Tisdag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade som vanligt tidigt i morse i min sköna säng med hjärtat bredvid mig och kaffet var klart, nice.....
Klev upp och åt frukost ( jordgubbar och mjölk och smörgås) , mumma var det och åkte sen hem till älsklingens hus och fixade lite som vanligt.....
Sen åkte jag vidare till stan och handlade lite med Charlie och sen vidare till pappas grav och satte ljus då det är exakt 28 år sen min kära bror dog idag endast bara 40 år gammal och det var alldeles för tidigt kan man tycka och det var även min pappas dag på 21-årsdagen då vi urn-satte han, det var året 1992, det falskaste året som funnits i mitt liv med en stor lögnare och det där datumet skulle vara nåt fint  för mig att få minnas pappa som han var men allt som jag skulle minnas om min pappa  det förstörde ""nån"" elak människa  för mig efter många år tyvärr, jag fick inte ens ha mina fina minnen kvar utan det ska alltid vara nån som ska smutskasta det fina jag haft med mina föräldrar...
Varje gång jag tittar på gravstenen så kommer alla lögner och falskhet upp igen, som en elak bild ifrån nån som trodde att man kan dölja allt i evighet, nåt som jag kanske har mått väldigt dåligt av att ""inte"" få veta, och som jag tycker att man ska få veta när man lever med nån, att få ärlighet  är väl det minsta man kan begära eller?Men hur ska den stackars människan känna sig och kunna leva med att han ljugit i över hela 20 år?
Det är inte mänskligt eller humant gjort!
Det måste ändå vara mer hemskt  för nån att veta att det mal i huvudet ""varje dag"" och varje natt och det snurrar tankar i huvet jämt att man ljuger och fortfarande lever kvar i nåt som man inte vill leva i...
Men man gör det ändå...
Som tur är så visste inte jag det då.. Det tackar jag gudarna för idag...Det fanns endast två sketna människor som visste ,men ingen sa nåt....
Jag tycker att man ska kunna säga sanningen ifrån början och inte låtsas om nåt som man inte gör?
Jag kan fortsätta leva med att jag trodde i alla fall .men tänk att veta att man har gjort fel och gå med det så många år och inte säga nånting?
Det måste vara än värre.....
Jag var förbi vid bästaste Anita och drack kaffe idag också och träffade Janne på samma gång och vi skrattade som vanlig, det är så kul med vänner och ha kul.....
Nu längtar jag tills vi ska gå ut igen ,och det är snart det också....
Sen har jag tvättat och pysslat i hemmet och fixat allt möjligt.....
Mysigt har det varit, nu har Charlie sommarlov och vi kan njuta av våra härliga dagar...
I helgen blir det grillfest hela helgen och det ska bli kul...
Sen fyller ju Charlie år nästa vecka så då blir det ännu mer..
Tänk att hon blir 18 år snart om några dagar, gud vad fort det går...
Men skönt samtidigt för då är hon myndig och föräldrar blir inte att ha gemensam vårdnad längre, gud så skönt, vad hon ska njuta att få göra som hon vill äntligen....
Hin ska gå nåt fint av mamma förstås...
Precis som hon får av mamma varje år....
Nu ska jag gå och mysa med hjärta ,han som älskar mig och säger sanningen alltid, skönt att ha nån som är så idag....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0