Onsdag

Hej min kära blogg! Vaknade vid 6 i morse när klockan ringde och konstaterade att det var svinkallt ute ""idag igen"" (bara - 23 ) grader, aj då, men bara att kliva upp och äta frukost med dotter och ut och starta bilen, (som startade som en klocka som vanligt)
Körde iväg dotter till skolan först då hon inte ska behöva stå och vänta på bussen i denna kylan, sen åkte jag vidare och hämtade upp Ulrica i min klass och vidare till min skola för att ha undevisning.....
Väl där så hade vi muntlig redovisning idag om vårat studiebesök som vi hade gjort och som jag blev godkänd i såklart hihi...
Sen hade vi 2 föreläsningar som var jätte intressanta och på frukosten åt vi i skolan, massa god frukost är det där.....
När dagen var slut så åkte jag förbi vid min kära dotter en liten sväng och sen hem och fixade med att ta fram lite fikabröd ur frysen då jag skulle få främmande av vänner som jag inte träffat på ett bra tag, det var kanon kul att träffas igen, mycket goa och glada skratt blev det i alla fall så nu har man huvudvärk av alla glada skratt..
Igår var jag på astma-utredning med Mikaela och det var som vi befarade att hon har fått astma pga ciggarett-rök  av nån som inte haft ansvar utan rökt inne där hon har sovit så nu fick hon mediciner som jag har hämtat ut så hon är garderad om hon nu skulle bli utsatt för nåt liknande...
Nu kan till och med hennes journal bevisa det.....
Så nu har vi fixat det och hon får leva med en livslång sjukdom pga nån oansvarig person som tror den är nåt som den inte  är... 
Kul att förstöra andras liv på sin egen bekostnad?
Sen kan man kanske diskutera vem eller vilka som är dåliga föräldrar?
Hon blev såklart ledsen över det här och jag med, inte kul att ha astma, jag vet vad jag pratar om!
Men nu bor hon i alla fall i ett rökfritt hem och kan möjligen vara bättre i små korta perioder om hon inte blir utsatt  för det mer....
Nu har vi precis ätit mat, och det är fortfarande svinkallt ute, handlat lite och nu är man inne i den goa värmen som finns i huset och ska kolla på tv en liten sväng innan det är dax att sova igen...
I morgon ska jag en sväng till stan och handla lite inför helgen.....
Nåt gott att äta kanske då vi firar 1 år på Lördag jag och hjärtat, tänk vad tiden går fort i alla fall, tyckte det var jätte kort tid sen vi träffades men det är väl för att allt känns så bra och så rätt antar jag....
vad mycket jag har hunnit med på det här året egentligen och tagit mig upp från inget till nästan allt....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0