Lördag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade i morse av att frukosten var klar redan och kaffet med, disken var också diskad och det vara bara att sätta sig vid bordet och njuta av maten...
Vilken underbar karl man har  va hihi....
Igår jobbade jag ett skift, var nice att komma tillbaka till mina trevliga arbetskamrater igen, haft så mycket med skolan nu så det har inte blivit så mycket jobba, men jag har ju inte behövt  det heller då det går runt eller (mer än runt ska jag väl säga) i all fall hihi....
Idag har jag varit in till stan med hjärtat en sväng och handlat lite smått och gott till kvällen som vi ska mysa med dottern.....
Ibland undrar jag varför man som förälder ska ta åt sig så mycket och behöva må dåligt av att sina barn mår dåligt pga den nån annan förälder?
Jag tar åt mig så fruktansvärt mycket när man är ensam mamma och ingen pappa finns som stöttar alls (i alla fall som inte ens bryr sig)
Förstår att barn kan tycka att det är fel att dom blir ledsna när det blir så här och att dom ger upp på nåt sätt och tar bort den ur sitt liv när man aldrig ens hör av sig utan att allt annat är mycket viktigare i ens liv...
Dumma saker som man gör istället för att ens bry sig....
Hur man kan säga åt nån annan att den har  så många underbara barn och sen göra samma misstag själv och inte bryr sig när man själv då bara har några barn och inte bryr sig i nåt av dom?
Vilken % är inte det då?
Jag bryr mig i alla fall om mina barn, jag älskar dom och det kommer jag alltid att göra för jag har själv fött fram dom under djurisk smärta och trots att jag gjort många fel i mitt liv, så finns dom alltid i mina tankar och det erkänner jag men det var också på någon annans grunder och bestämmande som jag var tvungen och fick välja vilket eller vad?
Idag är jag så glad att jag upptäckt att livet går ut på så mycket annat än att leva (just efter nån annan människa som tror att den är kung)
Idag skulle jag göra allt för att få tillbaka det jag har mist men ibland är livet faktiskt inte så enkelt som man tror att det är ibland?
Ibland är det bara att saker blir som dom blir hur man än vill att det ska vara eller bli annorlunda!
Ibland blir saker ändå inte som man vill att dom ska bli!
Jag tror  ändå att allt som händer i ens liv har en mening på nåt sätt, att det ska verkligen hända ,att man ska lära sig nånting av allt som sker runt omkring sig.....
I detta liv kanske man inte förstår vad man mister men kanske lär sig i sitt  nästa men nya liv istället..
Jag är inte ens rädd för döden för det är nånt fint med den när kroppen får somna in när man är i en trött och gammal sådan och man får komma upp till änglarna och börja om med sina nära och kära igen.....
Livet tar bara inte slut sådär utan nån mening ?
Livet forstätter sen där uppe med alla underbara människor där....Där finns inget hat eller bitterhet och framförallt absolut ingen avundsjuka att man alltid måste vara bättre än alla andra!
Att man måste leva i eller spela nån fasad som man egentligen inte alls är eller vil egentligen vara i!
För vilken människa vill egentligen vara sån?
Att ha det så måste vara fruktansvärt jobbigt att alltid stå i centrum och att alla ska lyssna på just den....
Idag lever jag och älskar dom som tycker om mig och så är det bara, man måste gå vidare i livet och vara rädd om det man har kvar, lägga ner det positiva på det som man älskar av hela sitt hjärta och finnas för dom....
Dom som inte älskar mig eller vill göra det (låt bli det då)
Det tror jag i alla fall blir bäst för alla och all kan få må bra,för det är det viktigaste av allt...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0