Onsdag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade i morse och det snöade, igen, förbannade snö, nu får det fan räcka ett tag, nu vill jag ha sommar och sol och kunna få åka utomlands igen,hihi...
Till härlig sol och varma sköna bad och bara njuta av det underbara livet som man har.....
Klev upp nu på morgonen och åt frukost och drack  mitt goda kaffe så man vaknade till lite ,ledig som jag är idag och idag ska jag bara njuta av hela långa dagen som har bara nåt bra att erbjuda, som alla andra dagar har hihi....
Ett stort leende infinner sig på mina läppar och det spirar i mig för fullt, helt fantastiskt...
Johan mitt gudbarns far ringde och kom förbi en sväng på kaffe, det var jätte trevligt då vi inte har träffats eller setts på jätte länge,  och så fick Bella träffa han också då hon också var här. en hel förmiddag med glada skratt och mys.....
Nu håller jag på och storstädar mitt underbara hus, , och då jag ändå är ledig och har lite egen-tid som är sååå skönt som jag då behöver emellanåt.....
Dammar och dammsuger och torkar golv, ut med alla mattor så det blir rent och snyggt....
Jag har ju aldrig skitigt då och alla säger att jag är så himla pedant, hihi..
Det är kul att höra det i alla fall då det speciellt finns andra vissa människor som har helt egna uppfattningar fast dom inte ens vet eller borde veta utan bara pratar skit om nåt dom inte vet nåt alls om hihi...
Men det är väl så att tycker man eller yttrar sig om att andra har skitigt så har man kanske det själv men vill lägga  sin egen skuld på nån för att man själv inte orkar städa, eler vad vet vad?
Har nog hört hur det går till jag....
Hur man utnyttjar andra för att man inte orkar själv, tur i alla fall att jag själv vet och mina vänner vet och min underbara familj och omvärld  vet att jag har ett fint och städat hem,......
För den som inte  har varit hem till mig och inte vet ska kanske inte öppna käften tycker jag....
Sen när dotter kommer hem ska vi baka en massa goa bullar och lägga i frysen, mumma...
För många år sen när jag mådde som sämst i mitt liv och hade ångest och panikångest och grävde ner mig som värst i mitt liv som till följd blev att jag fick  själmordstankar och jag vet inte vad, då tänkte jag bara på att jag skulle vilja och få dö...
Tänk vad allt kan förändras i ens liv bara för att ""nån annan" helt enkelt tar ett beslut åt en som man inte vill själv först men som man upptäcker var en helt ny väg till slut och början på nåt nytt och helt fantastiskt liv...
När man mår som sämst i livet så då vet man inte riktigt vad man vill förutom det enda man kan tänka sig just då är  att vilja dö, för att det gör så ont i själen så man orkar inte leva med denna smärta, som gör så fruktansvärt ont i hela kroppen på nåt sätt, men jag lyckades ta mig upp till slut utan att ta livet av mig tack vare mina fina barn som jag har idag, och jag behövde bara titta på dom i deras djupa ögon så log jag och fick nya friska tag....
Idag har jag ingen ångest alls kvar, den försvann för ca 1 år sen bara sådär, när jag fick börja om mitt eget liv på mitt eget sätt utan att nån annan i mitt liv trodde att den kunde  bestämma att jag ""inte"" skulle vara barnvakt åt mina egna barnbarn och när jag fick vara med mina vänner själv utan att ha en svans mellan benen hela tiden...
När jag insåg att jag har varit inspärrad i ett fängelse som inte gick att ta sig ut ifrån på nåt sätt, vad jag än gjorde eller sa så var det utfrågningar om allt.....
Hur jag inte ens skulle få umgås med mina egna barn för att ""du"" sa att dom hade många olika fel....
Hur du sa att de mina egna svärsöner stal allt som ""du själv gjorde"". tror du att jag är dum eller?  Men fattar inte hur du kunde hålla undan allt så hemligt i så många år men det var ju lätt att skylla den stulna motorn på den som hade den i garaget eller?
Jag har nog människor som skriver i min blogg och talar om det dom vetat länge men som kommer fram nu av nån konstig anledning....
Idag är jag glad och fri som fågeln i den klarblåa himlen och har hittat tillbaka till mig själv äntligen!
Jag har tagit så många starka steg på bara ett kort tag som jag inte ens hade kunnat drömma om alls förut....
Idag står jag på starka ben igen, byggt upp mitt hem från noll och ingenting till mer än vad jag egentligen behöver, men är glad att jag har fixat det, och glad att jag har fått så mycket vänner tillbaka igen som inte velat ha med mig att göra pga en enda person som ljugit och den enda elaka människan har jag ödslat tid på?
Mina vänner har berättat idag och nu förstår jag om dom inte hade velat ha med mig att göra ,men dom stog kvar, för min skull, helt otroligt faktiskt....
Dom ska ha en eloge......
Det som jag en gång har förlorat i en enda person går inte att jämföra hur mycket jag har vunnit tillbaka.....
Jag fick byta 1 mot flera , var det ett bra val?
Eller byte kanske man kan säga?
Har även helt underbara svärföräldrar idag som inte pratar skit om allt och alla jämt och hela tiden och man ska behöva sitta och lyssna på skit-snack varenda gång man är dit om deras grannar och hur dom beter sig och hur dumma du tyckte mina barn var, hur fula gardeiner man tycker att andra köper och gör sig osams med människor som man känt hela sitt liv, och även gör andra osams som känt varandra i hela sitt liv så man inte ens är välkommen på långt avstånd sen  ,nej du det här är reko svärföräldrar, helt underbara människor som kommit in i mitt liv..
Idag ångrar jag att jag inte lyssnade på mina vänner och deras föräldrar som visste hur du var och hur sjuk en människa kan vara, men blåögd som jag alltid har varit så tror jag gott om alla människor men idag har jag fått bevis för falska människor och vissa släkter som andra varnade mig för men som jag inte tog på allvar alls, men idag jag hag lärt mig en läxa och jag kommer aldrig att lyssna på en lögnare mer och framförallt aldrig beblanda mig med en heller.....
Idag är mitt liv strålande utan stölder, lögner och svek som innebar otrohet och utan dåligt med pengar och utan falsk kärlek....
Min bror har jag inte vunnit tillbaka än men jag hoppas varje dag, varför lyssnade jag inte på han utan en lögnare?
Han är ändå min egen helbror som jag saknar så fruktansvärt idag...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0