Söndag

Hej min kära blogg! Vaknade i morse med ett stort leende på mina läppar när jag tänkte på att för precis 20 år sen idag låg jag i Falun på förlossningen och väntade på att  min dotter skulle födas,  ja hon fyller hela 20 år idag, helt fantastikt vad tiden har gått fort och hon har blivit en stor och fin tjej i sina bästa år, med en egen liten härlig familj att ta hand om och älska på sitt eget vis och världens snällaste man som man kan tänkas ha och ett litet underverk till på väg som snart ska födas till våran stora värld......
Helt otroligt.....
Längtar så mycket nu att få mysa och lukta på en liten bebis igen..
Vi har varit upp och firat henne idag såklart, många grattis har hon fått och ett vackert grattis av sin underbara farmor Sanna, det är så skönt att barnen har henne, helt underbar människa som älskar sina barnbarn.....
Precis så som en farmor ska vara även om det inte är ens eget kött och blod!
Det är den som bryr sig som räknas i alla fall...
Det är den som är värd att räknas....
Blod är inte alls tjockare än vatten i många fall...
Och ibland går lögnen före sanningen, så är det bara och det är nog synd...
Igår gjorde jag inte alls mycket förutom att vi var till stan och köpte presenten till min dotter och jag hjälpte henne att göra en smörgåstårta, men hon klarade det så bra själv och god blev den.... och lagade förstås mat, det blev gulasch-soppa och jag trodde hela familjen skulle äta ihjäl sif, dom tyckte det var gott i alla fall och det är bara kul att dom älskar min mat..
Jag älskar ju att laga mat, och gott ska det vara...
Mat måste man ju ha för att kunna överleva och som förälder har man väl ett ansvar, som vissa inte tror att dom har då...
Men här får man mat i alla fall varje dag fast jag går i skolan eller jobbar och ""fast"" man äter i skolan, så mat lider vi ingen brist på i detta hemmet i alla fall....
Nu ska jag sätta mig i soffan och softa och kramas med mitt hjärta och mysa resten av kvällen inan det är dax att gå till sängs igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0