Tisdag

Hej min kära blogg! Vaknade tidigt i morse av en mjuk famn som omfamnade mig, när klockan ringde mjukt och skönt, härligt,  och jag skulle iväg till skolan, sista dagen idag yippiiee....
Genomgång av sista kurserna och sen fick vi åka hem nu är det bara 2 små kurser helt hemma på distans kvar och i April ska vi träffa våra underbara lärare för att få våra diplom och betyg och även få äta buffe med dom, mumma....
Nu snart är jag äntligen färdigutbildad och jag vill som sagt fortsätta sen i höst, för det här är livet att bli något och att göra nytta för andra som verkligen uppskattar en...
Och att få göra det man vill och har velat gjort sååå länge men inte fått det....
Ska nog välja behandlingsassistent tror jag ,vill jobba med det, och hjälpa andra som mår dåligt eftersom jag själv varit i en lång ond cirkel och inte mått så bra....
Kom hem och dotter ringde och jag fick åka upp och bli bjuden på mat ,citronfile och potatis, mumma vad gott det var, hon är duktig på att laga mat min fina dotter, sen följde jag med henne in till stan och handlade lite på kvälls-kvisten en sväng....
Nu har jag bara ""jag"" tid ikväll för mig själv och det är så himla skönt ibland att bara få njuta av sin egen tid...
Igår kväll när hjärtat kom hem hade jag gjort kanon goda räk smörgåsar och tänt ljus övetrallt,  myst och släckt ner allt annat...
Han  sa att jag är så mysig jämt som överraskar med allt, men vad gör man inte för sin stora kärlek?
Man bevarar det man älskar och inte det man låtsas älska...
Idag kan jag förstå varför jag aldrig fick nåt på våra dagar faktiskt, för allt var ju bara på låtsas...Inte verklighet....
Idag ska jag göra det igen, tända ljus och äta goda smörgåsar och mysa med varandra....
I morgon ska jag njuta av hela långa dagen bara och vara jag bara ""jag"".  Igen......
Det är så skönt att bara få rå om sig själv och göra det man själv vill utan att nån annan lägger sig i eller betämmer över en, det kallar jag frihet....Fri som en fågel....
Till påsken har vi planerat att åka ner på Elmia och ligga på hotell, det blir mysigt att få sova på hotell med mitt hjärta och dotter och svärson ska också med ner och göra det...
En helhelg med familjen ,kan det bli bättre? Nej!
Idag blev jag förbannad och ringde Fk om bostadstillägget som dom tycker att det är jag som ska betala tillbaka nej du inte ska jag betala tillbaka nåt som jag fått för att just jag har låg inkomst när jag inte vetat om hur och vad den andra haft?
Och haft delad ekonomi och jag fick betala 3000 mer i månaden än vad jag hade i inkomst?
Helt sjukt!
Och ändå så skulle jag ha mat på det utom...
Men det konstiga var att jag fick aldrig se vad som betalades för det hade jag inte med att göra tydligen utan det var bara och slänga fram pengar ""annars"" lät det?
Har aldrig varit så rädd som då med helt black out ögon, kunde inte annat än att ge och försöka överleva ändå....
Sen kan man ju springa o köpa saker till sina barn ""utan"" att betala det man är skyldig till den så kallade bästa kompisen, men nej då inga pengar där inte så vissa kunde känna sig blåsta....
Helt absurt tycker jag att bete sig så mot den an kallar sin bästa kompis....
Som en brukar säga till mig (än är inte den sista idioten född)
Nog ha man haft många tokiga människor i sitt liv men inte nån som lyckats blåst en i så många år utan att man inte ens märkt det....
Men jag tror att jag är nog den som mår bäst idag av oss eftersom jag inte visste varje gång vi hade sex att jag inte var älskad utan jag trodde ju att jag var det?
Det måste vara värre för nån som ""vet"" att man ligger med nån man inte älskar?
Eller har jag fel?
Jag kan vara stolt över det idag och inte bitter eller nåt, för vad tjänar det till idag, när jag har ett sånt mycket bättre liv än många och framförallt det bästa jag har haft hittills...
Det är som att jämföra dag med natt, det jag har idag mot det jag hade...
Min inställning till livet har blivit en helt annan sak, och idag älskar jag livet vilket jag förmodligen inte gjorde då eftersom jag jämt var sjuk då....
Nånting måste det ju ha berott på så inners inne har jag nog ändå anat, det jag blev tillsagt ifrån början....
Att jag absolut inte skulle lita på denna människa med en sån trasig bakgrund och elände bakom sig...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0