Söndag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade halv 9 i morse och jag riktigt njuter av att vara ledig hela helgen, det har varit skönt....
Älsklingen satt vid min sida och sa god morgon och jag kände kaffe- doften lång väg...
Har inte hunnit skriva nå på ett par dagar då jag haft fullt upp igen....
I fredags jobbade jag och sen hem och lagade lite mat åt alla famije-medlemmar och sen skjutsade hjärtat in mig tills stan då jag skulle ut med dom bästaste, hade kanon kul och skrattade som en tok....
Skratt förlänger livet....Sägs det!
Det är sant kan jag lova!
Sen hämtade han mig efter att jag varit på krogen...
Sen somnade jag som en stock lurig och rund under fötterna hahhaha....
Precis som min homeopats fru sa till mig när jag var dit i onsdags, att jag ser mycket friskare och gladare ut nu än vad jag har gjort förut...
Det riktigt strålar om mig och jag har en annan frisk färg och skrattar och är glad jämt....
Så sa hon...
Undra vad det kan bero på tro?
Jag tror att jag vet svaret?
Mycket kärlek och omtanke och ömhet med en helt underbar man som alltid gör livet värt att vara riktigt glad...
Han fixar och donar och gör saker som jag blir helt chockad av att han gör, är inte van att en man är så spontan!
Igår fixade jag lite här hemma och nu är det sista klart i badrummet, och det blev kanon bra..
Min dotter tyckte att det blev jätte fint...
Igår fixade vi och senare på kvällen myste vi riktigt och dotter kom på sent besök så vi vräkte i oss en massa gott då också......
Idag var svärmor och svärfar hit på besök för att titta hur det blev och dom tyckte att jag hade så himla hemtrevligt och fint....
Att jag är så duktig på att fixa här hemma...
Det är kul att höra, men ingen kan ha så himla underbara svärföräldrar som jag har?
Sen kom Stefan och hjärtats bror och sen Andreas en sväng, så kom även svärson och mina underbara barnbarn och hälsade på...
Det har varit en dag fylld av glädje med fika och umgänge med dom som man älskar mest...
Sen beställde vi pizza och det var så gott.....
Idag köpte jag en ny matta till hallen, kanon fin, så det blev bra...
Sen köpte jag solcells lampor som vi ska ha ute....
I morgon ska jag kämpa igen i några dagar sen blir jag ledig en nästan hel vecka samtidigt som den jag älskar, då ska vi rå om varandra riktigt ordentligt och bara mysa tillsammans, något som vi inte haft så mycket tid till nu när vi jobbat olika skift....
Det är kärlek det, när man få längta riktigt efter att bara få vara med varandra...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0