Söndag

Hej min kära blogg! Vaknade sent faktiskt för en gångs skull i morse av att min dotter ringde, klev upp och åt frukost och drack mitt goa kaffe i glatt umgänge....
Värken spirar i min kropp och jag fryser hela tiden, det är så omväxlande väder ute så kroppen tar stryk som bara den, men i helgen har jag försökt att vila och bara ta det lugnt och vila min onda kropp med hjärtat eftersom vi knappt träffats under veckan pga skola och jobb hela tiden.....
Har knappt tid med varandra nuförtiden då eftersom så mycket annat kommer emellan hela tiden men man får ta dom små stunderna man har och får över att mysa lite grann.....
Det behövs för att vårda om kärleken om den ska hålla....
Igår hann jag inte skriva här för jag hade fullt upp med att ""bara vara jag"" för en gångs skull....
Det tycker jag att jag var värd...
Jag ska börja tänka mer på mig själv har jag kommit underfund med och vara rädd om min kropp så jag slipper ha ont hela tiden, vila är bra för kroppen sägs det så kroppen kan läka ut lite emellanåt....
Jag har lärt mig mycket och lär mig nåt nytt varje dag faktiskt,om allt....
Man ska ta vara på det man har och vara rädd om sig själv och sin kropp också, vila när man har ont och faktiskt så har jag fullt upp med skola och allt nu, mycket är det nu och jag hinner knappt med så mycket annat...
Barn och barnbarn är hem och hälsar på varje dag fast jag är jätte dålig på att hälsa på själv och ibland känns det som om man hälsar på dom som sällan är hit och dom som är hit jämt hälsar man knappt på så man har lite samvetskval förstås, fast min dotter är så förstående och förstår att jag har fullt upp med min skola nu så då kommer hon hit istället så jag ska få umgås med lilla Wilma, mys det är vad det är.......
I morgon ska jag på studiebesök och på tisdag med,  och på onsdag blir det astma-utredning på Mikaela då hon fick astma pga att hennes pappa rökte inne i hennes soffa som hon sov i när hon bodde där så nu äntligen har vi fått en tid ifrån falun att vi ska dit och kolla allt, men sen hon fick sina mediciner så är hon mycket bättre nu...
Men som sagt hon kommer att få en livslång medicinering tack vare sin far och det var inte så snällt att dela ut åt sitt barn.....
Skit som ""vissa"" kastar på mig vilken dålig mamma jag är men ingen förstår vilken dålig pappa mina barn har?
Jag har inte gett mina barn nån sjukdom i alla fall så dom behöver medicinera hela livet....
Torsdag har jag försläsning och en muntlig redovisning i skolan, och på lördag firar jag och hjärtat hela 1 år, gud vad fort det har gått...
Fullt upp hela veckan med mycket att göra och det är bra det så kroppen blir lite utsatt innan helgen så man kan slappna av, och bara vara ""jag"" hela helgen....
Tur att man har världens bästaste att fira helgen med i alla fall som bryr sig och man betyder nåt för, nån som verkligen visar att han tycker om en....
Jag har haft en djäkla tur som träffat en sån underbar människa som han och har fått bytt nåt trist och tråkigt och fult emot nåt så underbart i mitt liv....
Men allt har en mening som sagt och det var inte jag som valde utan en annan valde åt mig....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0