Onsdag

Hej min kära blogg! I morse när jag vaknade efter en kanon natt och sovit som en stock vaknade jag tidigt (igen) fast jag visste att jag fick sova som vanligt då jag var ledig idag.......
Klev upp redan vid sju och åt frukost med hjärtat som är sjuk...
Åkte in till stan med dotter och vi fikade på cafe engel och handlade lite  som vanligt...
Medans hjärtat låg och sov, i min sköna säng hihi...
Köpte upp schampoo och duschgele och sköljmedel och sånt som man köper mycket av på en gång så har man ett tag framöver och slipper köpa det varje månad så nu har man det i alla fall i många månader, det är fint det.....
Mikaela tycker att jag är så rolig som jag handlar upp allt hela tiden så det finns och blir över, och aldrig är slut på nånting hihi...
Finns alltid nytt när det gamla tar slut, och i reserv...
Precis som det ska vara...
Kom senare hem och lagade mat och det blev citronfile och potatis idag och det var mycket mumma och Mikaela älskar det, ja hon älskar min mat över huvudtaget....
Det kanske inte är så konstigt om man inte fått så god mat förut på några månader utan bara fått slarv-mat någon annanstans.....
Sen lite kaffe på det och det var gött det, och sen lite vila på det....
Så kom dotter på mat och vi fick umgås lite med barnbarnet....
Nu sitter vi här och är förkylda tror jag hela bunten och hjärtat har haft en tv-dag idag medans jag har shoppat lite, hihi....
Det känns bra.....
Så nu tror jag att han har vaknat lite till liv i alla fall så vi kan umgås och kolla på film som jag har hyrt idag....
När han har myst klart med mitt lilla barnbarn till hjärta...
Ingen feber än i alla fall utan bara något förkylda....
I morgon är det skola igen, nice....
Ska söka in nu till hösten och fortsätta få se om jag kommer in, kan bli spännande, vill ju så gärna bli ambulans-sjuksköterska och det gäller att ta chansen medans man har den och gripa den starkt...
Jag står med armarna i högsta hugg...
Plockat undan nästan alla julsaker nu igen för denna gången så nu är det bara att vänta på nästa jul,  och blir den lika underbar som denna så vill jag gärna vara med igen. hihi.....
Men nu först på Söndag fyller min dotter år hela 20 år blir hon , så jag hoppas att hon är hemma än då och inte åkt in och fått det lilla underverket som vi så mycket längtar efter nu, så hon kan få sin egen födelsedag för sig själv och fira den..
Jag ska åka in i morgon och köpa en present, vet redan vad jag ska köpa....
Nu är det så mycket som händer runt mig och bara bra grejer,så året har börjat kanon bra.....
Tycker att jag är värd det efter så många år i ett förhållande där man ändå var ensam...
Sitter här och nu och dricker en cappiochino och det är såååå gott.....
Tänker på en speciell person som inte mår så bra just nu och jag skickar styrkekramar och hoppas att allt blir bra, jag håller tummarna,  och snart är det över och då kan du leva som vanligt igen...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0