1- årsdagen idag

Hej min kära blogg igen ännu en dag i mitt underbara liv, jag lever alltså med andra ord än hihi.....
Även om vissa önskade att jag vore död!
Vaknade på en varm  mysig arm och myste lite innan vi klev upp till vardagssysslor som det då är varje dag i ett helt vanligt hem......
Snyggt och prydligt och städat och snyggt vill jag ha det och så ska det vara, i alla fall i mitt hem för jag hatar ju röra förstås....
Kan bara inte leva i det alls...
Alla är vi olika och det är väl tur det.....
Tänk om vi alla skulle bo i en misär eller om alla var lika pedanta som jag hihi..Det skulle ju inte heller gå....
Idag firar jag och älskade hjärtat hela 1 år tillsammans, tänk vad tiden går fort, känns som om det var igår som vi träffades....
Den bästaste man kan ha i sitt liv...
Mycket roligt har vi haft det under vår tid och mycket mer hoppas jag att det blir....
Fast det har ju också hänt mycket i mitt liv på bara 1 år också...
Det har gått från noll till max på rekordtid...
Jag började ju skolan den 16:e Januari förra året och snart går jag ut och är klar, har kämpat på egen hand som bara den men tyckt att det har varit riktigt skoj faktiskt...
Skulle lätt göra om det om jag fick hihi, men nu får man ju inte göra det 2 gånger i rad då.....
Det har gett mig mycket erfarenhet av mycket och det har gett mig en chans att se på livet på ett helt annat sätt än jag har gjort förut...
Jag har insett saker som jag inte gjort förut, jag har lärt mig att älska människor och ta vara på andra mer än jag  nånsin har gjort förut...
Jag har lärt mig att älska på ett helt annat sätt och att man ska vara snäll för man får snällheten tillbaka en vacker eller kanske regnig dag senare i livet....
Jag har även insett att vissa saker i livet kan man faktiskt inte ändra på men att jag ska få ta smällarna för att ""NÅN"" annan sitter och ljuger om mig om det man gör själv, är fel tycker jag....
Även ljuger om och på sina bästa vänner och stjäl ifrån dom (normalt) nej inte va?
Men det kommer en dag (jag vet) när saningen kommer fram för den som ljuger vet aldrig vad den sagt till alla eller så gäller det att komma ihåg allt också (och det gör inte lögnare) eftersom dom säger olika till alla och tjopp så en dag så inser alla sanningen i alla fall, därför ska man hålla sig till sanningen ifrån början....
Börjat jobba har jag också gjort och fått bättre inkomst och har alltid pengar nuförtiden, ekonomisk som jag då är hihi.....
Mikaela frågade faktiskt mig igår när vi åkte in till stan och handlade (hur jag kunde ha fulla skåpen och frysarna med mat jämt o jämt ha pengar att handla för) Jag svarade att när man är ekonomisk så är man,hihi....
Hon tycker att det är kanon bra, här finns det mat i överflöd så det räcker och blir över och god mat framförallt, hihi....
Precis som det ska vara ......
Har även fått kanon bra betyg i skolan och på mina praktiker att jag är jätte duktig, det känns kanon bra att veta att det går framåt hela tiden.....
Byggt upp mitt hem har jag också gjort från noll och ingenting till ett helt fantastikt fint hem helt i min egen stil utan nån annan som bestämmer över mitt hem och (enligt andra i alla fall)
Mina vänner tycker att jag har ett sånt fint och mordent hem med bra inrednings-känsla, det är kul att höra....
Dom tycker att jag har mycket bättre smak nu,  helt plötsligt och mycket finare hem också nu både vad det gäller hem och hus och man hihi..
Dom är roliga dom....
Men framförallt en trygghet i mitt liv också...
Men dom har ju vetat det jag inte har vetat så det är inte konstigt men dom har skyddat mig för att inte mista min vänskap (tycker jag är jätte gulligt av dom)
Dom har stått kvar fast dom vetat och lidit med mig men inte sagt nåt pga osämja det tycker jag att jag kan kalla mina riktiga vänner?
Jag har vunnit tillbaka barn och barnbarn, även om jag mist väldigt mycket också....
Helt fantastiskt fina och underbara barn, får jag inte glömma att jag har för jag har faktiskt världens finaste barn  som man kan ha....
Mysigaste barn och barnbarn som finns....
Det är jag så glad för, så livet är ganska bra nu.....
Jag vet att vissa tycker att jag varit en dålig mamma och dom är snabba att tala om det också och det har sårat mig i både fejjan och bloggen och  precis så som det ska göra också (det är meningen att det ska göra ont i själen ibland) för att man ska vakna igen till verkligheten, (vilket jag inte gjorde på många år utan levde som i nån bubbla på nåt vis) men jag har i alla fall kontakt med nästan hälften av mina barn och det betyder att det är ca 45 % kanske medans det sen sitter nån där ute som bara kanske har 2 barn men inte kontakt med nån av dom ,pga eget initiativ, alltså typ bara 0 % så då tycker jag att man inte ska öppna sin käft kanske, jag har inte sagt att jag är nån gud precis men jag har försökt och det som inte går (GÅR JU INTE) men mina minsta barn har inte ens valt bort sin andra förälder utan det gjorde han så bra själv.....
Man ska älska dom som älskar en tillbaka i livet  för man mår så bra av mycket kärlek , men jag älskar vissa människor ändå som inte älskar tillbaka för att det ger mig lugn och ro i själen och även dom tror jag och jag vet att om jag sänder kärlek även till dom som jag älskar men inte träffar,så ger det ro för alla och envar.....
Man ska ge kärlek för då får man kärlek tillbaka på nåt sätt...
Om man är negativ i sitt liv så får man bara samma tillbaka hela tiden o då kan livet bli jobbigt, och man kan bli att må dåligt av det och man ska vara glad för det man har och inte för det som man saknar i sitt liv, eller inte kan få för vi finns här och nu och vi lever här och nu...
Alla människor gör fel nån gång i sina liv men ""alla"" förtjänar att få en andra chans, hur illa det än är, alla människor har rätten att förändra sig innan det är försent...
Det kanske kommer en dag då man måste ta hjälp av sin fiende för att välja mellan liv och död vem vet, då står man där och får välja döden kanske....
För att man inte förlåtit....
Sen finns det ju människor som inte kan förlåta men då är det så, då tror jag att dom mår sämre i alla fall en den som verkligen vill och kan förlåta....
Jag tror att man själv mår bra om man kan ge förlåtelse annars blir det som en förbannelse bara att man går och är negativ på nåt som man inte behöver vara det på....
Och då mår man automatiskt dåligt tror jag....
Om man är bitter och besviken och inte kan släppa taget och gå vidare så tror jag kroppen reagerar att man blir sjuk på nåt sätt och det är bara upp till var och en själv att ta vara på sitt liv och gå vidare och inse att ""allt""kan man faktiskt inte ändra på....
Man får inte ge upp utan man måste ta nya tag och följa den där stigen efter stigen efter stigen för att kunna komma en gång på rätt stig för att komma vidare och börja om med det som man vill ha och göra i sitt liv...
Men kom ihåg!
Det är bara du själv som kan fixa det och göra det själv (ingen anna i ditt liv)
Om du inte vill själv så får du stå där och stampa då.....
Idag ska jag hänga upp ett jätte fint kort på mitt barnbarn William som jag hittade (har bara ett på han) och han är sååå söt där LIk sin pappa som bara den, och sen ska hans mamma hänga ovanför, jag har köpt ramar så jag har hela väggen full av kort att gå och titta på.....
Bella och hennes barn under henne och Therese och hennes barn och MIkaela själv då hon inte har några barn än hihi,, och Ronny och hans barn som jag också bara ha ett varsitt kort på men jätte fina är dom där......
Tobias finns jätte fina kort på också men jag ska fråga Inna om jag kan få ett kort på Linnea när jag åker upp dit nån dag också som kan hänga under han också så alla tillhör sina föräldrar..
Mattias har jag också jätte fina kort på som hänger på väggen men inte på hans barn så han hänger själv, har ju aldrig träffat dom......
Mysigt att gå och le och titta på hur fina barn man har.....
Snart kommer ju ett till litet knyte till världen som ska hänga under Bella också....
Snart har hon också 2 små barn, härligt....
Ja livet går vidare och det ska det väl göra antar jag...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0