Söndag igen nu då

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade i morse av att det luktade gött kaffe och frukosten var serverad ,som vanligt...
Bara att kliva upp och fortsätta att sätta sig och njuta av morgonen och sin härliga kärlek en liten stund till....
Kallt var det ute i morse hela -20 och det gillar vi inte hihi...
Men solen skiner ändå så fint ute så man kan tro att det är kanon varmt i alla fall fast det inte är det....
Igår hann jag inte skriva här för jag hade fullt upp hela långa dagen...
Först mys med stora kärleken på morgonen såklart med frukost och kaffe som alla andra mornar som vi har tillsammans och som vi kan förstås när vi båda är lediga för en gångs skull tillsammans...
Inte alla mornar som vi kan sitta tillsammans och bara njuta av varandra så här, men snart blir det mer av det också när det lugnat ner sig lite mer och vi två blir ett istället hihi...
Sen åkte jag och hjärtat in till stan en sväng och handlade lite och mötte Anders och Kicki på matmagasinet, så vi stog kvar där och pratade länge och väl och nu  ska  vi träffas och fika nån dag, härligt...
Och  så passade vi på att kolla lite här och där, dom hade fått in så fina tallrikar på Rusta i antik-stil, i blå, rosa eller beige och såna som jag vill ha, men jag vet ju inte vilken färg jag vill ha än, sån är ju jag hihi, men undra om jag ska åka in och köpa dom, ,men dom var dyra men ack så himla snygga...
Ja om jag ska ha både 6 skålar och 6 tallrikar och 6 assietter så blev det runt 1000 kronor men det är dom värda för att dom var så snygga...
Men det är nog bara en droppe i havet  hihi...
Det kommer in mer hela tiden så det är nog lugnt...
Sen väl hemma så lagade jag mat åt mina 3 härliga hjärtan och Pan kom förbi på kaffe en sväng...
Vidare upp till Bästaste Marina och fikade och skrattade som 2 små tokar som vanligt åt allt när vi väl träffas, det måste göras om lite oftare, eller mycket oftare menade jag, hihi, och så var ju min ""tokiga"" hyresvärd  Freddie där också och han är bara för mysig och go han, hihi....
Världens bästa hyresvärd....
Sen en sväng ner till dotter Therese och firade mitt barnbarn Jessica som hade fyllt hela 8 år, gud vad tiden går fort nu med dom små som blir stora alldeles för fort.....
Var kvar där en stund och pratade även med min sons fru, ja dom har ju också gift sig, hej vad det går undan här och hon är en underbar människa .atlltid lika hlad och trevlig som vanligt hihi......
Har känt henne en längre tid och hon har växt upp och varit vän med min dotter i barndomen och man ska vara glad att man har en sån fin fru som hon...
Hon är mysig...
Jätte söta barn som dom har....
Första gången jag träffade och såg dom...
Påminde mig om när min son var liten, dom var så lika....
Minnerna flödade på som sagt då....
Sen hem till hjärtat återigen, flängande hit och flängande dit i mitt liv ( But I like it, hihi ) men det är ju det livet är till för att göras och levas på och att sen få slänga sig i den härliga, mjuka soffan och kollade på SOA och myste i soffan till mitt i natten ,gillar det skarpt med den man älskar mest på jorden....
Ska se resten idag men har typ 20 filmer kvar att se hahahahaha...
Det lär jag ju inte hinna idag då hihi....
Sov som en stock också inatt efter en härligt fantastisk natt, hihi och vaknade på ett varmt och tryggt bröst.....
Kroppen får det den behöver på alla de sätt och vis....
Han ger min kropp det jag behöver, det jag längtat efter så länge, det som får mig att slappna av i hela lilla mig, jag han är bara för fantastisk denna mannen i mitt liv....
Han ger mig den känslan och den långa längtan efter nåt som jag har längtat efter i alla år, och ger mig det jag mår bra av....
Han är så himla romantisk...
Lugnet  liksom bara sköljer i mig när jag är nära han, och pirret bara flödar i min kropp, kan inte låta bli han för fem öre, hihi...
Han är verkligen DET i mitt liv ,han som bara ramlade in i mitt liv sädär?
Inga krav och inga som helst måsten med han utan bara vara jag ( mitt eget jag) som jag vill vara och velat vara hela tiden...
Få vara Ulla och ingen annan som jag  inte vill vara...
Gör precis som jag vill och behöver aldrig tänka på att det ska vara vi hela tiden utan jag har mitt och han har sitt och det är så skönt...
Jag får vara ""jag"" helt enkelt för en gångs skull...Bara jag...
Jag bestämmer över mitt och han över sitt helt enkelt...
Jag bor i mitt hus och han i sitt hus, helt enkelt och jag trivs som fisken i vattnet med det...
Vi samarbetar som om vi varit ""just vi"" i många, många år, sammansvetsade på nåt vis och det bästa av allt är att mina vänner och mina barn med barnbarn tycker om han kanon mycket också, och dom ser ju att jag är glad och att det strålar om mig och att jag äntligen mår bra i mitt liv nu....
Det har jag inte gjort på mycket lång, lång tid i mitt liv utan det har liksom bara ramlat på i  samma gamla slentrianska ""sakta"" fart på något vis men nu går det så fort så jag hinner inte ens med längre!
Kan det bero på att man hittat det rätta i livet?
Det vet man ju faktiskt inte heller?
Nån gång ska man väl göra det också och nu känns det som om jag har gjort det, känslan går liksom inte att beskiva i ord?
Vi har inte bråkat en enda gång på 1 helt år ,vi har inte ens varit sura på varandra, det kallar jag kärlek, för bråkar man är det absolut inte äkta kärlek...Tycker jag för om man bråkar är man ju inte rädd om den andra som är om man älskar nån på riktigt?
Han ger mig allt det jag aldrig har haft eller  ens varit i närheten av att ha fått förut, han ger mig förstelse och ärlighet precis som det ska vara i ett förhållande och han ger mig framförallt kärlek, den kärlek jag aldrig fick utan den var bara var på låtsas tydligen...
Nu får jag ÄKTA kärlek på hög nivå...
Han är mån om mig, skriver gulliga sms till mig som får mig att le så mina skrattrynkor kommer fram på riktigt, men det är ju för att jag verkligen lever nu och det ska synas att man varit glad och lett mycket i sitt liv så syns det att man har levt ett bra liv!
Skrattrynkor är bra och fint  att ha sa min bästa vän Sanna till mig , det får man om man levt ett bra liv sa hon och hon är bara för härlig och en  alldeles mycket speciell vän....
Är absolut inte rädd för att bli gammal, aldrig haft en enda liten minsta kris  i mitt liv och det är väl så det ska vara, att man ska åldras för det är väl ändå det som är en mening, man kan vara vacker ändå för det är alltid utrsrålningen som gör en vacker till slut i alla fall..
Det är inte sättet att vara på utan att man är helt enkelt sig själv som den man verkligen är och vill vara och ingen annan som man kanske inte vill vara?
Ja och nu är vi här Idag sista dagen på denna veckan och i morgon tar vi nya tag med en ny jobb-vecka igen hihi...
Ätit frukost och druckit kaffe med stora kärleken i mitt liv och nu sitter jag här ensam allena  i mitt mysiga hus och har egen-tid igen .det är så skönt, han har åkt iväg för att ha ska sätta på mitt nya avgasrör som jag har köpt till min pärla, så nu blir det också nytt, pengarna ska rulla sägs det då dom är runda hahaha..
Drabbar ingen fattig..
Gäller att ha sinne för hur man använder dom bara.....
Gäller att tänka och att lägga undan,s å finns det alltid kvar...
Sen ska pärlan besiktas men ingen risk att min pärla inte går igenom, sen ska den säljas tror jag nyskattad och nybesiktat och jag ska nog köpa lite nyare bil  tror jaghihi...
Är lite inne på det nu när jag har råd...
Men vi får se eller så har jag väl 2 bilar då, kan vara bra att ha..
Rätt pris är allt till salu annars kan jag lika gärna ha den kvar hihi...
Inga fel på den och går som en klocka gör den...
Veckan som kommer får jag ännu mer egentid igen med mig själv, ska skicka in lite arbeten till skolan igen, sista rycket nu innan man är klar, känns helt fantastiskt faktiskt att ha klarat av det här helt själv under all press och allt runt omkring, men en stark kvinna klarar allt hihi..
I höst följer fortsättningen på min utbildning....
Bra kvinna reder sig själv hihi....
Men idag ska jag bara njuta av solen och mitt härliga liv tillsammans med dom som jag älskar mest....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0