1.a Mars 2013

Hej min kära blogg! Vaknade och det luktade så gott, för det var kaffet som var klart (vad ovanligt) Hihi...
Idag är det en ny Månad igen faktiskt  och redan den 1:a Mars om vi ska vara riktigt noga!
En ny härlig dag med en ny månad och sista dagen på  den här veckan!
Det blåser storm ute tror jag men som sagt (våren är helt klart på väg) Yiiipppiiiee....
Känns som om huset ska lyfta snart, hihi...
Sommaren är äntligen på ingång nu med sol och bad både här hemma och på en härlig utlandsresa, nice...
Kan det bli bättre?
Jag längtar redan....
Den här dagen har haft en liten betydelse i mitt liv en gång i tiden för länge, länge sen ,(känns som för 100 år sen nu när det hänt så mycket nytt och fint i mitt liv) Historia skulle jag vilja kalla det hihi, men den kommer inte alls betyda så mycket som dagen idag gör....
Ska jobba kväll idag också och sen ska jag hem och mysa med godis och god mat och bara softa med mitt hjärta, och få krypa ner i en varm härlig famn...
Få somna på denna underbara arm och vakna på den är så härligt....
Få känna att man är älskad den här gången faktiskt på riktigt är något som känns helt underbart....Bara känslan får en helt varm i hela kroppen!
Hela helgen för oss själva med dotter och svärdotter...
Det är mys det, så skönt att dom ska vara här i helgen hemma med oss...
På Söndag ska dotter ju med hjärtat och fiska och jag ska på mitt syskonbarns kalas, det ska bli skoj, älskar dessa barn så mycket och är glad att jag har dom .......Mina små hjärtan...
Det kan jag tacka den fina,  snälla familjen i Smedjebacken för och absolut ingen annan..
Dom är för helt underbara, mycket kärlek finns i denna familj och ingen elakhet alls, önskar bara att dom får ett eget kärlksbarn snart för den mannen är mer än guld värd...
Hon har hittat verkligen sin stora kärlek i sitt liv och inte haft det så lätt  ibland förut och det riktigt lyser om dom när man är där, det är väl så kärlek ska vara va?
Tänk om alla karlar var som han?
Det man inte får av sin dumhet i livet får man av sin snällhet så det gäller att vara snäll o få snällt tillbaka, sanningen visar sig alltid till slut även om det kan ta tid ibland, vilket det ofta gör tyvärr med lögn på lögn och nån som (alltid) tror på lögnaren, dom människorna finns ju faktiskt trist nog) men det är  helt klart värt att vänta på jag lovar för livet blir så mycket, mycket  mer värt sen när det äntligen händer och den dagen dyker upp då  man får och blir tagen av lyckan..
Man ska ge kärlek även till dom man ""absolut inte tycker om"", för det är (bara en själv) som blir berikad med just kärlek tillbaka och dom som hatar får bara hat, konstigt men sant...
Det är det som man kallar för karma....Lika för lika....Lika botar lika...
Det hjärnan tänker får man alltid tillbaka i sitt eget liv...
Det är ingen mening att slösa energi på når negativt och dåligt när man kan slösa det på nåt positivt och nåt bra istället?
Det är ""inte"" alltid blodsband som gör att man älskar varandra eller ""måste älska"" varandra utan det är dom som finns för en och ställer upp som är närmats helt enkelt och det är kärlek som räknas även om det är blodsband eller inte....
Det är dom som bryr sig och man ""känner"" kärlek till och får kärlek ifrån som räknas...
Så mycket som jag har lärt mig på bara ett enda ynka år och inte ens gjort det på 20 år är att man ska ändå älska alla (men man behöver absolut ) inte tycka om alla men om man ger alla sin kärlek får man det tillbaka också, det säger ju sig självt...
Hat är ""bara"" till för avundsjuka och elaka människor som inte alls mår bra med sig själva och inte vet vad riktig kärlek är, som inte vet vad omtanke är och det är till för såna som bara lever på andras olycka och glädjer sig åt den, utnyttjar alla andra till max för att få hjälp men aldrig hjälper tillbaka, det har man lärt sig under sina år här i livet, och såna som bara vill andra illa och ska ha allt själv, ge och ta heter det om man vill ha lite lycka, se på mig idag, jag har ett helt annorlunda liv mot för bara ett litet tag sen, nu med kärlek och pengar ""alltid"" och en bra liv med mina nära och kära, det är livet det...Det betyder allt för mig i dagens läge...
Man får vad man ger...
Så är det bara..
Den som inte tror  eller kan förstå det på det ska kanske stanna upp och titta hur ens liv ser ut eller om man verkligen vill ha det som man har det eller ta tag i det på nåt vis?
Har jag vänner, eller har jag en underbar familj?
Vill jag leva så här eller vill jag ha ett bättre liv?
Vissa människor är helt enkelt snälla i sig själva och vissa är helt enkelt elaka, det bara är så och vissa ska ju spela eller vara elaka i livet för hur skulle det annars se ut om världen inte nånstans hade något elakt att ge utan bara ren snällhet?
Men som sagt att allt ont har alltid nåt gott med sig (till slut) Bara man har tålamod och tiden att vänta ut det så efter regn kommer (alltid)  solsken! Kom ihåg det!
Bara man tar tag i sitt liv och gör det man vill själv för det är det viktigaste att inte göra som nån annan vill att man ska göra utan gör nånting av ditt eget liv, det gjorde jag tack vare att jag fick ju chansen helt enkelt, bara sådär för att nån annan inte ville ha mig längre men idag är jag så himla glad för det, för så bra och glad som jag känner mig idag har jag inte gjort på länge....
Mina vänner säger att det riktigt strålar om mig idag och det är så kul att höra att gamla jag äntligen är tillbaka...
Tänk vad bara en enda människa kan förändra en till nåt annant som man inte vill vara pga rädslan bara...
Skulle absolut inte vilja byta till det jag hade förut mot det jag har  idag för idag har jag ""ett liv"" vilket jag inte haft på många år...
Bara varit instängd i en bur av nåt slag och inte kunnat ta mig ur...
Bar gick där utan nån framtid och trampade o gjorde nåt som jag egentligen inte ville göra...
Jag ville göra det jag gör idag och är så glad att jag snart har lyckats och ska fortsätta studera i höst och få göra det jag vill i mitt liv....
Ingen annan ska få bestämma vad man ska göra för det är väl ingen riktig vän?
En riktig vän och kärlek stöttar en i det man vill göra och ser upp till en på alla de sätt och vis...
Att leva i ett förhållande i ensamhet är inte lätt för den som aldrig gjort det!
 
                                                                   LIFE IS AN ECHO
 
                                                             WHAT YOU SEND OUT-
                                                                    COMES BACK.
 
                                                                WHAT YOU SOW-
                                                                      YOU REAP.
                                                               
                                                                WHAT YOU GIV-
                                                                      YOU GET
 
                                                        WHAT YOU SE IN OTHERS-
                                                                    EXIST IN YOU
                                                     
                                                              DO NOT JUDGE-
                                                       SO YOU NOT BE JUDGED
 
                                                  RADIATE AND GIVE LOVE-
                                            AND LOVES COME BACK TO YOU
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0