Söndag

Hej min kära blogg! Vaknade i morse av att mommos tjej ringde och ville komma hit och fika lite av mina bullar, hihi....
Sängen gapade tom bredvid mig och hjärtat hade redan klivit upp och kom in och sa att frukosten var serverad, det kallar jag kärlek, hihi....
""LOVE"" långt ner i fötterna och ända upp till himlen...
Klev upp och åt och fikade med Bella och familj, dammade lte och tittade ut i den sköna vår-solen som skiner utanför fönstret.....
En promenad ska det bli idag också hoppas jag....
Mikaela är jätte nöjd med alla sina nya kläder som vi köpte i Borlänge igår så nu har hon kläder i alla fall....
Alla nöjda och glada, hihi.....
Nu fattas bara en jacka och nåt mer, men mamma får väl betala som har råd, hihi...
Nästa vecka som tar sin början redan i morgon dag har jag faktiskt tänkt att vara ledig ifrån jobbet och bara njuta av denna underbara sol och vår som är på väg nu, förutom att jag har skolan 2 dagar och ett studiebesök inplanerat med soc-chefen, som kan bli väldigt spännande, hihi......
Så är det i denna utbildning, man lär sig nåt nytt varje dag och man får ställa krav på myndigheter....
(Det gillar vi)
Så hoppas jag att jag får hem min nya bil......
Som jag själv jobbat ihop till...
Samtidigt som jag sitter här och ler för mig själv så vet jag vad jag gjort och inte gjort, det handlar inte om vad andra säger eller tror eller hittar på falska rykten om?
Jag är så pass ärlig så jag behöver inte ljuga utan jag håller mig till det som de flesta av oss normala människor kallar sanning,
för det tjänar man mest på...
Men somliga har ""aldrig" hört talas om sanning.....
Somliga är uppväxta i en familj med lögner och svek och otrohet så det är väl en vane-sak antar jag att ta efter sin M___a som ändå inte funnits där på över 30 år...
Tur att det fanns en sann pappa i familjen tack och lov....
Den som anklagar eller beskyller mig för något som jag skulle ha gjort men som jag ändå inte har gjort (men som den personen själv gjort) ska kanske hålla tyst...
Säger som en dotter sa till mig  ((Ska han snacka om)
Jag tror många vet vad hon menar eller?
Man ska aldrig beskylla nån för nåt nån inte gjort för det slår hårt till slut tillbaka,men om man håller sig till sanningen får man bara gott tillbaka....
Det fulaste som finns är att ljuga och leva i synd och att inte vara trogen (mot nån) som man är tillsammans med utan måste ha en i varje by för att vara säker på att slippa bli själv en vacker dag, bra att gardera sig men som sagt till slut kommer sanningen fram och då står man där själv....
Många som har blivit sårade av samma person på bara e kort tid nu och som bara leker med dom och tror att livet går ut på att betäcka så många som möjlligt på så kort tid som möjligt men har man tänkt på att man sårar oskyldiga människor?
Som inte ens har gjort nån nåt illa?
Det blir flera familjer inblandade som också har känslor, som blir sårade för nån annans skull, har ni tänkt på det också?
Jag har också öron och ögon om ni nu inte visste det?
Jag om nån är ärlig men det finns en person som inte är ärlig för 5 öre men som sagt folk har börjat öppna sina slutna ögon nu äntligen.....
Sanningen kommer sakta men säkert ifatt en, det är bara dom som är blinda eller blå-ögda som inte än har förstått eller sett än, men förhoppningsvis så öppnar ni ögonen snart i alla fall och inser vilken falsk och elak människa som lever ibland er.......
Som ljuger om ""precis"" allt han säger...
Men det värsta av allt är att man har varit tvungen att ha levat i hela 19 år och misstanken har funnits där varje dag, varje natt,  oron som malt i en alltid, men nån var för feg för att berätta sanningen av rädsla att bli ensam som ett litet barn som sätter sig och gråter och hotar att ta livet av sig framför barnen,  så fort man ville skiljas så man stannar trots allt kvar av självömkan att personen inte ska göra sig illa........
Det värsta man kan göra är att försöka ta livet av sig framför sitt barn, hur tror du barnet känner sig?
Men om jag tycker att det är hemskt så måste ju den som sårat så många  i så många år och även burit på denna hemska hemlighet och sanning utan att våga säga sanningen må sämst i alla fall....
Jag skulle kalla denna människa en fegis.....
Jag har i alla fall gjort och fått mina barn av kärlek, sen vet inte jag vad du kallar det?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0