Onsdag

Hej min kära blogg! Ännu en härlig och solig dag i mitt liv, älskar såna här dagar då man vaknar och solen lyser in genom sovrumsfönstret med sina underbara gula strålar, och när man vaknar och är lika glad som alla andra dagar som man kan kliva ur sängen och bara le....
Ligger och ler för mig själv och mår kanon...
Hjärtat kom och kollade om jag hade vaknat och fixat kaffe med frukost hade han också gjort och diskat åt mig, uj vilken karl man har hittat.. Hihi...
Är så himla glad att jag har han i mitt liv och att han bara dök upp sådär som man inte tror att en annan människa bara kan göra i ens liv och sen betyda allt ,ja allt...
Allt rör på sig till det bättre för varje dag som går, jag mår bara bättre och bättre tack vare han....
Han är solen i mitt liv verkligen...
Har aldrig känt så här förut faktiskt..
En snäll och go man som man själv betyder så mycket för, som man verkligen är värd nåt för...
En man som ""menar"" när han säger att (han älskar mig) ( att han verkligen gör det och inte säger det ""bara för att""
En man med lite go i så livet inte blir tråkigt.....
Inte dåligt att byta så mycket regn mot så mycket solsken i sitt liv inte?
Nu förtiden skiner solen ""varje"" dag i mitt  liv och i mitt hjärta när jag vaknar, ingen ångest, är helt totalt  bort-blåst sen över 1 år tillbaka, ingen oro i min kropp om vad som kan hända eller när? 
Inte behöva vakna med att nån gör en massa saker bara för att en människa ljuger o hittar på allt om alla
För att klara sitt eget ynkliga skinn.......
Inte våga sova eller kanske  inte ens våga somna på kvällen av rädsla att man ska bli utsatt för dåd av nåt slag för att alla hatar en speciell människa...
Att ""alltid"" leva med en rädsla att nånting bara ska hända en, eller barnen,den känslan är ofattbar....
Utan bara vakna med glädje och lugn runt mig, trots att min värk påminner min onda kropp om att jag faktiskt inte orkar allt, men då får man sätta sig ner och tänka att man måste ta det lugnt ett tag tiills det blir en aning bättre....
Det brukar hjälpa lite grann men jobb och skola tar ut sin rätt i alla fall till slut..
Så är det nog ,men konstigt nog så mår jag mycket bättre nu i psyket än nånsin, det jag kommer ihåg långt tillbaka i alla fall....
Mina närmaste vänner säger att det beror helt klart på hur jag lever och med vem mot vad jag hade,och många av dom har inte ens tyckt om dig över huvudtaget men som sagt dom har ju vetat hela tiden men inte velat sagt nåt till mig av rädsla att förlora mig som sin vän,det är rikytiga vänner det tack och lov...
Idag kan jag umgås med fler av mina vänner pga av att jag just inte har ett liv med denna person...
Kan inte vara bra för kroppen att alltid gå med oro varje dag om vad eller när eller vad man kan vänta sig från dag till dag?
Om jag jämför med dom andra förhållanderna så mådde jag aldrig psykisk dåligt i dom förhållanderna utan det hände alltid saker o vi gjorde saker som fick mig att må bra men nu sist så hände absolut ingenting utan allt gick som bara på räls på nåt sätt och blev bara samma varje dag med tvätt städning och laga mat och tjat ifrån nån som aldrig gjorde nåt själv,bara skulle ha en massa och klagade på allt och alla man umgicks med och inte minst mina barn...
Idag har jag världens bästa liv med alla runt omkring mig, jätte fint hem (enligt mina vänner i alla fall) med allt nytt och fräscht som jag byggt upp helt själv...
Alla säger att jag har det så fint hemma hos mig( mycket finare hem nu än med dig) och jag blir så jätte glad för det, för när man levt i ett låtsas liv där man alltid blivit nertryckt trots allt man gjorde och av allt man gjorde o allt var bara dåligt av både den man älskade o dennes släkt så blir man att tro  till slut att det är så konstigt nog?
Man lever liksom bara med i det utan att säga vad man tycker...
Idag har jag ett jätte socialt liv men arbetskompisar och vänner och min härliga familj, så tiden räcker oftast inte till nu längre utan nu får man verkligen planera allt i detalj om det ska kunna funka men alla tider hit och dit...
Idag lever jag med glädje åt det jag har (trots att jag saknar mycket också i mitt liv) men måste ändå vara glad åt det man har för det man inte kan få gör ju inte en gladare precis?
Idag har jag i alla fall mycket mer än vad jag hade så jag får glädjas åt det.....
Dom som är buttra kan vara det då men jag tänker inte alls vara det, jag tänker tro och lita på det jag har i mitt liv sen om andra litar på lögnaren så varsegod då!
Jag vet nu idag äntligen vad jag har och det är jag så himla nöjd med....
Förut visste jag inte alls vad jag hede eller vad som skulle ske och lögnerna flödade en efter en och blev bara fler och fler för varje dag som gick....
Idag vet jag sanningen bakom den falska fasaden och den hade inte varit värd att stasa på i några fler år så tack och lov att jag fick gå, utan val....
Idag värderar jag livet på ett helt annorlunda sätt, jag älskar livet och alla småttingar runt omkring mig...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0