Måndag

Hej min kära blogg! Vaknade i morse trött som fan, ringde till dottern och åkte och hämtade henne och Elias och for iväg till stan en sväng.....
Vi shoppade loss lite, och fikade på cafe engel, det är mys det.....
Väl hemma igen så sitter jag här och skriver i min kära blogg idag igen, och ser snön som faller så vit och fin igen utanför mitt fönster....
Fast jag hatar ju snö....
Mikaela berättade en sak igår och hennes oro är nu stor (igen)
Hon känner att man inte får vara ifred nånstans utan det är alltid nån  som man ska börja om att ha i närheten som man inte vill ha där....
Jag förstår henne helt och fullt.....
Men man får göra det bästa av situationen och hoppas att hon blir lugn och att det framförallt fortsätter att vara och blir lugnt i detta område som det varit hela tiden....
Snart växer häcken upp och det blir bra sa hon,hihi...
Ja, idag ska jag lämna in 2 skolarbeten också som ska vara inne i morgon och idag har jag lämnat in en ansökan, hihi....
Spännande....
Få se hur det går med det då sen?
Träffade Bea på stan på leksaksaffären idag också,  och hon är stor redan om magen Wow.....
Idag tänker jag på dig igen, som stått ut med så mycket men som öppnat dina blå äntligen.....
Tänker på allt vi pratat om!
Det är skönt att få höra och få veta att det är bekräftat (äntligen)....
Tänk att 2 helt olika människor kan ha så himla mycket gemensamt?
Det är helt fantastiskt...
Fast jag tror att allt har en mening trots allt (i alla fall)...
Vissa människor ska vi bara helt enkelt möta i livet och vissa ska vi bli svikna av  just pga  den anledningen för att vi ska lära oss att aldrig mer bli svikna igen, så det är bra att lära sig så man kan hitta nåt bättre.....
Jag brukar tänka så här:
Jag gjorde inte ett val utan nån annan gjorde valet åt mig....
Idag har jag tur....
Eller hade jag tur då?
Idag kan jag bara tacka den människan för att han gjorde det valet åt mig för annars hade jag ju inte haft  turen eller chansen att träffa nån som är så mycket bättre än dig idag....
Åter igen:
Allt har en mening....
Men ibland kan man undra varför änglarna vill att man ska slösa så många år och framförallt tid (på ingenting) innan dom sätter stopp....
Och man får alltid det man ger hur gärna man än vill slippa vissa saker som man gjort som är så helt fel (så är det bara)
Idag kan jag se bakåt och skratta och små-le åt allt och tänka tillbaka på alla lögner som var ifrån början,  alla svek, och en människa som levat med en lögn till sin fru som man vetat men inte sagt nåt om,som jag inte riktigt förstod, (bara för att jag också var blåögd)
Då kan ni tänka er hur jag känner det idag när jag ""INTE"" såg det mina barn såg...
Jag har smarta barn jag....
Jag såg INTE det min bror såg heller, alla har sett men ingen har nånsin nånting sagt.....
Det finns några blå-ögda kvar idag men sanningen kommer ifatt som också så småningom skulle jag tro......
Fick nyss ett mys- sms ifrån hjärtat att han saknar mig och det är sånt som får en att le lite extra varje dag när det visslar till i min telefon och flera gånger om dagen så nu sitter jag här och känner känslan av att nån saknar mig och mitt hjärta tar ett stort skutt av glädje i min varma kropp.....
Det är kärlek det, hihi.....
Känner  en så stark kärlek till denna man som jag har vid min sida,  varje dag och varje natt en ""riktig"" karl som man ska vara.....
Inte en karl som sviker och sårar och leker med människors liv, alla på en gång eller en för alla....
Det skulle inte jag i alla fall kalla för (en karl) utan snarare en tonårsrevolt...
Man är inte en ""riktig"" karl förrän man har hår på bröstet, hihi......
Det kallar jag för karlar det hihi...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0