Onsdag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade vid 4 och vid 5  - tiden i morse av att hjärtarna skulle till jobb respektive skolan, blåste gjorde det ute och verkade vara kallt....
Själv klev jag upp vid halv  8 och satte på kaffe tills bästaste vännen Sanna skulle komma och fika en sväng, sen bar det upp till dotter med familj och myste lite med småttingarna igen som varje dag annars....
Nu är det redan eftermiddag och det ska lagas mat och jag ska in till stan en sväng och handla lite grann.....
En promenad skulle vara skönt också idag fast det blåser lite?
Charlie var redan hemma när jag kom ifrån Bella och nu väntar jag på att min kärlek ska komma hem från jobbet...
Jag sitter och tänker på min underbara mamma och pappa som gått ifrån mig pga sjukdom, jag flyttade hemifrån endast 15 år gammal, trodde att man var jätte vuxen  redan då och skulle klara allt, men det var inte så lätt som man trodde då minsann....
Hade nyss mist sin största kärlek i sitt liv nånsin och in i ett nytt, fick barn väldigt ung och livet lekte, man hade inte så stora bekymmer, ingen utbildning eller nåt....
Man vankade på i livet fram och tillbaka och var med sina vänner...
17 år gammal fick jag första barnet och allt var perfekt i mitt liv, kär och lycklig som jag var  då och levde som på rosa moln och gifte mig när jag var bara 19 år, stort propert bröllop som var så fint....
20 år gammal och lika ensam igen med barnen och ändå fortsatte in i ett nytt igen....
Barndomen var fantastisk, tonåren lika så, hade världens bästa föräldrar som man kan ha och sen när man blev typ 23 nånting där så hände inte så mycket längre utan det var mest barnen som stog främst....
Men fortfarande var jag lycklig....
Under min uppväxt på 70 - talet när man var tonåring och fram till i slutet på 80-talet i min ungdom var mitt liv toppen, men ändå inte riktigt det jag ville ha gjort hade jag gjort?
Ville så mycket då....
Hela 90- talet raserades och kantades av sjukdomar och sorger i mitt liv som jag inte visste riktigt vad det var, ingenting hände och jag bara stog och stampade och kom absolut ingenstans och jag mådde bara dåligt utan att riktigt veta varför?
Enda ljusglimten i ögat  under dessa år var att jag fick 2 underbara, fina barn....
Separerade några gånger under dom här åren och levde själv lite här och där...
1992 dog min kära pappa i svåra plågor i cancer...Efter att ha fått både cellgifter och strålning och åkt fram och tillbaka till uppsala för behandling, men cancern kom ändå tillbaka efter några veckor....Han var lika sjuk igen...
Cancern hade återigen börjat växa i hans späda sjuka kropp...
Som tur var så hade jag min bästa killkompis Robban somALLTID stod vid min sida då på den tiden, han väntade till och med i väntrummet utanför  på sjukhuset när min pappa tog mig i handen sista dagen och sade adjö, sade att han inte orkade mer att det inte fanns nåt hopp för han längre...
Jag sprang ut med tårar rinnande nerför mina kinder för jag orkade inte vara där inne och se min pappa gråta framför mig och Robban satte sig och pratade med mig och var mitt stora starka stöd då....
Hade jag inte haft han hade jag gått under...
Han var min allra bästa vän denna tiden...
1997 blev jag sjuk i en amalgamförgiftning men inte ens läkarna visste vad det var för fel så hur skulle jag då kunna veta vad det var....
Dom proppade i mig en massa konstiga mediciner och ingen visste i alla fall vad felet var....
1999 kom jag till en psykolog som skull komma att bli mitt stora stöd och hjälpte mig tillbaka efter att läkarna hade proppat i mig en massa mediciner....Som ändå inte hjälpte...
2000 fick jag min diagnos på all värk i min kropp, det var fibro i min kropp som gjorde så ont...
2002 började jag känna mig en aning bättre, och jag kunde börja vara bland människor igen.....
2000- talet flöt på i en sakta fart och ingenting hände ,bara värk och mådde dåligt och hade ångest och annat dåligt i min kropp...
Mitt liv var bara upp och ner och ingen dag den andra lik...
2012 i januari den 16:e  kom min räddning i mitt liv då jag började jag äntligen en utbildning,  och som jag sett fram emot det här..Länge nog....
Sökte och kom in och jag hade gjorde det här själv helt själv...Ingen annan än jag blev kanon glad då....
Nyss flyttat till min egen lägenhet och hade nära och bra till skolan...
2012 i januari den 26:e träffade jag också min stora kärlek, på äldre dagar och trodde aldrig att det kunde kännas så här bra och att man kunde bli så himla kär igen?
Precis som när jag var 13 år och var kär för första gången i mitt liv....Härligt....
2012 i Mars den 26:e köpte jag min egen bil, en sån som jag ville ha....
2012 i April började jag jobba den 18:e och jag stormtrivdes....
2012 i Maj sökte jag nytt jobb och fick det...På en gång....
2012 i Juni började jag nya jobbet, och är fortfarande kvar där....
2012 i Juli den 15:e flyttade jag till mitt egna hus själv med dottern och fick friheten att kunna sitta ute på en veranda igen....
Och friheten att bara vara vi och betsämma över allt själv....
Köpte även en åkbar gräsklippare nu, hihi...
2012 i Augusti började andra terminen i skolan....
2012 i September fyllde jag år och det smusslades runt omkring mig och jag fick dom 7 största rosor av hjärtat som jag nånsin  sett och fått av en kärlek....
7 Röda rosor betyder ------just det, det vet man om man ger bort 7 röda rosor vad det betyder...
Smarta män som frågar och tar reda på det, hihi....
2012 i Oktober jobbade jag och slet, levde livet med vänner och familj....
2012 i November förberedde jag inför den kommande julen...
2012 i December förlovade vi oss, 12-12-12 och  ett datum man aldrig kan glömma, ett datum som aldrig kommer tillbaka, inte så länge vi lever i alla fall och det ska betyda nåt extra för det är just vad det är...
Ett magiskt datum och det bästa som har hänt mig i mitt liv förutom då jag födde fram mina barn...
2012 i December firade jag jul med mina underbaraste svärföräldrar som man kan ha och jag och dotter var nerbjudna på julmat där....
En helt fantastik jul var det....
Mellan 70 och 80-talet var livet helt enkelt  lätt att leva och jag levde livet till max men på 90 talet var det bara sorg,elände och sjukdomar som visade sig i mitt liv, och jag mådde piss fram till 2011 men sen kom förändringen i mitt liv på 2012 så tittar man i det hela det jag åstadkommit och klättrat på bara ett enda år så 2012 mot alla andra år så har det minsann gått fort.... 
Det bästa året i mitt liv har varit 2012.....
Och det går bara framåt, livet leker igen...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0