Tisdag

Hej min kära blogg! Vaknade i morse trött som fan och den förnannade snön faller ner utanför mitt sovrumsfönster,  det var inte alls ro-givande, och ska det aldrig få ett slut på denna hemska snö.....
Jag bara hatar snö...
Klev upp och dotter hörde av sig och vi åkte in till stan en sväng och handlade lite smått och gott och lite mat på willys och coop, så nu är frysarma  mer än propp-fulla igen, men jag hinner ju aldrig äta ur all mat innan det fylls på igen, man ska handla medans det är bra pris?
Så nu har jag säkert mat för 50 dagar minst men handlar ändå (kan ju faktiskt vara bra att ha) Hihi...
Kom hem och skottade hela gården, så är det fan att bo i hus, då får man veta att man lever hihi.....
Så nu är den fin....
Skickade in två arbeten till skolan igår och jag blev godkänd (igen)..
Kul att det går så bra nu och att det har gjort det ett tag.....
Om bara två månader är jag helt klar och går ut med glädjen att ha gjort det här helt själv utan nån annans hjälp och det känns helt fantastiskt.....
Kul ska det bli....
Fan vad jag är bra hihi...........
Tog mig upp från ingenting och mitt liv har totalt förändras bara av att vara mig själv och jag fick en chans som kanske inte nån annan  har sån tur att få i sitt liv.....
Mådde jätte dåligt i början med dålig ekonomi och hade inte råd med nånting alls och fick prioritera allt och bara tänka på det viktigaste så man kunde överleva för dagen, fick köpa små prylar och hela bohaget nytt till mitt nya hem och det var jonbbigt att börja om från noll och ingenting,,,och samtidigt ha ett barn som inte hade ens en säng att sova i, så jag köpte en åt henne för hon var viktigast..... 
Men nu har jag mer än ett fullt hem igen ,som bara är mitt och ingen annans.....
Och behöver (aldrig) prioritera bort nånting utan har alltid råd med det jag behöver och vill ha....
Att gå ifrån allt för att man blir hotad att inte få nåt är inte alla gånger kul, men av rädsla så tog jag det jag fick med mig och gick, för att sen kunna bygga upp hela mitt trasiga utnyttjade liv igen , som nån annan slagit mig ur händerna hårt smäll efter smäll efter så många år och som gör att jag har jätte svårt att lita på en man igen ( även fast han skulle vara seriös)
Är livrädd för utbrott och ilska och kastande saker runt omkring en, hårda ord och hot om att ta livet av sig inte bara framför mig utan även framför barnen....
Men det värsta av allt är att en människa kan  forstätta att såra och bedra och förnedra andra kvinnor fortfarande som är rara, det tycker jag inte om, en vän till mig (trodde) verkligen på det där att hon var hans största kärlek, det var ju bara ett litet kort tag sen du sa så¨till henne, stackaren jag lider med henne men är samtidigt glad att det är ett avslutat kapitel både för henne och mig nu.....
Har man inget samvete alls tro?
Det är bara synd att andra unga tjejer ska behöva bli sårade och utnyttjade för att man mår dåligt, tänk på vad varje männika kan skadas av detta behandlande....
En man som säger till alla kvinnor, unga tjejer och såsom små tonåringar att man är hans största kärlek är väl inget att ha eller?
Men som sagt sanningen kommer sakta men säkert fram nu, man kan inte komma ihåg allt man ljugit om för alla utan det kommer en liten pusselbit här och en liten pusselbit där och eget tänkande och funderande så till slut står man där med skägget i brevlådan....
Synd bara att så många ska behöva bli såradeinnan dom förstår .....
Synd att så fina familjer ska behöva mista så mycket för att ynka två personer förstör hela deras liv?
Mina vänner varnade mig redan för över 20 år sen vilken don Juan han var , jag skulle ha lyssnat redan då, tänk om jag fått några sjukdomar av en sån här simpel man men nu har jag haft turen att inte fått det tack och lov, en man som inte kan vara trogen ska inget förhållande ha......
Hur länge ska han få fortsätta att säga till ALLA att dom är hans största kärlek?
Ja du till nån öppnar sina fina blå ögon och indser precis som vi flera andra har gjort...
Lycka till säger jag bara.....
Tänker på dig min vän som blivit utsatt, tror på dig att du nu ska glömma och gå vidare och träffa EN RIKTIG man i ditt liv som älskar dig för den du är och inte för det du har ,kram...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0