2013-01-01

Hej min kära blogg! När jag vaknade i morse så hade snön smält ännu mer på gården, jag log för mig själv och tänkte att nu kommer snart våren igen......
Mådde kanon trots gårkvällen som blev lite av det goda med döttrar och svärson och barnbarn och vänner.....
Världens bästaste svärson har man och det ska man vara glad för, alla har ju inte det så att säga,hihi....
Var först på morgonen till stan och handlade lite igår och fixade lite innan kvällen och sen hade vi kul.....
Klirrade till lite som vanligt hihi....
Har sån himla tur nu...
Allt  har en mening tror jag i alla fall...
Ja, idag är det då ett nytt år (igen) och om det här året blir lika framgångsrikt och kanon bra som 2012 så vet jag inte vad som ska kunna bli bättre egentligen?
2012 har inneburit mycket glädje i mitt liv och saker som jag inte hunnit med på många år, (det gäller att ligga i och veta vad man vill)
Det gäller (att våga) ta steget ut ur sin fantasi och komma in i en riktig verklighet...
Börjat utbildning och fick jobb också på flera ställen,  på en gång och högsta betyg på praktiken och dotter flyttade hem igen, bättre ekonomi och aldrig utan pengar, och framförallt träffat (den rätta) i mitt liv som är min stora kärlek som jag trivs jätte bra med...
Han går jätte bra ihop med barnen och barnbarnen och är så snäll emot dom, myser med dom och har kul med dom....
Vi gör allt som jag inte har gjort förut, vi både myser varje dag och vi jobbar och vi umgås även med våra vänner på olika håll, och det känns jätte bra, jag behöver lite egen tid med min härliga familj ibland och det får jag nu....
Livet är på topp och jag har vunnit tillbaka så mycket som är värt så mycket mer än det som har varit...
Det som var har jag insett var bara en lek och härskare på tronen som skulle bestämma och trycka ner en varje dag.....
Nån som ville kontrollera mitt liv och få mig att (inte ha ) det jag så gärna ville ha....
Men idag är jag mycket gladare (enligt alla andra i alla fall) och jag mår kanon.....
Man måste våga för att vinna hihi.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0