Onsdag

Hej min kära blogg! Vaknade av att mitt älskade mommos lill-hjärta ringde och frågade efter sin  stora mys-favorit tidigt i morse, hihi.....
Klev upp och dom kom hit och vi fikade lite innan jag åkte in till stan en sväng och kollade lite och umgicks och fikade lite på cafe engel med bästaste Linn Wibell.....
Egen-tid med vänner och familj är jätte viktigt för mig idag...
Mycket viktigare än nåt annat i livet...
Fattar inte att jag har förorsakat så mycket förut i mitt liv bara pga en enda människa som ändå bara var dum och väldigt elak...
Handlade lite mat gjorde jag också men fick trycka in det i frysen då den redan är kanon full, hihi.....
Jag har ju för vana att handla mat fast det finns i massor redan hemma, hihi...
Men som sagt mat måste man ju ha i vilket fall...
Bäst att handla då det är billigt så har man sen....
Så man kan göra riktigt god mat och kött nästan varje dag som jag älskar att äta...
Kollade också efter en ny jacka men hittade ingen (som vanligt)
Vet exact vilken jag vill ha men jag kommer vänta tills jag hittar den jag vill ha....
Var även upp och såg Linns nya lägenhet som var kanon fin och i samma stil som i mitt hus hihi....
Kanon fint hade hon.....
Hittade en kanon fin plånbok som jag köpte, jag behövde en ny nu.....
Sen kom min lilla familj och hälsade på igen och vi drack lite kaffe.....
Idag har också mitt hjärta äntligen åkt hem till sin älskling och ska sova där för första gången, saknar henne så himla mycket redan just nu,  men kul för henne att hon får vara där nu.....
Hon tycker nog att det kommer bli kanon kul tror jag....
Kul att dom kan få vara där också....
I morgon börjar jag skolan igen ( så som jag har längtat) och jag tycker att det är skit kul, skulle mer än gärna göra om det en gång till i mitt liv om jag nu fick välja själv den här gången....
Snart färdig och sen kan man söka lite mer runt om med allt, nice....
Kanske flyttar, vem vet?
Sitter och tänker och tänker, en vän som ringde på nyår och pratade lite, men jag tror det absolut om en viss person men inte om den andra....
Hur kan man ens säga nåt sånt, men som sagt personen har ju sagt det förut om en vän till mig som aldrig ens skulle tänka tanken att göra det ens en gång....
Bekräftelse att man är rädd att bli gammal kanske, vad vet jag, gammal blir man ju i alla fall även om man inte vill, och jag tycker själv att det finns en viss charm i att bli lite äldre, man har oftast mycket roligare då och livet kan börja om på nytt igen...
Man är mer mogen då och behöver inte bli bekräftad för den man är utan man kan var (just den man är) utan att spela allan och tro att man är 15 igen......
Man får rynkor , ja såklart eftersom man blir äldre och jag har ""aldrig"" varit rädd för att bli gammal....
Aldrig någonsin....
Jag har fött fram 7 barn på 14 år och burit dom själv och fått dom den naturliga vägen och ändå är jag inte speciellt tjock eller lider av min kropp eller vikt, jag är så himla glad att jag ser ut som jag gör eftersom jag har gett min kropp till mina underbara barn som jag älskar mest i mitt liv och gett dom den maten dom behöver, det är jag så himla stolt över........
Det finns dom som lider efter bara att ha fött  1 barn och jag tycker så synd om dom, men jag säger så här till dom:
Var stolta över era kroppar och tänk att ni gett era barn ett liv med den kroppen som ni har......
Det spelar ingen roll hur man ser ut för det finns alltid nån som älskar alla och envar, jag lovar och jag vet, jag har lärt mig så mycket om livet och jag skulle aldrig göra om samma misstag i mitt liv om jag nu fick leva om det, men då skulle ju inte jag vara ""just jag"" och då skulle jag inte ha lärt mig av mina misstag heller....
Jag är glad att jag är jag och stolt över både mig själv och min kropp....
Inget att skämmas för och ju mer man lär känna sin kropp ju mer lär man sig att älska den också.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0