå ge det dom behöver för att må bättre för i stutändan blir det jag själv som får ännu mera kärlek bara ,kärlek är ju själva livet till sina nära och kära....
Förut har allt bara gått nerför för mig, lögner och svek, otrohet under många år av mitt liv som jag bara har slösat bort min dyrbara tid på eller vadå? ( absolut ngenting), och osämja och bråk i många år med mina nära och kära och inte ens vågat sova på nätterna av rädsla för att nån skulle försöka döda mig, och mitt barn och utsattes även för både beskjutning in i mitt hus och saker som bara slogs sönder hela tiden, tände eld på en bil så andra bilar också eldades upp, och skylde på min svärson,men idag vet jag vem som gjorde det, och det var den jag minst anade, och bara pga att jag litade på en som inte är som alla andra människor i vår omgivning och som ljög om och på alla andra människor i sin omgivning som var helt oskyldiga(vad jag har förstått idag) på det ena eller andra sättet och som jag nu känner idag att jag saknar dom här människorna jätte mycket men som jag aldrig kommer att kunna reparera i alla fall, för att jag litade tyvärr på helt fel människa i mitt liv....
Min enda hel-bror som talade sanning i alla år men som jag mitt dumhuvud inte ens litade på?
Sånt kommer aldrig att gå och reparera och jag har försökt men har nu insett att det formodligen är kört, som mycket annat är i mitt liv......
Men då får man ta nya tag och inte haka upp sig på det man inte kan få och gå framåt och älska det man har för jag har vunnit så himla mycket mer på allt som hänt sen över ett år tillbaka, och som jag inte haft på (ja,jag vet inte på hur många år förut) saker som jag aldrig trodde skulle hända har hänt faktiskt....
Jag litade på en fruktansvärt trasig människa som inte hade nånting utan bara ett trasigt slitet med noll och ingenting i sitt bagage i livet bakom sig trots sin ringa ålder....
En människa som kom in i mitt liv, Ja i mitt ordnade liv och bara förstörde det från allt till ingenting.....
Jag en hel människa från en helt vanlig och en hel familj beblandade mig med en sån trasig människa ifrån en sån trasig familj, det stämde liksom inte på nåt vis....
Idag har jag insett att jag själv klarat av sånt på bara ett år helt själv som ingen annan ens kunde ha hjälpt mig med eller ens kunde eller ville stötta mig i....
Idag har jag vunnit högsta vinsten på lotteri känns det som och det var länge sen jag kände så här kan jag lova...
Jag har vunnit mina underbara barn och mina barnbarn tillbaka och mina  underbara barndomsvänner från förr också, bara av att släppa en enda person i mitt liv som jag inte fattat att det berodde på den....
Jag har vunnit min stora kärlek  i mitt liv som jag kan lita på och känna att jag verkligen är älskad av.......
Han ger mig det jag aldrig har upplevt nån gång, jag blir mättad av han på alla vis...
Jag har även vunnit tillbaka mitt helt eget liv med att jag kan göra vad jag vill, jag har vunnit tillbaka ett helt nytt hem som jag byggt upp från sovrumsmöbler till ett helt fullbordat hem...
Min ångets är helt borta, och jag mår bra idag och är jämt glad och skrattar jämt, precis som det ska vara i ens liv...
Jag har till och med kontakt med andra tjejer idag, även flickor som varit utsatt för samma sak av samma människa och förstått att det inte bara var jag som litade på fel person...
Det känns skönt...
Men jobbigt att se människor som är ledsna runt omkring sig för att man vet men kan inget säga...
sanningen kommer alltid fram (till slut)
Jag är faktiskt stolt över mig själv idag,och det är jag värd att vara också........
Mina vännen nya som gamla och arbetskamrater tycker om mitt sätt att vara och att se mig skratta och att alltid vara så glad och mina gamla vänner ser att gamla jag äntligen kommit tillbaka ur skalet som jag har levt så  länge i...
Jag är så glad idag att jag har själv sett att livet är mycket bättre idag än nånsin, jag kan leva för en gångs skull, och jag kan slippa vara rädd, för utbrott, att alltid behöva gå på spänn att nåt ska hända, att alltid slippa vara rädd för att inte göra rätt...
Idag gör jag som jag själv vill, köper det jag själv vill och går och kommer precis så  som jag själv vill, idag lever jag mitt liv på det sätt som jag vill leva det...
Idag är jag fri som fågeln att flyga vart jag vill.....
Idag har jag plockat ur 945-an och plockat i V 70-n så nu är det också klart, och köpt nya fälgar till sommardäcken...
Nyss har dotter och svärson åkt härifrån, jag har vistat lite tid med lilla Wilma idag och busat så hon har skrattat så härligt idag och vi har diskat och fixat här.det blev lite blött men det får man ta, älskar den na underbara familj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0