Alla hjärtans dag är det idag

Hej min kära blogg! Idag vaknade jag tidigt med tuppen för det var dax för skola idag igen, så hjärtat hade gått upp och gjort frukost och tänt ljus och gjort så mysigt på självaste alla hjärtans dag, hihi...
Han är för underbar min karl....
Precis en sån karl man vill ha...
Åt frukost och jag åkte iväg till skolan, hade två föreläsningar idag, en om demens och en om paljativa vården och dess skede i slutskedet på våra liv, jätte intressant när man själv varit med om det, svårt att tänka sig in i dennes situation när det blir så och många anhöriga som också blir att må dåligt av att se ens närmaste som är så himla sjuk, vet själv hur det var när min pappa fick sitt utlåtande om cancern, alla blev ju berörda som stog nära och brydde sig och inte minst han själv så vi fick finnas där så gott vi kunde vi som fanns där och stötta  och han visste nog redan slutresultatet...
Som tur var hade jag min älskade mamma och min bror och förstås mina underbara barn som gjorde att jag överlevde trots allt denna hemska upplevelse under den här processen både innan och efter att han dog ifrån oss....
Det var mycket annat som hände just då också som var tråkigt, men vissa människor är inte till för att ställa upp utan bara till för att ställa till istället...
Alla är vi olika och alla har vi olika värderingar här i livet om vad som är viktigast i livet just då?
Var in till våran Lärare idag jag och Ulrika och påminde han om obduktionen som vi vill vara med på, så nu skulle han kolla med Falun om vi kunde få åka upp dit och vara med, intressant faktiskt...
Vill lära mig allt om det här och om kroppen.....
Sen när jag åkte hem igen stannade jag i stan och hämtade upp bästste Jean på Ängsgården när hon slutade jobbet för att vi skulle åka upp på cafe engel och fika idag och umgås...
Hon är världens finaste människa, såna tycker jag om, vi skrattade och pratade, vi hade mycket att prata om så nu ska vi träffas nästa vecka igen så faster får träffa barnen igen, ska bl så kul...
Dom underbara små änglarna....
Åkte hem sen och hjärtat hade knölat till i min säng (pedant som jag är och han vet mycket väl det) så tål jag inte att säng-överkastet ligger det minsta knöligt utan det ska vara rakt och snyggt, men  han hade gjort det med flit förstås för att jag skulle hitta ett paket under prydnadskuddarna, hihi...
Jag blev sååå glad, han glömmer aldrig nåt, och han tänker på allt, kan man inte tro men så är det, hihi..
Aldrig varit med om en sån romantisk karl i mitt liv i alla fall....
Men så är han ju en riktig karl dessutom.....
Ja, så nu sitter jag här hemma i mitt kök och små-ler för mig själv och samtidigt tänker på hur mycket jag älskar denna man, hur mycket han betyder för mig och barn och barnbarn....
Skönt att i morgon är det fredag så sen är vi lediga hela helgen och bara kan mysa riktigt mycket, eftersom vi knappt träffats denna veckan då han jobbat och jag har haft skolan och umgåtts med mina barn och vänner....
Man får absolut inte glömma sina vänner och sina nära och kära.....
Fick även godkänt på hela tre skolarbeten till idag, bra gjort av mig, hihi....
Har fått bra betyg på allt och nu är det bara några få veckor kvar sen går jag ut med stolthet att jag klarat detta.....
Men jag har haft en underbar man och familj som har peppat mig och sagt att jag är jätte duktig, det får en att stiga i höjderna även om jag nu tyckt att det har varit jätte lätt. och jätte skoj...
Jag ångrar inte för en sekund att jag gjorde det här och skulle gärna göra om det en gång till om jag fick, för det här är det bästa jag nånsin gjort på länge, och jag vet att änglarna styrde det här åt mig även om jag inte valde själv...
Livet har blivit så mycket lättare nu och jag är så mycket gladare nu än jag nånsin har varit på många år och även mina vänner och familj ser skillnaden på mig idag än för bara 1 år sen...
Mina vänner säger att jag har kommit ut ur skalet men det tog över 20 år jag vet inte vad dom menar med det, hihi......
Men dom säger att jag har blivit till det bättre nu i ala fall än vad jag varit på många år och att jag är gamla Ulla som är tillbaka igen efter att ha gömt mig och levt upp till nån annan i många år..
Det är ju bara positivt att det gått åt rätt håll , men samtidigt så känns det fördjävligt att ha levt i ett skal som inte har varit jag utan nån annan,,,,
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0