Torsdag

Hej min kära blogg! Vaknade med ett stort leende på mina läppar helt utvilad i morse och tittade upp och såg  ett underbart hjärta som bara är mitt och absolut ingen annans .....
Tittade ut genom fönstret och gissa vad?
Snöa, vad är det för nåt?
Ja snöat har det väl gjort inatt igen då, trist men sant.....
Nu får det fan räcka för ett tag...
Bara att gå ut och borsta av bilen idag igen då och ner och handla lite så dotter och jag kan baka chokladmuffins med chokladbitar i  idag och även kärleksmums ska det få bli idag.....
Nu är jag i baka-tagen men jädrar vad det tar på mina krafter och leder, ont som fan men jag får väl vila sen när baket är över och det finns lite gott i frysen att äta av igen....
Hjärtat fick ta med lite goa bullar till jobbet så dom kan smaska lite där också....
Han är värd så mycket mer än så...
Igår mumsa jag och dotter även på hemgjorda semlor, hon mår som en prinsessa nu och det ska hon också göra, mamma skämmer bort henne lite, hihi.........
Dotter har varit här också på förmiddagen och idag är det inte så mycket mer än att baka  som står på schemat då jag storstädade hela huset igår, så nu är det också gjort....
Skicka in lite skolarbete ska jag också göra såklart, det går som en dans på rosor nu...
I morgon ska jag in till stan med bästaste Linn Wibell och handla lite och vi ska äta på china, mumma så gott, det var ett tag sen nu då man är så upptagen hela tiden med mycket annat som ger en så mycket glädje i ens liv nuförtiden, men jag njuter av livet som bara den just nu...
Fattas lite gör det väl än i livet men men det kanske kommer nån gång ,vad vet jag....
Har fått veta så konstiga saker om andra människor så man blir inte förvånad  för nåt alls snart tror jag....
Det är så man blir mörkrädd tamme fan hihi....
Livet leks på olika sätt sägs det, för vissa på skoj och för vissa faktiskt på allvar, som tur är....
Livet kan förändras drastiskt från det bättre till det sämre men även åt andra hållet, det beror hur man själv lägger upp sitt liv och hur man vill ha det?
Vill man sitta i skiten så gör man det men vill man ha det bra så fixar man det.....
Livet är som en karusell, det går upp och ner ibland och det är meningen för att man ska se det som är bra i det dåliga och öppna ögonen och förstå att man måste satsa på det som är bra och rätt i ens eget liv!
Det heter livs-vilja och har man inte den så får man kanske  stå och stampa där man står...
Det är ""ingen"" annan än ""DU""  bara "DU"själv som kan avgöra eller ändra på ditt eget liv!
Jag vet vad jag pratar om, man kan välja bort det man inte tycker om eller det man inte vill ha, och älska det som man tycker om och tvärsom....
Det är som med mat, om jag inte tycker om blodpudding så äter jag väl inte det naturligtvis eller?
Om jag tycker att en tröja är ful så köper jag väl den inte eller?
Om jag inte älskar nån så stannar jag väl inte kvar av medlidande heller?
Man ska vara rädd om det man har här i livet för chansen är så himla minimal att deN dyker upp igen under ens livstid, vaka över det som är ditt och var rädd om det....
Älska och bli älskad tillbaka, det finaste som finns är att ge en människa eller många människor kärlek, det får en att växa så mycket i livet....
Alla sorger medför alltid något gott för efter regn kommar ""alltid"" solsken och det blir ""alltid"" bättre efter än före  än vad det varit pga av att man uppskattar saker på ett helt annat sätt när man börjar se det ur en annan synvinkel av det man  kanske varit förblindad av att se förut i livet.....
 
AV ALLA LEKSAKER I VÄRLDEN, VÄLJER VISSA MÄNNISKOR ATT LEKA MED ANDRAS KÄNSLOR!
 
(DET ÄR SÅ FEL, DET KOMMER EN DAG DÅ MAN SJÄLV BLIR UTSATT FÖR EN LEK AV ENS KÄNSLOR OCH  DÅ  MÅR  MAN  INTE  SÅ  BRA  SJÄLV  SKULLE  JAG  TRO.....)
VISSA MÄNNISKOR KÄNNER  REGNET ,MEDANS VISSA  BLIR BARA BLÖTA....
 
TILLIT ÄR SOM ETT SUDDIGUMMI.....
DET BLIR BARA MINDRE OCH MINDRE AV VARJE MISSTAG.....
 
Livet är alldeles för kort för att bara slarvas bort, älska de människor som behandlar dig väl och välj bort dom som inte gör det.....
Tro på att det finns en orsak till allt som sker...
Om du får en extra chans till, så grip den med båda händerna, medans du har den chansen, för du får förmodligen inte fler chanser i livet.....
Om det nu skulle ändra på ditt liv, låt det bara ske, det kan inte bli värre än det som varit i vilket fall....
Livet är till för att levas här och nu och inte sen, då kan det vara försent redan...
Ödet kan ibland ge oss en andra chans, så ta den och ge dig själv en ny start på livet.....
Det är endast du själv som kan bestämma över ditt eget liv och endast du som kan själv göra nåt åt det....
GLÖM ALDRIG DET.......
Det är bara upp till dig själv och det är du värd.....
 
IF  YOU  LOVE  SOMETHING  IN  YOUR  LIFE, LET  IT  GO......
IF  IT"S  COM"E   BACK  TO  YOU  AGAIN,  IT"S  YOUR"S
IF  IT  DOSEN"T  IT  NEVER  WAS  YOUR"S....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0