Lördag

Hej min kära blogg ännu en fin dag i mitt underbara liv! Igår hann jag inte skriva nånting här då jag  passade på att träffade bästaste vännen Rita på förmiddagen och var där och fikade och vi fick för oss att vi skulle åka in till stan och handla en sväng (som vi alltid får för oss när vi träffas) Hihi.....
Körde V 50-  och vilken bil och en helt annorlunda o lättare att köra än till och med min 945-a..
Helt sagolik bil, mjuk och fint går den ....
Väl hemma igen så skickade jag in sista skol-arbetet i denna kursen och fick (förstås ) godkänt igen, fan  vad bra jag är och fan vad allt känns så bra och så fantastiskt och inte EN ENDA komplettering hittills, jag känner mig enastående stolt faktiskt...
Duktiga jag, hihi...
På tisdag börjar nu då allra sista kursen på hela utbildningen och sen är jag klar, trots att jag inte får träffa mina  helt underbara klasskamrater mer, men stolt kvinna  i mina bästaste år att få ha kunnat klarat av det här, på egen hand och fick den här chansen till slut som jag velat göra i såååååå många år men inte fått, men så har jag ju haft en helt underbar familj också som stöttat mig till 100 % och fina vänner också och inte minst mitt stora hjärta, som tycker att jag är så fantastisk med att klara allt med både hus, jobb och skola och alt vad det innebär att vara ensamstående förälder...
Som stöttar till max och låter mig vara ifred och inte hänger över mig dag ut och dag in hela tiden så jag har kunnat gjort det här framsteget i mitt liv.....
Funderar på att läsa vidare i höst och då vill jag läsa psocial psykiatri och kanske jobba med det sen, skulle vara så spännande att få jobba på misssbruksenheten....
Åt pizza när hjärtat kom hem för jag tyckte att jag var värd det! Hihi....
Det var kanon gott i alla fall och ett tag sen man åt det....
Mumma var det minsann...
Nånstans måste man väl kanske göra av med det överflödiga i livet som blir kvar varje månd när nästa lön kommer hihi...
Idag vaknade jag av att det luktade kaffe (som vanligt) Hihi..
God lukt att vakna till en härlig lördags-morgon....
Och en mjuk och varm arm som lade sig bredvid och höll om mig och det är kärlek och mys det.....
Det bästa som finns är att nån som man vet älskar en (på riktigt) som riktigt menar att han älskar en när han säger det....
När man inte haft det så på länge....
Då känner man att hjärtat hoppar av glädje och det pirrar i ens kropp och man blir glad och får ett stort leende på sina läppar, nån som smeker en på kinden och tittar en i ögonen och vågar säga det och som är så himla mjuk och go....
Det kallar jag (riktig) kärlek det...
Åt frukost och myste lite då vi är helt barnlediga i helgen (trist men som sagt) ett måste ibland då dotter är hos sina svärföräldrar i helgen.....
Nån gång måste dom ju få vara där också (fast mamma vill ha henne hemma såklart och mitt hjärta också som tycket det är så skönt när hon är hemma)....
Men i morgon kommer mammas hjärta hem igen (äntligen)
Nästa vecka är det sportlov så hon får sova ut innan det är dax för henne att börja i Borlänge veckan efter, som hon ser fram emot jätte mycket...
Men hon har fått kämpa upp alla betyg också sen hon flyttade tillbaka till mig efter all otrolig ogiltig frånvaro som hon hade då hon  inte bodde här...
Men nu går det framåt och det är huvudsaken i alla fall tycker jag....
Nästa helg ska även mina två hjärtan ha en heldag med pimpling för sig själva på en familjedag med jobbet, och dotter pratar så mycket om det och längtar så mycket tills dess nu...
Jag ska vara hemma och jobba lite istället....
Nu har nyss dotter med sin härliga familj varit här och hälsat på idag,så man har fått myst lite grann igen....
Nu sitter jag och väntar på att Linn ska komma förbi och fika lite, var ett tag sen vi träffade nu också....
Livet leker och jag är kanon glad att jag har det jag har idag och att jag äntligen har insett efter mycket om och men att jag slipper det som var.....
Idag kan jag le och tänka på hur bra jag har det nu mot då....
Inga svek eller lögner, inga otroheter och framförallt ingen falsk kärlek som bara låtsas älska mig fast man inte gör det....
Det är nog som  min mamma säger ( nu är jag glad att du är lycklig Ulla)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0