Tisdag

Hej min kära blogg! Vaknade genomförkyld i morse men jag är lite bättre idag än vad jag var igår i alla fall, haha jag skrev inget här i min blogg igår djädrans,  nu missade jag nånting (eller ni hihi) men jag var ju så dålig så ja  orkade inte ens tänka på det igår.......
Hade feber och ont i huvet och hela kroppen och allmänt sur i huvet men var på studiebesök ändå då det måste göras i alla fall för att få så bra betyg som möjligt nu när det är på slut-tampen på denna utbildning, innan man hoppar på nästa till hösten då....
Var ett riktigt bra studiebesök faktiskt och mycket goa och trevliga människor, mycket som man inte vet bara för att man inte ser det, konstigt i vår stora värld att vi vet så lite om allt och alla egentligen!!
Men jag skulle kunna tänka mig att vara där och hjälpa till och ha det som ett jobb.....
Tänk vad jag har fått upp mina stora blå ögon  genom utbildningen och lärt mig sånt jag aldrig trodde skulle vara möjligt i mitt liv.....
Att man kan se livet ifrån ett helt annat perspektiv bara man får öppna sig helt och vara ""bara jag"" och ingen annans som nån tror att man äger en och som bara ska göra det andra säger att man ska göra för att dom ska få sin vilja igenom eller få som dom vill..
Men jag har haft turen att mista nåt som gav mig nåt mycket bättre tillbaka i alla fall och det ska man vara glad för....
Snacka om tur va?
Mötte även min bror på vägen, saknar honom så oerhört mycket i mitt liv...
Men om man lyssnar på andra och litar på fel människa så får man oftast lida för det senare i livet också, så jag får allt skylla mig själv att jag litade på fel person, som jag trodde att jag kände utan och innan vilket jag då ej gjorde tydligen...
Jag kommer nog aldrig att lita på en man så igen ,hur snäll han än är, för passar det inte så är det bara att gå, that"s it liksom....
Idag sitter jag hemma i köket och tittar ut  genom fönstret och tänker på hur kallt det är medans solen spretar med sina härliga gula strålar mot gården så fin och klar men ändå håller man på att frysa ihjäl när man ska och måste gå ut ändå....
Hoppas att solen snart smälter bort snön så man slipper se den, är så himla trött på den nu.....
Sitter i min egen lilla värld här hemma i mitt mysiga hus och tänker och ler lite för mig själv och mår toppen, förutom förkylningen då men annars är livet på topp med allt....
Människor runt omkring en som bryr sig och som varnar av snällhet och är riktigt fina människor faktiskt...
Att jag inte sett eller öppnat ögonen mycket tidigare?
Så kanske dom hade funnits kvar i mitt liv ännu....
Men som jag redan sagt så får jag lida för det idag det som nån annan sagt och gjort men jag får ta skulden för idag, ledsamt men sant, men jag tror på karma så det kommer slå tillbaka snart eller så småningom hårt där också...
Falska vänner är som en tidning, alltid nått nytt varje dag....
Dom kan man lika gärna lägga åt sidan för dom är inget att ha...
 
Den största lögnen är när du ljuger för dig själv.
Det största sveket är när du väljer att tro på den.
Gråt aldrig över en person som väljer att såra dig... Utan bara le stort och säg.....
Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är mycket bättre än du...
 
Så sant så sant, och här står jag då idag lyckligare än jag nånsin kunnat vara...
 
Idag tror jag i alla fall att jag träffat mitt livs stora kärlek till min egen stora förundran, för han är inte alls den jag trodde han var faktiskt, inte den jag skulle falla för bara sådär, men det gjorde jag inte heller, han är snäll så han blir fin, han är ödmjuk och inte nån hård kille som tror att han är nåt som han ändå inte är?
Han spelar inte nån annan för att han vill vara bättre än alla andra..
Utan han är ""bara han helt enkelt""
Det gillar jag....
Han är romantisk vilket jag ej hade kunnat tro eller ana....
Den mest romantiska jag har träffat i alla fall....
Går kanon bra ihop med mina barn och barnbarn och gillar dom skarpt, han är jätte duktig med barn....Helt underbart..
 
Detta är tillägnat min stora och största kärlek i mitt liv....
 
Jag skrivet ditt namn i sanden men vattnet sköljer bort det, jag skriver istället ditt namn på en sten ,men då tar vinden det...
Jag skriver då ditt namn på ett papper ,men elden tar det, då skriver jag ditt namn i mitt hjärta och där stannar ditt namn för evigt..
 
Det är kärlek det....
 
 
...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0