Lördag

Hej min kära blogg nu idag ännu en dag med snö som faller utanför fönstret när man vaknar ,tycker ju inte om snö och det gör inte min onda kropp heller för den delen....
Om det bara kunde få bli lite sommar nu?
Med allt vad det innebär och en härlig utlandsresa som jag längtar till nu....
Klev upp i alla fall för det måste man tydligen göra nån gång under dagen finns det ju faktiskt dom som säger, hihi, och barn och barnbarn kom och hälsade på, sen lämnade jag in det jag skulle nere på byn och åkte snabbt hem till värmen i min underbara lya....
Igår umgicks jag med hela min fina  familj, alla mina  vackra och underbara döttrar utom en som jag saknar (förstås) även om vissa inte tror på det eller försöker behålla allt som inte är sitt som sitt i alla fall och inte bry sig i det som verkligen är sitt... Och deras var också här barn så det var fullt upp här och mycket  härligt med lite liv och rörelse, det älskar vi hihi....
Jag gjorde hemlagad potatismos och köttbullar med min goda hemlagade gräddsås till, det var mumma det kan jag lova....
Så åt vi allihopa precis som en stor familj, det är mys det...
Skjutsade hem min kära dotter och barnbarn och satt mig i soffan under mitt härliga dubbel täcke av dun och bara njöt av tv och min stora  kärlek.....
Som tittade på mig med dom där fina fantastiska ögonen och den där härliga mysiga blicken och sa att han gillar det här, det är kärlek det! Hihi...
Dagarna går så fort nu så jag hinner faktiskt inte med, livet är absolut inte tråkigt utan det händer nåt nytt nu varje dag i mitt liv och jag är äntligen på slutet av min utbildning, sen blir det nya vyer och nya utmaningar kan jag lova!
Men det har varit en helt fantastisk tid med nya  härliga vänner och mycket roligt som jag kommer sakna jätte mycket och framförallt har man lärt sig saker som man inte hade en aning om...
Både för mig och min underbara dotter som också ska börja nån helt annan stans...
Hon tycker att det ska bli kul, det tror jag är bra för henne också...
Man måste få lite distans till sin kärlek också och få lite egen-tid med sig själv för det mår man bara bra av, och är kanon nyttigt och det är det jag har fått i mitt liv nu äntligen, åker och kommer precis som jag själv vill utan att nån ska ifrågesätta eller kontrollera vart jag varit och hos vem....
Livet består av så mycket mer än bara en kärlek, det består av framförallt vänner och familj, som man också älskar över allt annat här i det ljuva  livet....
När man precis bara för ett litet kort tag sen kommit igång med sitt (riktiga) liv som faktiskt är på (riktigt) den här gången och inte på låtsas nå längre så ser man när man öppnar sina ögon att man hittat äntligen rätt....
Jag sitter och njuter här i mitt kök medans dotter och svärdotter sitter och myser inne på hennes rum, det var meningen att dom skulle vara i saxdalen i helgen men (mamma) ville ha dom här så det fick bli så, hihi....
Mamma fick som hon ville, hihi....
Snart ska jag börja läsa lite psykiatri som jag har valt eftersom det är ett intressant ämne att läsa om men jag har redan läst det lite grann i förväg och först nu inser jag hur såna som har den psykiska sjukdom och hur dom kan lätt manupulera och lätt kan ljuga om precis allt för alla för att klara sitt eget skinn, dom drar sig inte för nåt och det finns inte en gräns för nåt eller hur långt dom kan gå faktiskt, kommer nån på dom så ändar dom och ljuger ihop nåt nytt, (fantastikt) HIHI...
Helt coolt att jag får läsa just det, ögonen öppnas mer och mer och man inser, och det bästa med allt är att jag nyss själv varit inne i det  onda med lögner om precis allt, svek och inte minst nån som låtsas och inte älskat på riktigt utan bara lekt med en men jag  varken såg eller förstod jag heller, jag tror att allt har en mening och det här var min mening i mitt liv helt klart.....
Om jag aldrig hade blivit sårad av nån enda i mitt liv skulle jag ju inte träffat nån som är så mycket bättre och så mycket mer värd än min nuvarande kärlek, jag vill ju ge kärlek till nån, till den människan som verkligen älskar mig och menar det när han säger det och inte till nån som bara låtsas eller leker med ens känslor (bara för att)
Det vill väl ingen?
Alla vill väl höra sanningen?
Så mycket blommor och små fina gulliga saker och så mycket som jag har blivit uppskattad för den jag är på bara ett år har jag inte blivit på åtminstone dom senaste 20 åren, tänk va?
Men då har jag ju hittat världens underbaraste också, bara sådär!
Tänk vad livet kan förändras för vissa och för vissa inte....
Man måste ta tag i sitt eget liv och ställa ner en fot och bestämma (att just nu ska jag gå stigen fram)
Just nu ska jag börja mitt liv, för det är då det börjar....
Man kan inte gräva ner sig i det som var ,helst inte om det ""inte"" varit nåt av värde....
Jag tror faktiskt att det är lättare att gå vidare för nån som aldrig varit älskad men inte vetat om det utan (bara trott) än för den som ljugit om det i så många år och och veta med sig själv att man ljugit om en sån stor sak som kärlek och inte sagt nåt om det....
Jag tror att du inte vet vad (riktig)kärlek är....
Då är man trogen och man sviker inte nån, man gifter sig för att man lovar trohet.....
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0