Ny vecka igen nu...

Hej min kära blogg idag igen! Idag är det en ny vecka igen, som fylls av glädje som vanligt i mitt liv......
På förmiddagen tog jag det lite lugnt och packade lite och plockade igen.....
Sen gjorde jag mig i ordning och åkte till Saxdalen och hämtade tjejerna och sen upp på möte med soc eftersom jag blivit anmäld hihi....
Oro för Charlie hette det och att hon hade med hög frånvaro från skolan (och då måste det ju naturligtvis vara mitt fel förstås)..
De kan faktiskt finnas en anledning till allt i alla fall och det kom vi fram till idag, så Charlie talade om att hon inte ville ha nån kontakt  med sin pappa alls nå mer efter allt som hänt med att hon inte fått mat där när hon bodde där och nu hoppas jag att det en gång för alla är slut på alla anmälningar och att jag äntligen får vara ifred....
Jag har ett liv som jag vill leva med en man som jag älskar  och har det bra med nu....
Jag har annat att göra än att springa på en massa möten som ändå inte ger nåt, det räcker att jag skaffade barn med helt fel man en gång i mitt liv, som inte älskade mig, utan bara låtsades i så många år och jag har i alla fall inte ljugit om att jag älskat han, för det gjorde jag verkligen en gång, men kärlek ligger tyvärr så jätte nära hat, och ändå känner jag inget hat ändå konstigt nog...
Den kärleken som jag hade till han var fin och jag kommer minnas den som  just så fin den var, det kan ingen ta ifrån mig i alla fall och jag är glad att jag inte visste då att han ""inte""älskade mig (för hur skulle jag ha känt mig just då?)
Men det känns ju förstås idag, att jag slösade så många år på nån som inte ens ville ha mig alls utan bara lekte för att han inte fick den han egentligen ville ha...
Jag känner idag bara en enorm lättnad av nåt slag i alla fall, att jag fick en chans till en början till ett nytt liv, att få börja om med nån som verkligen älskar mig för den jag är och inte bara säger att han gör det...
Som älskar mina barn på ett fint sätt och mina barnbarn också, precis som en pappa och morfar ska göra, så turen är väl att dom har han...
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Skönt att livet går framåt för dig!

Hoppas att det ska göra det för mig med en dag!
Visst, min livskamrat är av den bästa sorts människa man kan finna på jorden, och på så vis har jag tagit stora steg framåt, dock så kommer nog aldrig komma över förlusten av min fina ponny. Sättet det skedde på, att bli lurad på hela sitt liv, det är svårt att smälta. Jag kan inte hjälpa det.
Känner jag hat? Jo då, visst gör jag det, kommer så alltid att göra och det är nog främst det att jag ensam fått "klä skott" för i princip all skit, JAG var boven.. Det är just det att det inte är rättvist som gör att jag har svårt att släppa det.

Ett fåtal vet hur det egentligen var, många som INTE har en jävla aning har åsikter, oavsett hur arg jag är finns det vissa saker jag aldrig kommer att säga hur det var för allmänheten. Anser att de inte har med det att göra.

Några vänner vet hur det var, det räcker.
Men känslan att bli så orättvist behandlad är förjävlig!

Ja, du vet!

KRAM

Svar: Ja jag vet vännen, världen är bra orättvis ibland, men jag har haft turen att kunna se framåt från att inte"" ha nånting"" i möbel väg eller pengar att klara mig på, till att ta upp mig och köpa ett helt nytt hem på egen hand, och att ha träffat den underbaraste man som man kan få och ha och som verkligen älskar mig, för den jag är Utan att känna att jag ska leva i nåt som bara var en lek för nån annan människa..Det känns så skönt att äntligen ha hittat rätt, det är inte så lätt att ha slösat 21 år på nåt som för den andra inte var värt nånting utan bara var ett tillhåll för att man älskade nån annan....
Men idag kan jag gå vidare och tänka ""att det var nån mening med det också då""
Jag kan i alla fall erkänna att jag älskade den mannen till max och det skäms jag inte för heller men inte kul att få reda på efter många år att man ""aldrig"" var älskad tillbaka över huvud taget, och att den man var gift med ""hela"" tiden tänkt på nån annan /till och med) när vi hade sex.....
Att alla ord om att man var älskad bara var en stor lögn i alla år,,,,
Jag skulle aldrig själv göra så mot en människa utan jag kan bara ha sex med nån som jag älskar och även leva med nån, som jag älskar..
Alla är inte lika tyvärr och det är en smäll som jag får ta och kanske om jag har tur så har jag lärt mig nåt nyttigt av det också...
jag skulle aldrig idag byta bort det jag har mot det som jag hade eftersom jag vet idag att allt bara var på lek och inte allvar...
Förstår bara inte hur en människa kan vara så grym att låta nån slösa så lång tid på nåt som man ändå inte vill ha...
Jag hoppas att allt löser sig för dig också till slut och jag vill bara att du ska få må bra vännen....Jag hoppas och håller tummarna...
Kram och saknar dig i massor...
ulla Edenstad

2013-06-25 @ 09:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0