torsdag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade och det snöade i massor ute i morse och Älsklingen kom hem efter att ha varit till soptippen med en kärra´ och slängt en massa bildelar, så nu börjar det bli plats i garaget igen då hahahaha...
Han har märkt att det är bra att ha nånstans att vara och få skruva också hihi...
Han åkte till jobbet och jag åkte in till stan en sväng och svängde in vid Anita och drack lite kaffe och sen iväg och köpte julklappar till mina barnbarn, jätte fina och lite mat blev det också så nu ska jag baka lite lussebullar idag hade jag tänkt så vi kan mumsa när älsklingen kommer hem igen...
Det var inte halt ute än i alla fall, men vem bryr sig då jag har sprillans nya vinterdäck på bilen så det är lugnt...
Gäller att vara rädd om livet!
Nu är det Charlies julklapp kvar bara, skönt men jag vet redan vad jag ska köpa till henne...
Hon längtar till sin  låtsas-farmor och farfar nu som vi ska ner och äta julmat på julafton, dom är så underbara och mycket god mat blir det...'
Vad gör man om man inte har nån riktig farmor men då går det lika bra med en låtsas som i alla fall bryr sig!
Det blev en sen natt med ambulans-transport vid 12 inatt och sen kom man inte i säng förrän vid 2- tiden efter all oro, men allt gick bra till slut i alla fall som tur var...
Tur att man nyss utbildat sig och kan lite om sjukvård i alla fall...
Annars sitter jag och stormtrivs och bara njuter av mitt liv som jag har idag, skrattar som högst för mig själv och tänker på alla egotrippade patetiska människor som säger saker att andra gör som dom gör själva!
Sjukdom sa en vän till mig ,ja troligtvis så är det väl det......
Som jag sa förut att ibland ser man inte skogen för alla träden tyvärr och ibland kanske man bara ""tror"" att man är kär fast sen när man blir kär på riktigt så inser man ju att det andra inte alls var kärlek över huvudtaget, visst är livet konstigt?
Man kan nog vara bara kär i en illusion också kan jag tänka mig...
Men inte kul att vaknat ur en mardröm som man trott man drömt i många år men som visar sig till slut vara på allvar och att man slösat den tiden på en total idiot!
J,a vissa lär sig och vissa inte tyvärr...
Vissa fortsätter lita på en idiot fast dom vet mycket väl vilken mytoman personen är, skyll er själva säger jag bara, jag vaknade i alla fall i tid och det är jag djävligt glad för, för mitt liv idag som jag bara har fixat på bara 2 ynka år med allt som jag har byggt upp igen efter en total raserad tid i mitt liv med ingen ting till allting har fått mig att leva igen, idag kan ingen ta ifrån mig det då jag har köpt allt själv...
Ingen kan ta det som är mitt!
Ingen kan hitta på Lögner om nåt som inte är sant på långa vägar, folk ser och hör, det gäller att hålla sig till samma LÖGN om det nu ska kunna hålla fast vid en sak?
jag är så djävla trött på människor som ljuger och anklagar andra för sånt man gör själv...
Väx upp för fan nån gång och lev erat liv, låt mig vara och låt mig leva mitt liv i lugn och ro, utan att vara tvingad till en massa sjuka saker ....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0