Söndag

Hej min kära underbara  blogg där jag får vara den som jag är och vara glad! Vaknade tidigt nånstans vid 7 i morse då mommos lilla tjej ville gå på toa, sen somnade hon om en stund till och vaknade sen igen vid 8 men inte jag, utan jag låg vaken hela tiden i en hel timme och njöt bredvid hjärtat och kände hans värme intill mig så skönt medans han sov.....
Har haft en riktig mys-kväll och morgon med mitt barnbarn.....
Är så kul när hon ringer och vill sova här, men såklart vi umgås också nästan varje dag......
Så hon är van att vara hos oss...
Nu sitter jag här och skriver lite och det är sista dagen även på denna veckan, gud vad fort allt går, varje vecka och varje dag...
Jag skulle vilja ha lite fler timmar på dygnet så man hann med allt man ska hinna med att göra nu...
Det känns som om det är för få timmar på dygnet bara.....
Det kan lätt bli panik med allt nu...
Fullt upp har jag nu med familj och vänner, som både mår dåligt just nu och även dom som mår bra som man även kan skratta och ha skoj med....
Blir så  himla arg på människor som måste tvinga sig att läsa allt man skriver (fast man inte behöver det) om man ändå mår dåligt av att jag mår bra, vad är det för människor?
Man ska vara glad att andra är glada, fast jag har svårt att tro att andra som mår dåligt kan må bra av att andra gör det (det finns några få som mår bra av att andra mår bra, egoister är alla andra) och vill  nog säkert må bra dom också men mår sämre av att andra som verkligen mår bra, men varför läsa andras bloggar och andra inlägg på face då då, lägg ner istället då, får inte jag må bra?
Man kanske ska ta och göra sitt liv till det bättre istället och titta efter vad som är felet i ens eget liv och rätta sig efter det som man istället mår bra av och inte det som hela tiden och alltid är det dåliga...
Det är upp till var och en hur man vill må!
Se allt positivt istället så blir livet positivt...
Bara att välja själva varsågoda!
Det finns faktiskt såna som verkligen mår bra trots att vissa inte tror det, ska man inte få må bra för andra eller?
All säger (inte bara) att man mår bra men inte gör det.....
Man har rätt att få må bra...
Jag har också mått dåligt i  många och även långa perioder av mitt liv men jag har själv fått göra nåt åt det, fast jag har fått smäll på smäll på smäll i livet och trott att jag levt med såna som alltid varit snälla och trogna och sanningsenliga men som i alla fall visat sig till sist vara det största och elakaste besten  som finns sen och har funnits över huvudtaget...
Jag har fått tagit mig långt nerifrån och upp på egen hand utan nåns hjälp alls och jag gjorde det också, jag är stark i psyket som tur är....
Jag behövde aldrig sjunka så långt att jag behövde att ta mitt liv?
Eller hota med det för att andra ska tycka synd om mig?
Jag står på mina egna ben , stark av mig själv utan nån annans inblandning och hjälp....
Man vet aldrig var man har förrän sanningen uppdagas och det som är så skönt är att alla andra också äntligen ser (till slut) kommer sanningen fram och det som inte har synts tidigare gör det till slut och att alla ser själva vad som är sanning och lögn....
Vem som tar avstånd och vem som har sitt kvar?
Det är den stora frågan?
Svaret kommer så småningom ,jag lovar....
Jag vet?
Man får vad man har gett och man ska alltid tänka på vad man ger till andra för man får tillbaka det på det ena eller det andra sättet, man kanske mister vänner som inte kan lita på en?
Man kanske inte får det man vill ha i kärlek eller nåt sånt?
Man kanske börjar göra saker som man aldrig skulle ha gjort annars för att få uppmärksamhet och synas eller bara bli sedd....
Jag behöver inte göra mig till för att bli sedd, jag blir sedd för den jag verkligen är idag och det är jag glad för, jag vill inte vara nån annan än mig själv som jag har varit tvungen att vara i många år enligt andra av mina vänner men nu är jag ULLA igen, tack och lov...i
Ingen ska nånsin mer få göra om mig till nån jag inte vill vara eller vara den som nån annan vill att jag ska vara?
Jag vill vara jag (precis som jag är idag) Då mår jag bäst....
Då är jag ju JAG och slipper bli nertryckt och inte våga säga vad jag tycker om saker och ting och behöva lyssna på sånt som inte är sant om mina barn och svärsöner och sen sitter nån dum djävla kärring som mår psykiskt dåligt av sig själv och ljuger på mig om sånt som hon själv sagt....
Är inte jag värd att få må så bra som jag gör nu när jag har min underbara familj och mitt stora hjärta som finns i mitt liv och är en stort stöd för mig i allt...
Jag är jag och så är det bara, acceptera det eller inte, välj själv men jag tänker fortsätta att må bra i alla fall, för jag har äntligen hittat det liv jag velat ha alltid och nu har jag det.....
Sen får alla tro vad dom vill huvudsaken är att jag VET....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0