Torsdag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade och skulle till skolan idag men verkade som om ingen skulle dit så då stannade jag hemma fast jag klev upp tidigt med tuppen i morse.....
Men det var skönt att sitta här och bara njuta av hela morgonen själv med mitt kaffe och smörgås och ett leende på mina läppar att allt är så bra....
Vid 11 åkte jag ner till Smedjebacken i alla fall då Ullis och jag kommit överens om att vi skulle träffas, så jag träffade både Ullis och Mats och Isaac och lill gumman som är en sån söt bebbe...
Så var Linda med man där och Camilla och Mats dotter och pojkvän, så det var riktigt trevligt att umgås med allihopa en stund....
Det var ju ett tag sen vi träfffades då allt annat kommer  emellan hela tiden med allt annat runt omkring oss.....
Men det gör vi snart om igen, kanske en liten fest snart igen med dom, hihi....
Det brukar vara mysigt hos dom när alla umgås....
Kom hem och lagade mat och bara softade lite grann innan dotter och man med sina två små änglar kom, mommos små älsklingar , är så glad att jag har dom....
Dom är livet dom...
Sitter och småler igen och igen och funderar på allt som är och att alla säger att jag har blivit  en sån glad människa""igen"" efter så många år, att jag liksom inte stänger in mig eller  mitt liv i nån konstig bubbla längre utan kan leva ut det på nåt vis, och blivit mycket mer positiv som bara den....
Det känns jätte bra att alla tycker det.....
Jag har ju inte vågat förut då jag har varit så inbunden på nåt vis i allt det som varit...
Det är ju faktiskt vänner främst runt omkring en som märker först av alla om man mår bra, och allt negativt  har ju försvunnit ""ur"" mitt liv av sig självt bara och ersatts med bara positiva och fina människor så det är väl inte så konstigt och en sak är att allt har alltid nåt positivt att erbjuda efter, så är det nog, som jag brukar säga att efter regn kommer ""alltid"" solsken, hihi....
Det finns dom som sitter fast i slentrian och tror att man har det bra fast egentligen har man inte det utan man kanske lever i nån fasad på nåt vis?
Jag trodde att det var i verkligheten men tydligen så var det väl inte det då?
Men somliga får chansen ""eller chansen " är väl fel att säga utan somliga ""har liksom inget val"" än att bara gå tomhänt  från sitt eget hem utan nånting alls med sig....
Jag hade ett helt  eget hem en gång i tiden som var fullbebott och den jag flyttade ihop med hade inget alls, bara ett trasigt liv med tillhörande trasiga kläder, ja trasig över huvudtaget helt enkelt, men som sagt nån måste ju vinna på allt, och i detta fallet vann den överlägset som från början inte hade nånting, det var väl en bra affär...
Idag är jag glad att jag har köpt allt själv och nytt och fräscht och har ett jätte fint hem i mitt hus till mig och min dotter, nåt som jag byggt upp helt själv, nåt som jag betalat själv och slitit för och som jag kommer få behålla den dagen jag blir själv, hihi....
Men jag trivs bättre nu med ett mordent hem och i min egen lilla stil, jag tycker själv att jag har det fint och då är det extra roligt att höra även av andra att jag har ett sånt fint hem, finare nu än då hihi...
Idag har jag även en fin vän vid min sida som stöttar och hjälper mig när det behövs, han säger att jag alltid är så duktig med min skola och allt, mysig är han...
Jag älskar han över allt annat och jag hoppas att när han säger det att han åtminstone menar det och inte leker nån låtsaslek med mig....
Såna karlar har jag fått mer än nog av...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0