påskafton

Hej min kära blogg! Vaknade tidigt i morse och solen skiner ännu ute en dag, både ute och inne i mitt hjärta, och hjärtat låg bredvid mig och myste.....
Mys är ju att alltid få vakna med den man älskar bredvid sig och veta att han är  bara min och ingen annans hihi...
Så skönt att ha nån som man kan lita på och som man får vara med hela tiden utan att dela med nån...
Igår kväll ringde dotter så jag skjutsade in henne till sitt jobb, och sen kollade jag på sista avsnittet av SOA...
Så nu är det bara att vänta på spänningen när det börjar om igen....
Var in till Ludvíka  sjukhus igår och allt går bara framåt, skönt....
Träffade lite nya människor i släkten, det var kul....
Kollade på hus igår, det är så fint...
Idag ska vi ner till svärmor och äta mat, gött, gött...
Sen en vända in till Ludvika igen tror jag...
Just nu sitter jag bara för mig själv i mitt underbart härliga hus som jag trivs så bra i, har aldrig trivts så bra i nåt hus som jag gör i det här, och bara har egen-tid för mig själv....
Jag älskar egen-tid!
Tänker på allt fint jag har i mitt liv idag, på allt som är så himla underbart.....Har inte känt så här på väldigt mycket länge, men det är som mina vänner säger att (man ska må bra för att känna så här) och så är det nog....
Dom tycker att jag är så glad jämt nuförtiden och att jag är en lyckligare och en mycket bättre person idag, mot förut....
Men jag tror att man är som man mår, mår man inte bra i ett förhållande så kan man ju inte heller vara glad eller?
Ny gamla vänner och ny släkt har jag mött som är så fantastiska.....
Livet består av så mycket både glädje och sorg och jag är helt säker på att det ska vara så, sen om man rycker upp sig eller inte är upp till var och en...
Ingen annan kan bestämma vad man vill göra med sitt eget liv!
Om man vill bli att må bra så ger man sig fan på det och om man inte vill nej men fine då struntar man väl i det då.....
Då får man må som man förtjänar men då ska man inte klaga heller!
Det är bara upp till en själv att styra och ta var på det man har och ta tag i sitt liv för att få det så bra som möjligt...
Jag är helt säker på att man ska leva livet precis som det är och att det har en mening även om det kan vara full av törnar ibland och även lyckligt ibland.....
Men man kan ""alltid"" välja att gå en dålig eller en bra väg (själv) också...
Men om man känner som jag gör idag så får det gärna vara så här hela livet ut...
Visst har man mycket saknad av vissa människor som passerat på det ena eller det andra sättet i livet men allt har ju en mening i alla fall ,så är det ju!
Man kan inte tvinga på sig människor pga lögner eller sånt utan man får det man förtjänar...
Jag tror att man ""alltid"" hittar rätt till slut, det känns som om jag verkligen har hittat det rätta och den rätta i livet nu.....
Om det hade visat sig att jag blivit tvungen att kämpa med näbbar och klor för att få det  jag inte kan få som jag  då har idag då hade jag släppt det, vill inte leva ännu en gång i en stor skär lögn....
Det finns alltid en för var och en bara man hittar rätt och ""aldrig"" slutar att leta eller att ge upp hoppet...
Det som är lite synd är att när man väl hittar den rätta så kan man inte få det där tillsammans som man vill ha när man älskar nån sådär på  riktigt...
Det som gör varandra till en?
Men man kan leva och ha det bra ändå, med varandra och älska varandra och vara trogna och leva i sanning, det är ändå det viktigaste i ett förhållande...
Man ska älska det som man blir älskad av och bry sig i dom som bryr sig och vara lycklig med dom, istället för att leva i nåt som inte finns, utan bara är en tom känsla.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0