Måndag och en ny vecka igen....

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade av att solen sken in så fint genom mitt sovrumsfönster, så nu är det äntligen på rätt väg till  slut efter denna snöiga vinter till att äntligen bli sommar, så som jag har längtat, älskar sommar och sol och bad.....
Igår hann jag inte skriva här då min dotter och min svärson tyckte att jag gott och väl kunde följa med ner till Värmland och hälsa på Cina så jag gjorde det, en helmysig tjej och många glada skratt blev det minsann....
En dag med glatt umgänge med andra ord hihi...
Lina var också där och det var kanon kul att träffas då det var ett bra tag sen, men som sagt dom jobbar och här är det full fart från morgon till kväll också så tiden vill inte riktigt räcka till känns det som..
Förut har jag varit så rastlös i mitt liv och dagarna har gått så sakta och varit så tråkiga och såg lika ut dag efter dag och inget kul inget  alls över huvudtaget som hände i mitt liv men  nu händer det hela tiden  nya saker och bara positiva saker, nice...
Skulle inte vilja byta det jag har idag mot det jag hade för då var det slentrian och tråkigt,men nu spirar glädjen som aldrig förr i mitt liv, visst kan det bli så konstigt att det blir mycket bättre än vad man trodde ifrån början, och det ångrar jag inte...
Ibland vet man inte att ödet dyker upp bara sådär och det är nog tur det för annars hade jag säkert satsat på det här för länge sen för nu får jag äntligen känna att jag duger åt nån, att jag verkligen är älskad, att jag får göra det jag själv vill utan att nån opponerar sig och ska bestämma över en....
Jag får äntligen känna glädje i mitt liv  som mina vänner säger (att jag är värd) mina fina vänner och att det betyder så mycket mer än bara ha en massa oro runt omkring sig, idag lever jag i lugnet utan en massa konstiga saker som händer runt mig...
Jag kan bara inte förstå att jag var så dum, så blåögd och inte fattade?
men jag har många år kvar än så nu lever jag och gör det bästa av det ,älskar dom som älskar mig och bryr mig om dom som även bryr sig om mig.....
 
Om man verkligen vill ha nåt...
Gå för det...
Livet är alldeles för kort för att grubbla (ska jag eller ska jag inte)
Var bara dig själv...
Våga mer och njut mycket mer...
Oavsett hur hårt saker och ting kan vara....
Så ska man ""aldrig"" ge upp...
Molnen kommer så småningom att klarna...
                           &
Det kommer ljusare dager framöver...
Det finns endast en SOL och en MÅNE...
Ett LIV och en MÖJLIGHET...
Självklart en av bara MIG och det är bara JAG....
 
Ingen annan kan bli jag hur mycket den än vill det, jag är jag och så är det bara....
 
Jag skulle inte vilja byta med nån annan det jag har idag, jag är så himla glad åt det som jag har, vinsten som jag har vunnit har varit högsta för mig till slut.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0