Nytillskott

Hej min kära blogg!  Har haft lilla Wilma sovandes inatt hos oss då dotter åkte in till BB igår kväll och jag vaknade vid halv 2 tiden inatt av att lilla Wilma kom in till mig och la sig bredvid oss och somnade om i min säng på min arm....
Mys..
Igår kväll klockan 21.32 föddes då vårat lilla barnbarn , oh som vi har längtat och väntat, var jätte nervös när dom åkte in, dotter var så snäll och go och ringde vid 21.42 bara tio minuter efter att underverket hade kommit till våran jord och berätta (att nu är hon här)
Det hade varit jobbigt sa hon och hon hann inte med nån bedövning alls....
Hon lät helt slut och det blir man efter att ha fött barn....
Så hon fick föda utan nån bedövning alls....
Huvudsaken är att allt gick bra i alla fall,  och nu är det äntligen över och idag kommer mina 2 hjärtan hem då....
Jag har ju själv fött 7 barn utan bedövning och det behövs ingen, och det är jag mycket stolt över att kunna föda med denna hemska smärta, man tror att man ska dö men det gör man ju inte hihi....
Men det känns så just då i alla fall...
Men man får nåt helt underbart för denna smärtan och det är värt mer än nåt annat på hela jorden när man får upp det där lilla livet på magen som skriker som man alldeles själv har kämpat ut ur sin egen kropp med helt djuriska krafter som bara finns just då för stunden...
Nu är min svärson på väg att hämta hem sina hjärtan, han tog med sig lilla Wilma så hon också får träffa sin lillasyster för hon har helt plötsligt blivit så stor nu när hon har blivit storasyster...
Ska bli så mysigt att träffa hela familjen och det är sån tur att Bella har en sån fantastisk man, hon har verkligen hittat han med stora H för dom är ett sånt bra team dom två och två jätte söta och fina flickor har dom nu tillsammans...
Som är skapade med stor kärlek....
Tänk att två människor kan passa så bra ihop och älska varandra och var så måna om varandra....
Tänk om alla hade det lika bra och aldrig bråkade och alltid var rara mot varandra?
Då skulle det inte finns nån osämja alls i världen...
Jag om nån vet hur det är att gå ur falsk kärlek  som var bara på en lek och få veta många, många år senare att det vara var på lek som jag misstänkt i många år och sen känna lyckan att få gå ur det som var hemskt och in i den riktiga verkliga kärleken....
Fick hröa härom dagen att min bror som jag aldrig trott på som faktiskt talade sanning om att det fanns andra kvinnor hela tiden bakom  min rygg att han hatar mig för att jag inte trodde på han då, sitt eget kött och blod...
Idag har jag förlorat min kontakt med min bror för många år tillbaka och kan inte få tillbaka den antagligen pga att jag litade på fel person, jag trodde och litade på den som stod mig närmast trodde jag då men det var bara på falskhet det skedde, för att han skulla bara ha nån...
Idag vet jag bättre då  vissa människor helt själva skyltar med det dom gjort helt öppet och man får höra av andra om det ( och som om det nu skulle vara nån stolthet från deras sida att skylta om)
Såra och göra livet surt för andra tycker vissa om, men att ens tänka tanken att göra nåt sånt när man var i en sorgeperiod just då.....
Vissa älskar att såra andra och då får man ta smällen, det har jag gjort och idag när jag går till mina föräldras grav och ser årtalet på min pappas gravsten det året han goick bort ifrån oss i sina hemska smärtor och sjukdom så påminner det mig ännu mer om äckel och svek och att ha blivit bedragen.....
Men livet går vidare och idag får jag lägga min kärlek på en kärlek som älskar mig (av kärlek)
Det finns dom som gör barn av kärlek men det finns tydligen dom som inte gör det heller...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0